Autors: Kārlis
Auto |
Kopš Džoijs aizgāja no jaunā Top Gear tas ir kļuvis par neskatāmu drazu. Diemžēl arī Grand Tour ar vecajiem ākstiem paliek arvien šķidrāks un pēc Klarksona senilās filosofijas vispār varam sākt apšaubīt raidījuma nākotni. Bet ko darīt, ja tomēr gribas to benzīna smaku savā televizorā? Man ir atbilde!
Motortrend. Tas ir netflikss benzīngalvām. Bezceļa gāzēji, vecu hlamu restaurētāji, motoru tjūnētāji un superkāru pārdevēji. Viss krējums visām gaumēm.
Es neko daudz nestāstīšu, jūs jau ziniet kā darbojas video straumēšanas vietnes. Samaksā 4.99$ (rēķiniet paši cik tas ir eiro) mēnesī un skaties. Tas ir lētāk kā Amazon Prime, kurā vispār nav ko skatīties kā vien to GT.
| |
| |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Šis! Pērciet šo! Nopietni. Tik lielisks auto. Nu, nopietni. Jā, liels un tā, bet tik patīkami braukt! Biju ciemos pie regbistiem Valmierā un vēlā naktī atgriežoties Rīgā tā vien gribējās vēl kaut kur vizināties! Tik viegli, paklausīgi, neuzbāzīgi… Superbs brauc superbīgi!
Ok, es mazliet salēju medu, bet nu nav melots! Ir gan auto arī darvas pilieniņi. Piemēram sēdekļi šim konkrētajam ir nez kāpēc neticami cieti. Nācās ilgi grozīt un locīt pareizajā leņķī, lai būtu ērti sēdēt. Un otra lielākā bēda ir aizmugures durvis. Tās ir tik nenormāli garas, ka atverot ir jāatkāpjas kādu pusmetru, citādi ar durvju stūri var izbasktīt ribas. Tā jau dizains elegants, bet vispār fuj par tik nejēdzīgi garām un spicām durvīm.
Iekšā, protams, viss diži. Izstiepies, izlaidies kā vien spēj. Vietas atliku likām. Pat tad, ja priekšā sēž kās garais. Nekādas baigās izklaides gan aizmugurē nav, bet tas arī labi. Galvenais, lai ir ērti sēdēt un nekas netraucē.
Priekšā arī viss ērti (ja neskaita tos sēdekļus ar kuriem jāpakrāmējas). Kloķi lielākoties pareizajās vietās (izņemot to idiotisko kruīza puļķi zem stūres!). Arī klimata galvenās pogas ir fiziskas un tikai jau pēc papildfunkcijām jāstiepjas ekrānā.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Sen nebija testēts tik vienkāršs auto. Ne pēc būtības, bet pēc aprīkojuma. Bāzes versija. Nekā lieka, bet arī nekā… nu, vienkārši nekā. Tik sen jau pierasts pie klimata kontroles, lietus sensoriem utt kā pašsaprotamām lietām, bet te - grozi pats kloķīšus.
Katru reizi testējot pikapus es pieminu, ka nav man baigā pieredze ar tiem pikapiem. Bet nu jau tā kā vajadzētu būt? Jā un nē. Esmu braucis ar dažādiem, bet nekad neesmu lietojis kādu “pēc būtības”. Vedot siena ķīpu pa purvu vai ko tādu. Tāpēc tomēr es nevaru novērtēt visas praktiskās lietiņas, kas šādu auto lietotājiem droši vien ir pašsaprotamas.
Bet nu varu komentēt, ka sēdēt ir ērti, viss ir pārskatāms, ir daži plauktiņi, dažas kastītes salonā. Stūre un pedāļi ir vietā vienīgi braucot gumijas zābakos to mala ķeras aiz paneļa apšuvuma. Citādi viss kā pienākas un arī skopais aprīkojums galvu nelauž - nav jau baigi grūti pagrozīt ventilatora stipruma kloķi.
Viena lieta gan nav piedodama. Nav parkošanās sensoru. Es atvainojos? Kā šādam auto var nebūt? Lai noparkotos ielas malā pie ofisa, reizes trīs kāpu ārā skatīties cik tuvu ir piekabes āķis no aizmugurē stāvošā audi loga. Tas nav nopietni. Vai arī ir? Ja jau šo auto lieto mežā vai fermā, tad nav baigi ko satraukties, ja notrieksi kādu krūmu vai aitu? Lūk, nezinu. Neesmu lietojis pikapu pikapu zemē. Pastāstiet!
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
No sākuma man šis auto dikti patika, bet tad es samulsu. Tagad tas patīk mazāk. Bet, nu, pēc kārtas.
Karoq (nejaukt ar Kamiq, kas izskatās tieši tāpat un tieši tikpat liels) ir maza izmēra krosovers, kas taisīts par pamatu ņemot VW T-Cross. Tā ir tā platforma uz kuras tagad taisa miljons visādus auto visā VW saimē. Atliek vien izvēlēties zīmolu un aprīkojumu, kas iekļaujas vēlamajā budžetā.
Mūsu Karoq ir Scout aprīkojumā, kas paredz mazliet stilīgāku izskatu un bezceļa spējas. Šis, protams, nebūs landkruīzers, taču kā mēs paši par to pārliecinājāmies, riktīgi dubļainā lauku ceļa posmā tas iet cauri bez bēdu. Tātad tas ir absolūti adekvāts pilnīgi jebkuram ikdienas braucējam.
Vizuāli auto izskatās lielāks nekā ir, taču vietas tajā pietiek. Priekšā ir ērti arī garajiem un aizmugurē būs ok arī pārējiem. Un tad vēl paliek bagāžnieks, kas ir tik dziļš, ka otru galu nevar aizsniegt nenosmērējot bikses gar bamperi. Vidējam latvietim tas patiks, jo tur var salikt daudz kartupeļu maisus.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto |
Nu jau visi būs redzējuši vakar prezentēto Tesla pikapu CYBERTRUCK. Pilnīgs sviests, vai ne? Vai arī galīgi nē. Es skatos un nesaprotu ko domāt.
Nu, pirmā reakcijas, protams, ir vemt. Kaut kāds neizdevies joks. Bet tad padomājot no otras puses - a kāpēc ne? Tas taču ir tik forši, ja kāds auto ražotājs nebaidās riskēt. Tā vietā, lai štancētu tikai mazliet lielākus vai mazliet mazākus noapaļotus krosoverus, kāds izdomā uztaisīt pilnīgu kosmosu.
Turklāt zinot amerikāņu apsēstību ar pikapiem un militārismu, šis taču ir absolūts saldais ēdiens, vai ne? Katrs Toms, Diks un Harijs taču to pagrābs, nokrāsos kamuflāžā un dosies uz dragreisu. Skaisti. Vai pretīgi. Kas to lai saprot.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Jā, jā, folksvāgenas vairs nelieto šo saukli, bet manuprāt tas ideāli atbilst šim auto. Passāts ir vienkārši auto. Ikona. N’, es nesaku vislabākais auto. Es saku vistipiskākais auto. Taisnstūris ar riteņiem. Ok, ok, mūsdienās auto vairs nav kantaini un taisnas līnijas var atrast tikai auto salonā, bet jūs ideju sapratāt. Vienkārši auto.
Šis konkrētais ir R-Line aprīkojumā ar 2 litru TSI dzinēju. Diezgan glauns un izliekas mazliet sportisks. Kas globāli nav slikti, bet piemēram sēdekļi tam ir mazliet par šauru. Droši vien vālējot pa Biķerniekiem tas noder, bet dudinot no Rīgas uz Alūksni sāk sāpēt kājas, jo augstās malas nospiež sānus. Tas mazliet pārsteidz - auto ir varen plašs un ietilpīgs, kāpēc gan tajā jāliek tik šauri sēdekļi?
| | | |
|
| | |
Autors: Ingus
Mobilie, Testi |
Tātad salīdzinam nesalīdzināmo - ~485eur P30 pret ~95eur Y5. Pirmo es dabūju uz testiem, otro pats nopirku pa savu naudu.
Sausais atlikums : Vienīgā atšķirība Huawei P30 no Huawei Y5 ir kamera. Kāds auditorijā nokliegsies "BET... BET VEIKTSPĒJA!?". Nu labi veiktspēja šiem, protams, ka atšķirsies. Tomēr ikdienas lietošanā šie abi darīs visu, ko tiem liks. Jūķūbu rādīs, swedbanku atvērs, laika ziņas rādīs, līdz dienas beigām izvilks, austiņās mūziku vai podkāstus spēlēs, Bluetooth savienosies, 4G un hotspotu nodrošinās, GPSam sekos utt. utjp. | | | |
|
| | |
Autors: Ingus
Tehnika, Testi |
Visai ikdienišķas lietas, kas katram šķiet ne tik ļoti vajadzīgas līdz brīdim, kad tās IR vajadzīgas.
Vairākkārt no draugiem esmu dzirdējis stāstus par dažādiem divdomīgiem ceļa negadījumiem, kuros lieti būtu noderējuši minētie aparāti. Ir pierasts domāt, ka videoreģistratori ir kaut kas dikti sarežģīts, neglīts un nepieciešams tikai tiem, kas ikdienā pieviec simtus kilometru. Un, protams, izrādās, ka tā nemaz nav. | | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Testi, Auto |
Atceraties Rapid? Man dikti patika tas auto un mazliet nobrīnījos, ka tas nekļūst populārāks. Neliels izmērs, bet ietilpīgs, vienkāršs, bet praktisks. Izrādās cilvēki grib kaut ko šikāku, pat ja šikāks nozīmē vienkārši Octavia. Tā Rapid aizgāja nebūtībā. Toties tās vietā nāk šis auto - Scala. Formāts praktiski tieši tas pats, bet auto padarīts mazliet stilīgāks.
Man jau gan liekas, ka šāda tipa - “budžeta” kompaktklasei - nebūtu jābūt šikai, bet, nu, cilvēki ir dažādi. Arī tādi, kas grib nelielā škodā redzēt klavierlaku. Izskatās jau glīti, bet nu nepraktiski tomēr - skrāpējas un redz putekļus.
Scala ir apmēram golfa izmērā, bet mazliet citādākas formas. Tāds mini universālis. Mini gan nenozīmē, ka auto ir maziņš. Vietas tur ir atliku likām. Ideālā variantā es gan gribētu mazliet augstāku salonu ar augstāku sēdēšanu, bet tādi auto vairs nav modē.
Mūsu auto ir 1.5 litru benzīna motors ar 7 pakāpju DSG automātu. Mani pie dīzeļa pieradušo auto nošokēja ar klusumu. Brīvgaitā dzinējs ir praktiski nedzirdams. Arī vienmērīgi braucot var pat aizmirst, ka priekšā kaut kas rūc. Ļoti patīkami. Arī par pārnesumu kārbu var gandrīz aizmirst, izņemot reizēm kad tas slēdzas no pirmā uz otro - dažkārt ir jūtama neliela raustīšanās. Tālāk gan viss gludi un par pārnesumu maiņu liecina vien cipariņi ekrānā.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Testi, Auto |
Bijām aizbraukuši ekspedīcijā uz ārzemēm. Uz Hījumā salu. Ar jauno Tiguan. Nu, Tiguan pats par sevi nav baigi, baigi jauns, bet tam ir jauns dzinējs - 240 zirgu dīzelis. Jaudīgāks. Mēs gan tādi taupīgi braucēji, tāpēc īpaši to jaudu netrenkājām. Vairāk rūpēja pretējie parametri - taupīgums.
Nobraucām teju tūkstoš kilometru. Daudz pa strikti ierobežotajām šosejām, bet diezgan daudz arī pa mazajiem meža un piekrastes celiņiem, govju takām un vāji saskatāmām riepu sliedēm akmeņainajā salas piekrastē. Pļavas un purvus neizbraukājām gan, primāri tāpēc, ka tāpat pietiek celiņu kur braukt, bet arī tāpēc, ka auto bija aprīkots ar visai sportiskām šosejas riepām, kas īstos dubļos sagādātu tikai raizes.
Mēs regulāri braucam pa visādiem maziem lauku un mežu celiņiem un regulāri iesmejam par cilvēku tieksmi pēc krosoveriem. Nu, nevajag jau normālos apstākļos nevienam to apvidnieku. Bet kaut kā gribās. Arī mūsu piedzīvojumos vismaz 90% pietiktu ar parasto auto. Pāris reizes gan mērķtiecīgi izvēlējos Offroad braukšanas režīmu. Vietām ceļš veda pa diezgan “šķidru” oļu ceļu un gribējās pārliecību, ka visi četri riteņi kust un nevajadzēs slīpo krasta nogāzi forsēt atkārtoti. Viss izdevās. Oļiem skrapstot bez bēdu un bez aiztures tikām visur kur nu vien deguns un Google karte rādīja. Jā, neticami, bet pat vismazākās Hījumā “govju takas” ir iezīmētas kartēs, kas smuki rādās lielajā ekrānā paneļa vidū.
| | | |
|
| | | |
|