Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Grīdas mazgājamais robots iRobot Scooba 230

Testi, Tehnika, Video    
Tests: Grīdas mazgājamais robots iRobot Scooba 230 Pirms pāris gadiem iepazinām lielo skubu. Tas ir pilna izmēra grīdas mazgātājs, ar birstēm un putekļusūcēju. Nesen tam uzradās mazais brālītis (māsiņa?) Scooba 230.

Robots ir krietni, krietni sarāvies diametrā un kļuvis reizes divas mazāks, saglabājot to pašu augstumu. Diametrs ir 16.5 centimetri, bet augstums 9.2. Priekšstatam - apmēram kā melone ar nošķeltiem galiem.

Samazināts ir ne tikai skubas dizains, bet arī tehniskā sarežģītība. Šeit nav nekādu rotējošo birstu un putekļsūcēju. Tā vietā ir fiksēta birste, ūdens izsmidzinātājs un savācējs. Vadība arī ir gaužām vienkārša - viena poga "Aiziet!".
 


TupunTuries.lv saprātīgi IT risinājumi - vieta mājaslapām un e-pastiem →

Autors: Kārlis

Tests: Lexus GS450h - zaļais sporta dīvāns

Auto, Testi    
Tests: Lexus GS450h - zaļais sporta dīvāns

Ideja šķietami ir pareiza - liels, komfortabls sedans ar jaudīgu dzinēju un elektromotoru, kas nodrošina papildus jaudu, samazina patēriņu un ik pa laikam ļauj baudīt pilnīgu klusumu. Tomēr vecais GS hibrīds nespēja iekarot daudz pircēju sirdis. Tāpēc Lexus nolēma jauno modeli radīt krietni iespaidīgāku.

Jau ar pirmajām reklāmām mums tika demonstrēts - šī ir jaunā seja, šis ir jauns sākums! Un drosmīgs sākums - priekšējo bamperi šķiet veidojis pats Dārts Veiders. Ekspresīvi, bet piestāv. Tādā pašā stilā GS ir mainījies viscaur, gan iekš, gan ārpusē. Pilnīgi jauns dizains, pilnīgi jauns izkārtojums salonā.

Tas, kas dzīvo zem pārsega (un bagāžniekā) arī ir piedzīvojis pārmaiņas. 3.5 litru Atkinsona cikla V6 dzinējs apvienots ar diviem elektromotoriem kopā rada 343 zirgspēkus. Mazliet cietusi ir dinamika, toties arī patēriņš rezultātā ir mazāks.
 

Autors: Edgars

Tests: saliekamais velosipēds Tern Link D8

Testi    
Tests: saliekamais velosipēds Tern Link D8

Ak, saliekamais velosipēds! Lūk, iztrūkstošais posms pilsētas satiksmē, līdzeklis, kas ļauj ātri pārvarēt attālumu starp darbu un sabiedrisko transportu vai autostāvvietu. Tomēr, ja palūkojamies kioskā, veikala plauktā vai uz tirgus (vai ielās), izrādās, ka saliekamie riteņi nebūt nav tik populāri. Iespējams, tam par iemeslu ir biedru atmiņās neizdzēšamas pēdas atstājušais  teorētiski saliekamais padomju laika Аист (“Stārķis”), bet varbūt proletāriešu vēlme tikt pie saliekamā velosipēda nav tik liela, lai pārvarētu cenas barjeru. 


Jā, saliekamais velosipēds ir dārgs prieks. Okei, riteņu veikalos vai pat pārtikas bodē reiz redzēju tādu vellapēdu ar samērīgu skaitli cenas birkā, taču vai tāds attaisnos savu eksistenci ekspluatācijā? Saliekamais velosipēds tomēr ir kaut kas mazliet vairāk nekā parasts divritenis, jo saliekamā braucamā konstrukcijā ietilpst vismaz divas eņģes stratēģiski svarīgās vietās (rāmja vidū un uz stūres statņa), kuru padošanās var beigties ar nepatīkamu kritienu un, jā, arī tiesu darbiem pret ražotāju.


 

Autors: Kārlis

HTC One X lietotāja iespaidi

Mobilie, Testi    
HTC One X lietotāja iespaidi Par saviem iespaidiem ar jauno viedtālruni stāsta Kakao.lv lasītājs Rolands

Mans stāsts par šīs ierīces pirkšanu sākās jau sen. Man vajadzēja izvēlēties vienu no flagmaņiem, kas beidzot nomainītu manu Nokia 5800. Iepatikās Nokia Lumia 900, iPhone 4s un HTC One X. Pēc ilgas sērfošanas internetā, aprakstu lasīšanas, funkciju un īpašību salīdzināšanas mana izvēle krita uz HTC One X pusi, kas izgatavotāja bildē bija apburošā un elegantā, baltā krāsā! Izvēlējos vislielāko un visjaudīgāko no šī trijnieka. Tad beidzot, jūnija svētdienas rītā es devos uz veikalu kur nopirku šo aparātu!

Man rokās iedeva kastīti ar apaļiem stūriem, kur izceltā tekstā bija rakstīts ONE. Atverot kasti, es redzēju Lielu telefonu zem kura slēpās austiņas, USB, lādēšanas „štekeris” un „makulatūra”. Paņēmu rokās telefonu, un sāku to brīnīgi apskatīt. Viedtālrunim priekšējā pusē ir interesanti skaļruņa caurumi, kur iekšā slēpjas arī gaismas sensors, mirgojošie indikatori, kas paziņo par jaunajām īsziņām, e-pastiem, zvaniem, bateriju un citām lietām. Mazo, frontālo kameru pat nevar uzreiz ieraudzīt – nemanās acīm. Pats ekrāns liekas satriecoši liels, vēl nekad nebiju ko tādu redzējis telefonā (neskaitot Sensation)! Zem ekrāna atrodas touch pogas, veidotas jaunā stilā, kurām tumsā jāiedegas ar LED gaismiņu, kas liekas kreatīvi un vienkārši skaisti.
 

Autors: Kārlis

Tests: Volkswagen up!

Auto, testi    
Tests: Volkswagen up!

Golfs vai Vabole? Grūti novērtēt kurš ir bijis būtiskāks modelis Volkswagen vēsturē, taču up! (mazais u, mazais p un izsaukuma zīme) ir vismaz tikpat nozīmīgs auto šobrīd, kā minētie priekšgājēji pērnajā gadsimtā. up! ir vāciski punktuālā garā precīzi izskaitļots auto uz kura pleciem gulst liela ekonomiskās un emocionālās atbildības nasta. Vai mazulis spēs to panest? Lūkojam noskaidrot.

up! dzīve sākās visai sen - 2007. gadā, kad konceptauto tika atrādīts Frankfurtes izstādē. Toreiz gan vēl up! bija klasiskās piedziņas auto ar bagāžniekā ieslēptu dzinēju. Tomēr šī formula izrādījās neefektīva ražošanā, tādēļ sērijveida up! ir ikdienišķais formāts - priekšpiedziņa ar turpat priekšā montētu dzinēju.

Dzinējs, savukārt, ir atsevišķs stāsts pats par sevi. Mazo alumīnija "kārbiņu", šķiet, varētu pasist padusē un paņemt līdz, ja rastos tāda vajadzība. Pilnībā no alumīnija tēstais viena litra trīscilindru dzinējs ir radīts taupīšanai. Ekspluatācijas un ražošanas izmaksu taupīšanai. Tomēr lai cik smieklīgs agregāts neizskatītos uz papīra (un zem pārsega), tā 60 zirdziņi ir pilnībā pietiekoši 930 kilogramīgajam auto. Tomēr, tiem, kas grib mazliet ņiprāku braukšanu ir pieejams tas pats dzinējs ar 75 zirgspēku jaudu.
 

Autors: Kārlis

Tests: Dodge Ram 1500

Testi, Auto    
Tests: Dodge Ram 1500

Monstrs. Eiropieša prāts nespēj uztver kaut ko tik masīvu. Mums ir pilnas ielas ar dažādiem bezceļa auto, taču nekas nelīdzinās šim monstram, kurš visās dimensijās aizņem vismaz pusotra “parastā” auto vietu. Garš, plats, augsts un smags. Un pārpārēm jaudīgs. Vai tiešām šāds auto var atrast vietu arī mūsu garāžās un sirdīs?

Ram vēsture dalās trīs nosacītās daļās. Pirmā, kas aizsākās pērnā gadsimta sākumā reizē ar masveida autobūvniecību kā tādu, ir pati pikapu idejas dzimšana. Šajā laikā Dodge pikapi tika pie auna ragiem savā logotipā. Otrais posms aizsākās kaut kur gadsimta vidū, kad pikaps amerikāņu dzīvē sāka ieņemt arvien nozīmīgāku lomu pārtopot no vienkārši kravas auto par dzīvesstilu. Nākamais solis ir tikai loģisks - ja pikaps ir tik populārs, tad kāpēc gan tam nepiešķirt tos pašus labumus, kas pieejami citiem auto. Un tā pikaps no vienkārša, utilitāra darba auto tiek pārvēsts par jaunāko tehnoloģiju caurvītu luksusauto ar aprīkojumu, kas var daudzus padarīt skaudīgus.

Līdz šim gan Dodge pikapi nebija izcēlušies ar īpašu izsmalcinātību un apdares materiālu kvalitāti, taču jaunais Ram sola šo tradīciju mainīt. Un patiesi, salona apdare neliek nepatikā savilkt seju un pat pārsteidz ar zināmu izsmalcinātību. Cik nu izsmalcināti var būt milzu paneļi, kam jānosedz šī monstra salons.
 

Autors: Edgars

Tests: Ford Focus 1.0 Ecoboost – auto ar nākotnes dzinēju

Testi, Auto, Ford    
Tests: Ford Focus 1.0 Ecoboost – auto ar nākotnes dzinēju

Ekonomisks auto - tas ir tāds šodienas trends, tendence, uz kuras ievērošanu spiež augstas degvielas cenas un reālistiskāka domāšana pēc rožainajiem ilūziju gadiem. Biezāki ļaudis lūko mērkaķoties ar elektriskiem vai hibrīdauto, kamēr praktiskāk domājošie izvēlas laika gaitā sevi pierādījušo dīzelīti vai arī pārkāpj aizspriedumu slieksnim un sava dzelzs rumaka barošanai izvēlas sašķidrinātās gāzes iekārtu. Vēl gadu atpakaļ ar šo variantu uzskaitījumu sadaļu par dzinēja izvēli varētu beigt, bet šodien šis tas ir mainījies - ir vēl viena iespēja ekonomiskai braukšanai. Mazs, moderns benzīna motors.

 

Autors: Edgars

Tests: Logitech Cube

Testi, Tehnika    
Tests: Logitech Cube

Varētu padomāt, ka peli (datorpeli) sauc par peli tāpēc, ka tā ir līdzīga pelei. Ziniet, varbūt kādreiz tā tiešām bija, bet mūsdienās gadās arī citādi. Tas ir, datorpeles mēdz nebūt līdzīgas īstajām pelēm, kuras apēd jūsu maizi un gaļu - protams, kamēr vien īstās peles nav kļuvušas kantainas. Jūsu un mūsu uzmanībai - datorpele Logitech Cube.

“Nevar būt.” “Nemuldi.”
 

Autors: Kārlis

Tests: Range Rover Evoque Coupe

Testi, Auto    
Tests: Range Rover Evoque Coupe

Briti ir lepni par savu Range Rover. Tas ir viens no populārākajiem luksusauto pasaulē, kurš pie reizes ir arī izcils dubļu bridējs. Taču ar lieliem, smagiem (un dārgiem) reindžroveriem nav iespējams uzrunāt visus potenciālos klientus. Tā 2008. gadā dzima kompaktbezceļnieka Land Rover LRX koncepts. Tas bija negaidīts pārsteigums no britu uzņēmuma (patiesībā indiešu - kopš 2008. gada Land Rover un Jaguar pieder indiešu uzņēmumam Tata) ar drosmīgu dizainu un jaunu virsbūves tipu - bezceļa kupeju. Patinam laiku uz priekšu par pāris gadiem un LRX, nu jau pārsaukts par Evoque, ir pieejams mūsu veikalos un jau tiek izķerts kā karstas kanēļmaizītes.

Pārsteidzošākais šajā transformācijas procesā no koncepta līdz ražošanas modelim ir Evoque dizains - tas praktiski nav mainījies un ir saglabājis gan kopējo kupejas formu, gan agresīvos lukturus un citus dizaina elementus. Vienīgi atpakaļskata spoguļi ir pārtapuši no pārāk maziem par pārāk lieliem.
 

Autors: Kārlis

Tests: putekļsūcējs-robots iRobot Roomba 770

Testi, Tehnika, Video    
Tests: putekļsūcējs-robots iRobot Roomba 770

iRobot "grīdas uzkopšanas roboti" putekļus sūc un slauka jau desmit gadus, no kuriem vismaz piecus, tie ir pieejami arī mūsu pusē. Manas grīdas jau pāris gadus slauka Roomba 560, kura niķus un stiķus es zinu no galvas, tāpēc jauno modeli sagaidīju atplestām rokām.

Roomba 770 ir pilnīgi jauns modelis, kas ticis ne tikai pie tehniskiem, bet arī vizuāliem uzlabojumiem. Robota korpuss ir apjozts ar spīdīgu plastmasu, ieguvis gumijotus "bamperus" un, diemžēl, nav izbēdzis no zilo lampiņu modes, kas tagad izgaismo vadības pogas. Pašas pogas arī pārkārtotas - vecajam modelim galvenās pogas ir izvietotas apļveidā, jaunajam tās saliktas vienā rindā. Man personīgi labāk patika vecais izkārtojums, jo tas piešķir robotam izteiktāku stilu. Bet nu izskats ir gaumes lieta.

No eksterjera elementiem mainījies ir arī robota rokturis - tagad tas ir satverams no augšas nevis apakšas, kā tas bija iepriekšējiem modeļiem. Teorētiski, tā ir ērtāk pacelt robotu no grīdas, taču tiem, kas pieraduši pie vecā modeļa, regulāri gadīsies "iegrābties" nepareizi.

Tehniski Roomba 770 ir tikusi pie vairākiem jauninājumiem, kas uzlabo tā darbību. Klāt nākuši divi infrasarkanie sensori robota aizmugurē, kas ļauj tam drošāk braukt atmuguriski. Iepriekšējie modeļi atpakaļ praktiski nebrauca, jo bez sensoriem tas nav droši (atcerieties robotikas likumus?). Jauns ir arī birstu bloks, kas ne tikai labāk aizsargā mehānismu no netīrumu iekļūšanas tajā, bet aprīkots ar papildus optisko un akustisko netīrumu sensoru - Roomba 770 tagad spēj netīrumus ne tikai saklausīt, bet arī saredzēt, tāpēc ir uzlabojusies īpaši netīru vietu uzkopšana.
 

 vecāki raksti →

...
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies