Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Range Rover Evoque Coupe

Testi, Auto

Tests: Range Rover Evoque Coupe

Briti ir lepni par savu Range Rover. Tas ir viens no populārākajiem luksusauto pasaulē, kurš pie reizes ir arī izcils dubļu bridējs. Taču ar lieliem, smagiem (un dārgiem) reindžroveriem nav iespējams uzrunāt visus potenciālos klientus. Tā 2008. gadā dzima kompaktbezceļnieka Land Rover LRX koncepts. Tas bija negaidīts pārsteigums no britu uzņēmuma (patiesībā indiešu - kopš 2008. gada Land Rover un Jaguar pieder indiešu uzņēmumam Tata) ar drosmīgu dizainu un jaunu virsbūves tipu - bezceļa kupeju. Patinam laiku uz priekšu par pāris gadiem un LRX, nu jau pārsaukts par Evoque, ir pieejams mūsu veikalos un jau tiek izķerts kā karstas kanēļmaizītes.

Pārsteidzošākais šajā transformācijas procesā no koncepta līdz ražošanas modelim ir Evoque dizains - tas praktiski nav mainījies un ir saglabājis gan kopējo kupejas formu, gan agresīvos lukturus un citus dizaina elementus. Vienīgi atpakaļskata spoguļi ir pārtapuši no pārāk maziem par pārāk lieliem.


Evoque tiek piedāvāts divās versijās - ar trim un piecām durvīm. Garumā abi ir vienādi, taču nedaudz atšķiras augstums - piecdurvju modelis ir nedaudz augstāks, tā mazliet zaudējot dinamisko izskatu, taču iegūstot vairāk lietderīgās telpas salonā. Tiesa, arī kupejā par šaurību īsti nevar sūdzēties un vietas tur pietiks arī pilna izmēra cilvēkiem.

Problēmas gan radīsies tad, kad šie cilvēki gribēs iekāpt un izkāpt. Kā jau katram trīsdurvju automobilim, šī operācija ir ārkārtīgi sarežģīta un to nepavisam neuzlabo absurdi lēni bīdāmais priekšējais sēdeklis.

Taču štrunts par aizmuguri. Kupeju neizvēlas, lai pārvadātu pasažierus. Priekšā sēdošie par vietas un komforta trūkumu nu nepavisam nevar sūdzēties. Galu galā, šis ir īsts Range Rover, kas izpatīk pat visizlutinātākajiem. Protams, interjers, atšķirībā no eksterjera, ceļā no koncepta ir zaudējis daudz kičīgu ideju, taču rezultāts nepavisam nav nosaucams par nemodernu. Viduskonsole un panelis saglabā tipisko Range Rover stilu un ne tikai priecē acis, bet arī nodrošina labu ergonomiku. Visas pogas un slēdži, sākot ar skārienjutīgo ekrānu un beidzot ar ripveida ātrumpārslēgu ir ērti aizsniedzami un lielākoties viegli saprotami. Vienīgi stūre izlec no ierastā RR stila un vairāk atgādina Jaguar - arī multimediju vadības pogas uz stūres ir tās pašas, kas atrodamas XJ.

Vēl viena lieta, kas aizgūta no lielā kaķa, ir ātrumpārslēga ripa. Tāpat kā Jaguar, iedarbinot dzinēju tā iznirst no viduskonsoles ar Bonda auto cienīgu efektu. Diemžēl lietošanā ripa nav īpaši ērta un, piemēram, veicot daudzpunktu apgriešanos pārslēgšana no R uz D ir lēna un kaitinoša.

Evoque pieejams ar trīs dzinējiem - diviem 2.2l dīzeļiem ar 150 un 190 Zs jaudu un 2.0l benzīna motoru ar 240 zirgiem, ar kuru aprīkots testa auto. Šis turbomotors atrodams arī vairākos Ford un Volvo modeļos. Range Rover tik neierasti maza tilpuma dzinējs izvēlēts degvielas ekonomijas vārdā, taču noteikti nav nekāds gausais un nodrošina teju tādu pašu dinamiku kā RR Sport ar 5 litru dzinēju. Ekonomija, savukārt, ir nosacīta, ja salīdzinām ar citiem divu litru auto, jo ražotāja solīto 8.7 nu nekādi neizdosies sasniegt. Šī gan ir nodeva Evoque sportiskajam garam, kas tā vien provocē braukt mazliet agresīvāk nekā pieklātos.

Kā jau katrs Land Rover, arī Evoque ir sagatavots pienācīgai bezceļu pārvarēšanai. Ja dubļus mīt šim auto diez vai nāksies, tad izvandīt sniega kupenas ar to noteikti gribēs katrs īpašnieks. Viduskonsolē zem ātrumpārslēga atrodams bezceļa režīmu pārslēdzējs, kas pielāgo auto dažādiem apstākļiem. Tuksneša smiltis, dubļi, un, protams, sniegs. Tā kā testa laikā pirmie divi nebija pieejami, bet pēdējais bija atliku likām, tad to arī aktīvi izmēģinājām. Rezultāts gan bija divējāds. Pirmkārt, Evoks pārsteidza ar savu spēju absolūtā angļu mierā štrumēt visas ziemas garumā aizsnigušu lauku ceļu. Šajā režīmā RR brauc lēni, bet pārliecinoši, tikai reizēm radot sajūtu, ka nebūs labi. Tomēr viss beidzas labi. Nu, gandrīz viss. Kāds pamatīgāk aizsnidzis [bez]ceļa posms izrādās pārāks un Evoque sniega režīms bezcerīgi padodas. Mēģinām vēlreiz, uz priekšu, atpakaļ, taču nekā. Esam iestiguši.

Pirms saukt traktoru vai likt jau tā nosalušajam fotogrāfam mēģināt izstumt 1700kg smago auto no kupenas jāpamēģina vecā labā metode - atslēgta pretbuksēšana, ieslēgts parastais braukšanas režīms un pedālis grīdā! Turbīna svilpj, radžotās riepas iecērtas ledainajā gruntē, sniegs šķīst pa gaisu un ar strauju lēcienu Evoks ir ārā no kupenas. Reizēm tomēr brutāls spēks ir pārāks par elektroniskajām smadzenēm. Un labi, ka tā, jo bezceļā vadītājs tomēr grib justies kā noteicējs, nevis vien paklausīgs elektronisko sistēmu operators.

Runājot par elektroniku, īstu baudījumu pie stūres varēs izjust mūzikas mīļotāji, jo Evoque aprīkots ar Meridian audio iekārtu. Sistēma ļauj klausīties gan nu jau izmirstošos CD, gan pieslēgt iPod un citus mūzikas atskaņotājus. Viedtālruņu lietotājiem patiks Bluetooth savienojums, kas nodrošina ne tikai sarunas, bet arī mūzikas straumēšanu. Maza darvas karote šajā lieliskajā komplektā ir skārienjutīgā saskarne. Sistēma ir pārlieku sarežģīta un reaģē novēloti. Visi, kas pieraduši pie jaunāko viedtālruņu zibenīgās reakcijas, bakstot Evoka ekrānu jutīsies vīlušies.

Diemžēl iepriekš pieminēto tālruni salonā tā īsti nebūs kur nolikt. Ja nu vienīgi kastītē zem elkoņabalsta, taču ikdienā tas nav īpaši ērti. Arī ar citām mantu novietnēm Evoque nepārsteidz, nodrošinot tikai minimālu izmēru kabatiņas durvīs. Auto bagāžnieks, savukārt ir visai ietilpīgs, ņemot vērā tā formu un izmērus (Evoque ir tikpat garš kā Ford Focus) Bagāžnieka grīda ir gluda un zem tās slēpjas vēl papildus mantu novietnes.

Range Rover Evoque lieliski apvieno divas pasaules - luksus klases bezceļa un kompaktklases auto. Turklāt tas viss ietērpts kupejas stila dizainā. Auto ir daudz praktiskāks nekā liecina izskats, un tas var būt pilntiesīgs BMW X3 un Audi Q5 konkurents. Evoka gaita ir pielāgota ikdienas satiksmei - tas nodrošina pieņemamu dinamismu un komfortu, apēdot lielāko daļu ceļa nelīdzenumu. Protams, kā jau īstens Land Rover, tas nebaidās arī bezceļa un ir gatavs pārvarēt arī tādus šķēršļus, kuros vadītājs apzināti negribētu iekulties.

Ikdienai piemērotākais noteikti būtu piecdurvju variants ar kādu no dīzeļiem, kas nodrošinās pietiekošu dinamiku un saprātīgu patēriņu. Tiem, kas droši zina, ka dubļus nebridīs, būs pieejama Evoque versija ar priekšējo riteņu piedziņu. Tā, protams, mazliet ir šmaukšanās, jo kas gan tas par Reidžroveru bez pilnpiedziņas, taču šādi pie kārotā auto varēs tik par zemāku cenu.

Patika:
Izaicinošs dizains
Negaidīts praktiskums
Stikla jumts
Adekvātas bezceļa spējas

Nepatika:
Ļoti grūti aizsniegt drošības jostu
Stilīgs, bet ne pārāk ērts ātrumu pārslēgs
Neērta multimediju saskarne
Cena (trīsdurvju kupeja ir dārgāka par piecdurvju versiju)

Dati:
Land Rover Range Rover Evoque Coupe 2.0 Si4 AT
Dzinējs: 2.0 turbo, 240Zs, 340Nm
Max. ātrums: 217 km/h
Paātrinājums: 7.6 s
Patēriņš: 9+ l
Cena: 53000 eiro (sākumcena 36000)

Paldies Inchcape BM Auto!

Foto: Kaspars Garda (c) garda.lv

















  
 
 Iepriekšējais →


.


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies