Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Lexus GS450h - zaļais sporta dīvāns

Auto, Testi
Tests: Lexus GS450h - zaļais sporta dīvāns

Ideja šķietami ir pareiza - liels, komfortabls sedans ar jaudīgu dzinēju un elektromotoru, kas nodrošina papildus jaudu, samazina patēriņu un ik pa laikam ļauj baudīt pilnīgu klusumu. Tomēr vecais GS hibrīds nespēja iekarot daudz pircēju sirdis. Tāpēc Lexus nolēma jauno modeli radīt krietni iespaidīgāku.

Jau ar pirmajām reklāmām mums tika demonstrēts - šī ir jaunā seja, šis ir jauns sākums! Un drosmīgs sākums - priekšējo bamperi šķiet veidojis pats Dārts Veiders. Ekspresīvi, bet piestāv. Tādā pašā stilā GS ir mainījies viscaur, gan iekš, gan ārpusē. Pilnīgi jauns dizains, pilnīgi jauns izkārtojums salonā.

Tas, kas dzīvo zem pārsega (un bagāžniekā) arī ir piedzīvojis pārmaiņas. 3.5 litru Atkinsona cikla V6 dzinējs apvienots ar diviem elektromotoriem kopā rada 343 zirgspēkus. Mazliet cietusi ir dinamika, toties arī patēriņš rezultātā ir mazāks.


F-sport versijā GS ticis arī pie mainīga stūres paātrinājuma un stūrējamiem aizmugures riteņiem. Lēni braucot tie piestūrē pretējā virzienā, tā palielinot manevrētspēju, savukārt dzenoties pa šoseju aizmugure stūrē tajā pat virzienā. Izklausās forši, bet praksē tam ir zināma ēnas puse - mazliet zaudējot modrību (piemēram, knibinoties infoizklaides sistēmas dzīlēs) auto ļoti viegli "nopeld" no vēlamās trajektorijas. Šeit lieti noderētu automātiskā joslu līniju atpazīšanas sistēma, taču šī opcija mums nav pieejama.

GS iedarbināšana ir visai neceremoniāla - pēc start pogas nospiešanas panelī vienkārši iedegas lampiņa READY. Nekādas sportiskas rēkoņas un izpūtēju ducināšanas. Iekšdedzes motors pamostas jau tikai gaitā - tad, kad sasniegts lielāks ātrums vai gluži vienkārši vadītājam "paslīdējusī" kāja ar visu pedāli ieduras grīdā. Auto paātrinās vareni. Ne nedabīgi ātri (kaut gan 5.9 sekundes līdz simtam ir ļoti cienījami) vai agresīvi, bet vareni. Motors rūc (salonā gan dzirdama vien patīkama šņākšana), fantastiski platās riepas iekožas asfaltā un auto uzsāk strauju, bet ļoti vienmērīgu gaitu pretī fotoradaram. Lai arī ieslēgts ir Sport režīms un ēverģēlības ar pedāļiem un pārnesumiem mijas ar lielu entuziasmu, auto neļauj aizmirst, ka ir primāri radīts komfortam. Pat vistrakākajos manevros (kurus gan kā pikta skolotāja strauji ierobežo stabilitātes sistēma) auto saglabā eleganci un majestātiskumu. Tas ir patīkami, tiesa uzreiz ir skaidrs, ka šis auto nu nekādi neapdraud vāciešu M modeļus.

Viens elements gan mazliet izkrīt no kopējās sinerģijas - pārnesumu kārba. Kā jau hibrīdiem ierasts, šeit par jaudas pārnesi atbild variators ar sešiem "virtuāliem" pārnesumiem. Ja lielākoties gaitā kārba par sevi neatgādina, tad sportiski minot būs grūti nepamanīt pārslēgšanās aiztures. Salīdzinot ar tām pauzēm, ko izjutām pirms gadiem desmit, šeit kikdauna (pārslēgšanās uz zemāku pārnesumu) aizture ir niecīga, tomēr jūtama. Strauji "ieminot grīdā" jārēķinās ar mirkli datora pārdomām, pirms saņemam jaudas belzienu.

Mazāk lepni aprīkoti GS publiku izklaidē ar 8 collu ekrānu, taču šis top modelis priecē ar veselām 12 collām šķidro kristālu. Infoizklaides sistēma ir augusi savās spējās, taču kopējais interfeiss ir labi pazīstams un joprojām viegli saprotams. Tā kā ekrāns iebūvēts dziļi panelī, ar pirkstiem aiztikt to nav jēgas. Visa vadība notiek ar bīdāmu kursorsviru, ko Lexus izmanto jau vairākus gadus. Diemžēl zudusi ir "Enter" poga zem īkšķa un tagad funkcijas apstiprināšanai jānospiež pats "džoistiks" Tas ir krietni neērtāk.

Protams, neiztrūkstoša šādam auto ir iespēja pieslēgt viedtālruni ar Bluetooth vai USB palīdzību. Audio straumēšana darbojas ar minimālu aizturi, turklāt sistēma saprot un parāda attiecīgā avota (dziesmas, interneta radio, utt) informāciju ekrānā. Viena lieta gan būs visai piņķerīga - tiešā nozīmē - barošanas un USB rozetes atrodas mantu glabātuvē viduskonsolē, tāpēc tiem, kas mēdz pie loga stiprināt savus tālruņus ar mūžam ieslēgto par fotoradariem brīdinošo Waze aplikāciju, jārēķinās ar vadu, kas stiepsies pāri visam elegantajam panelim.

Jaunais GS ir padevies varens. Nē, ne lielisks - vēl ir kur tiekties, bet auto ir varens visās savās izpausmēs. Gaitā, komfortā, tēlā. Šobrīd vairāk kā jebkad vācu luksusa cienītāji būs spiesti pakasīt pakausi un aiziet aptaustīt dzīvē to ambiciozo japāni. Sliktākajā gadījumā – līdz BMW salonam būs vien pāris soļi.

Patika:
- jaunais interjers ir daudz pieaugušāks un elegantāks kā priekšgājējam
- bezkompromisu komforts salonā
- elegantu gaitu nodrošinošā adaptīvā piekare
- adaptīvā kruīza kontrole, kas ļauj aizmirst par bremzēšanu
- degvielas patēriņš apdomīgi braucot

Nepatika:
- pārnesumu kārbas (variatora) aizture pie strauja paātrinājuma
- salīdzinoši mazs bagāžnieks (kurā paslēpti lielie akumulatori)
- vietām nesaprotama infoizklaides sistēmas vadība
- arhaiskais kruīza kontroles "puļķis" zem stūres

Dati:
Lexus GS 450h F Sport
Dzinējs: 3.5l V6 + Synergy Drive
Jauda: 343 Zs
Paātrinājums: 5.9 s
Patēriņš: 8.3 l/100km (reālais)
CO2: 149 g/km
Cena: 58 000 Ls


Foto: Kaspars Garda (c) garda.lv











  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Xiaomi Pocophone F1

195.00 EUR
Pārdod
Dārza solu

95.00 EUR
Pārdod
Dārza sols

55.00 EUR
Pārdod
GoPro Hero 4 Black + Gadgets

195.00 EUR
Pārdod
Macbook Pro 17 collas

299.00 EUR
Pārdod
Pludmales stila velo

225.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies