Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Spraudņa hibrīds Škoda ekstra-Superb IV

Auto, Testi    
Spraudņa hibrīds Škoda ekstra-Superb IV

Man sākumā likās, ka tas ir baigi ačgārni - spraudņa hibrīds ar vidēji lielu bateriju. Vai nu parastais hibrīds, vai elektromobilis. Bet šis ir kaut kas pa vidu. Bišķiņ elektromobilis.

Bet tad es izbraucu un sapratu, ka pats es esmu ačgārns. Šī ir ļoti laba kombinācija! Baterijas ietilpība ļauj nobraukt apmēram 50 kilometrus tīri elektriskajā režīmā. Tas ir par maz tāliem ceļiem, bet vidējam braucējam atliektiem galiem pietiek normālai ikdienai. Mājas, darbs, veikals, kas tur vēl. Vairāk par 50km nesavāksies (runa ir par vidējo, nevis par tevi, kurš nobrauc 200km dienā!) Un tas nozīmē, ka ikdienā var braukt bez skaņas, bez izmešiem un bez lielām izmaksām. Un pa nakti pat no mājas rozetes auto spēs pietiekami uzlādēties nākamajai dienai. Bet, kad vajadzēs doties tālajā braucienā, tad piešķilsies benzīna motors un varēs pletēt teju 1000 kilometrus ar vienu “uzlādi”.

Man patīk. Turklāt šāds auto palīdz mazināt skepsi pret elektromobiļiem. Pabrauc, saproti, ka viss ir ok un ka pat ar tiem 50km pietiek lielai daļai tavas dzīves. Nu, es, protams, nemēģinu pierunāt, ka kārtīgam elektromobilim nevajadzētu vismaz 400km akumulatoru.
 


Trodo.lv tavam auto internetā - labas cenas garantētas!

TupunTuries.lv saprātīgi IT risinājumi - vieta mājaslapām un e-pastiem →

Autors: Kārlis

Golf 8 pret jauno Octavia - atšķirīgie dvīņi ar vienādām kaitēm

Auto, Testi    
Golf 8 pret jauno Octavia - atšķirīgie dvīņi ar vienādām kaitēm

Jā, tas ir Golfs. Nepārprotami. Izņemot degunu, kas ir mazliet dīvaināks nekā parasti. Taču tas ir ar nolūku. Folksvāgens grib mūs laicīgi pieradināt pie jaunajiem ID sērijas elektromobiļiem, kas aizstās vecos rūcējus. Un tie izskatās krietni citādāk. Jaunā golfa jaunais deguns vairāk “velk” uz ID pusi. Toties dibens ir nepārprotams golfs.

Arī viss pārējais (gandrīz) ir nepārprotams golfs. Četras durvis, samērā kompakts izmērs, lieliska gaita un vadāmība, ērta ergonomi… Mnē. Šeit ir jātaisa atkāpe. Šeit vajag pauzi, lai visu aptvertu. Šeit tas vairs nav klasiskais golfs.

Šī ir “digitālā” paaudze. Panelī vairs nav podziņu. Starp beņķiem vairs nav pārnesuma svira. Viss ir digitāls. Viss ir moderns. Viss ir… sačakarēts.

Es jau esmu pieradis (pieradināts) pie tā, ka mūsdienu automobiļos vairs nav īstu pogu un viss - pilnīgi viss - ir jādara tikai ekrānos ar maigiem pieskārieniem. Tomēr ir sajūta, ka golfs ir aizgājis pārāk tālu. Vai pārāk ātri. Neizbēgami visi auto nokļūs nākotnē, kurā būs tikai viens liels displejs un nevienas fiziskas pogas, taču, šķiet, ka vācieši pasteidzās. Ja tu pārkāpsi vien no Golf 7 uz Golf 8 - tu būsi apjucis. Kādu laiku būs jāpasēž mierīgi un jāpablenž visapkārt.

Ok, ātrumkloķa vietā ir mazs spīdīgs puļķītis. Par šo man personīgi ir liels prieks. Jau sen vajadzēja pāriet uz “digitālajiem” ātrumkloķiem, vienīgi es nekādi netieku gudrs kāpēc tik mazam puļķītim atvēlēts tik daudz vietas. Nu, patiešām. Tas puļķis ir trekna īkšķa lielumā, bet laukums ap to aizņem teju visu viduskonsoli. Kāpēc gan nevarēja to nobāzt citur un viduskonsolē atstāt vietu plauktiņiem un mantu kastītēm?

Labi, labi, es saprotu kāpēc - jo golfs arvien tiek piedāvāts arī ar parasto, vecmodīgo kloķi - tāpēc vācieši negribēja taisīt divus dažādus interjerus. Bet žēl, ka tā. Jo reāli dzīve būtu ērtāka, ja tā puļķa vietā būtu plauktiņš telefonam vai atslēgu saišķim.
 

Autors: Ingus

Huawei P40 - trīs scenāriji

Mobilie, Foto    
Huawei P40 - trīs scenāriji

Šī apskata galvenais mērķis ir atbildēt uz jautājumu : Vai jaunie Huawei viedruņi ir gatavi lietošanai laikā, kad tiem oficiāli ir liegti visi Googles un citu ASV kompāniju labumi? Par to, kāpēc šāds jautājums, reti kuram vajadzēs stāstīt visu to epopeju ap ASV sankcijām pret Huawei. Joprojām tā arī nav skaidrības, par to vai tām vispār ir kāds pamats, vai tas ir tikai Trampa trumpis (joks paredzēts) tirdzniecības līguma ar Ķīnu pārrunu ietvaros. Te savukārt ir dīvaini, ka Ķīna neatriebjas piemēram Apple ar pretsankcijām, bet tas lai paliek gudrinieku apspriedēm. Fakts ir fakts - Huawei ir apgriezti spārni.
 

Autors: Kārlis

T-Roc R - ļoti daudz R un pārāk daudz E

Auto, Testi    
T-Roc R - ļoti daudz R un pārāk daudz E

Šis ir viens interesants auto. Pirmkārt jau pats T-Roc man liekas baigi feins. Nē, es neesmu sācis pēkšņi iemīlēt nevajadzīgi krosoverizētos auto, bet šis ir feins. Viņam piestāv būt mazam auniņam.

Glīts, pat stilīgs. Nu tie riteņi ir par lielu (riepas par plānu), bet citādi jau forši. Rūc sirdīgi. Un akmansdievs kā viņš iet! Kā traks! Kad beidzot ir iespēja atvēzēties ar gāzes pedāli, tad spēj tik turēties pie stūres! Nē, nu, patiešām. Ļoti jaudīgi un stabili uzvedas. Un pļerkšķina izpūtēju starpgāzēs. Protams, pilnīgi mākslīgi, bet tāpat amizanti.

Vietas iekšā nav daudz. Priekšā ir tieši tik cik vajag, bet aizmugurē - šauri. Un tumši. Mašīna klasiskajiem divarpus cilvēkiem. Toties bagāžnieks ietilpīgs. Es sen neesmu vedis kartupeļu maisus tāpēc nepateikšu cik tādi tur salien, bet man personīgi iebildumu par bagāžnieka ietilpību nebija. Es gan vispār nesaprotu to apsēstību ar bagāžnieku ietilpību un daudz labprātāk redzētu vairāk vietas pasažieriem un mazāk vietas bagāžai. Bet laikam jau vidējais pircējs zina labāk par mani.

Šis R versijas auto ir aprīkots līdz zobiem. Digitālie ekrāni, adaptīvie kruīzi, zamšādas un visi labumi, kas nu piedien. Turklāt - paldies Dievam! - normālās USB ligzdas, nevis idiotiskās USBC, ko sāk bāzt jaunajos autiņos.
 

Autors: Kārlis

Labākās bezvadu austiņas - Buds+

Tehnika, Testi    
Labākās bezvadu austiņas - Buds+

Sākšu ar svarīgāko - es neko nesaprotu no labas skaņas. Nu, labi, katrs mēs kaut ko saprotam, bet es neesmu audifīls un man nekad nav rūpējusi īpaši diža skaņa ne mašīnās, ne austiņās, ne mājas skandās. Protams, vienām tu dzirdi skaidrus toņus, vienām dziļus basus utt. Bet globāli - es nemiršu nost, ja man būs jāklausās bŌse nevis senheizers. Vai panasoniks sonī vietā.

Bet. Šīs ir labākās austiņas kādas es esmu dzirdējis. Samsung Galaxy Buds+. Jā, jaunās bezvadu ausis. Es kādu gadu lietoju vecās un tās man ļoti labi apmierina. Skan labi gan mūzikai, gan podkāstiem, kurus klausos pārsvarā. Nav gan baigi labs savienojums ar manu iPhone - nevar turēt telefonu bikšu kabatā, tad reizēm pārtrūkst signāls līdz ausīm… Iemācījos turēt telefonu krekla/jakas kabatā.

Un tad es pamēģināju Buds+. AMD! Atvainojiet par zaimošanu, bet pirmo reizi es dzirdu, ka austiņas skan diži. Sēžu ofisā un smaidu kā tād muļķis pirmo reizi izdzirdējis mūziku. Tiešām šai dziesmai ir tik daudz slāņu? Tik daudz instrumentu? Tāds dziļums un dzidrība? Tiešām austiņām var būt tāda nozīme? Izrādās, ka var.

Es nestāstīšu visus tehniskos brīnumus ko Samsung tur ir sabāzis, to visu var izlasīt pie viņiem, bet pieminēšu, ka austiņām tagad ir divi skaļruņi - augšām un basiem. Un acīmredzot tā ir tā maģija, kas rada tik kapitālu atšķirību starp Buds un Buds+.
 

Autors: Ingus

Goga Pikselis no trešās Ā jeb Google Pixel 3a

Mobilie, Testi    
Pagājušā gada vidū Google izveica ārkārtīgi interesantu gājienu ar zirdziņu. Laikā, kad visi mobilo ražotāji to vien dara kā dzenas pēc aizvien lielākiem cipariem savu flagmaņu cenās, tie ņēma un izlaida plastmasas lētuci - Google Pixel 3a. Daudziem mobilā tirgus analītiķiem par pārsteigumu apskatnieki to ļoti laipni uzņēma viedruņu pulkā, jo Google bija pieņēmusi ļoti pareizus lēmumus izsverot uz kā rēķina samazināt aparāta izmaksas. Pašas svarīgākās un slavenākās aparāta dotības atstājot savās vietās. Subjektīvi mani jau vairākus gadus ļoti kārdināja tā izslavētā Googles kameras maģija. Kādus tik visādus brīnumus tai apskatnieki nepiedēvēja. Un tā var šito, un tā var to, un tad vēl palēcienā ar kāju aiz auss vēl šintentā. Izdzirdot jaunā brīnuma oficiālo starta cenu - $399 - es sapratu, ka ilgi vairs nebūs jāciešas. Un tā arī bija. Jau kādu laiciņu sekojot cenām mūsu okeāna pusē, sapratu, ka labākajā gadījumā varēšu atļauties lietotu. Un tas vienmēr ir riskanti. Bet tad uzzināju par vietējo kantori ar nosaukumu wintek.lv, kuri velk no skandināvijas operatoriem lietotos aparātus un dod pat garantiju pārdodamajiem aparātiem. (šī ir neapmaksāta reklāma, jo man patika attieksme, bet ja izdomāsiet kaut ko no viņiem pirkt, noteikti pasakiet, ka kakao.lv ieteica - kas zin varbūt kādreiz kāds labums atleks). Un tur šo 3a man izdevās iegūt par nieka 315 oirām. Un tātad. Vai tajā ir kāda maģija? Ir.
 

Autors: Kārlis

Ieteikums ko skatīties tagad, kad Top Gear un Grand Tour ir sagājuši auzās

Auto    
Ieteikums ko skatīties tagad, kad Top Gear un  Grand Tour ir sagājuši auzās

Kopš Džoijs aizgāja no jaunā Top Gear tas ir kļuvis par neskatāmu drazu. Diemžēl arī Grand Tour ar vecajiem ākstiem paliek arvien šķidrāks un pēc Klarksona senilās filosofijas vispār varam sākt apšaubīt raidījuma nākotni. Bet ko darīt, ja tomēr gribas to benzīna smaku savā televizorā? Man ir atbilde!

Motortrend. Tas ir netflikss benzīngalvām. Bezceļa gāzēji, vecu hlamu restaurētāji, motoru tjūnētāji un superkāru pārdevēji. Viss krējums visām gaumēm.

Es neko daudz nestāstīšu, jūs jau ziniet kā darbojas video straumēšanas vietnes. Samaksā 4.99$ (rēķiniet paši cik tas ir eiro) mēnesī un skaties. Tas ir lētāk kā Amazon Prime, kurā vispār nav ko skatīties kā vien to GT.
 

Autors: Kārlis

Škoda ļoti Superb 2019

Auto, Testi    
Škoda ļoti Superb 2019

Šis! Pērciet šo! Nopietni. Tik lielisks auto. Nu, nopietni. Jā, liels un tā, bet tik patīkami braukt! Biju ciemos pie regbistiem Valmierā un vēlā naktī atgriežoties Rīgā tā vien gribējās vēl kaut kur vizināties! Tik viegli, paklausīgi, neuzbāzīgi… Superbs brauc superbīgi!

Ok, es mazliet salēju medu, bet nu nav melots! Ir gan auto arī darvas pilieniņi. Piemēram sēdekļi šim konkrētajam ir nez kāpēc neticami cieti. Nācās ilgi grozīt un locīt pareizajā leņķī, lai būtu ērti sēdēt. Un otra lielākā bēda ir aizmugures durvis. Tās ir tik nenormāli garas, ka atverot ir jāatkāpjas kādu pusmetru, citādi ar durvju stūri var izbasktīt ribas. Tā jau dizains elegants, bet vispār fuj par tik nejēdzīgi garām un spicām durvīm.

Iekšā, protams, viss diži. Izstiepies, izlaidies kā vien spēj. Vietas atliku likām. Pat tad, ja priekšā sēž kās garais. Nekādas baigās izklaides gan aizmugurē nav, bet tas arī labi. Galvenais, lai ir ērti sēdēt un nekas netraucē.

Priekšā arī viss ērti (ja neskaita tos sēdekļus ar kuriem jāpakrāmējas). Kloķi lielākoties pareizajās vietās (izņemot to idiotisko kruīza puļķi zem stūres!). Arī klimata galvenās pogas ir fiziskas un tikai jau pēc papildfunkcijām jāstiepjas ekrānā.
 

Autors: Kārlis

Nekur neiestigām, tad jau laikam labs auto?

Auto, Testi    
Nekur neiestigām, tad jau laikam labs auto?

Sen nebija testēts tik vienkāršs auto. Ne pēc būtības, bet pēc aprīkojuma. Bāzes versija. Nekā lieka, bet arī nekā… nu, vienkārši nekā. Tik sen jau pierasts pie klimata kontroles, lietus sensoriem utt kā pašsaprotamām lietām, bet te - grozi pats kloķīšus.

Katru reizi testējot pikapus es pieminu, ka nav man baigā pieredze ar tiem pikapiem. Bet nu jau tā kā vajadzētu būt? Jā un nē. Esmu braucis ar dažādiem, bet nekad neesmu lietojis kādu “pēc būtības”. Vedot siena ķīpu pa purvu vai ko tādu. Tāpēc tomēr es nevaru novērtēt visas praktiskās lietiņas, kas šādu auto lietotājiem droši vien ir pašsaprotamas.

Bet nu varu komentēt, ka sēdēt ir ērti, viss ir pārskatāms, ir daži plauktiņi, dažas kastītes salonā. Stūre un pedāļi ir vietā vienīgi braucot gumijas zābakos to mala ķeras aiz paneļa apšuvuma. Citādi viss kā pienākas un arī skopais aprīkojums galvu nelauž - nav jau baigi grūti pagrozīt ventilatora stipruma kloķi.

Viena lieta gan nav piedodama. Nav parkošanās sensoru. Es atvainojos? Kā šādam auto var nebūt? Lai noparkotos ielas malā pie ofisa, reizes trīs kāpu ārā skatīties cik tuvu ir piekabes āķis no aizmugurē stāvošā audi loga. Tas nav nopietni. Vai arī ir? Ja jau šo auto lieto mežā vai fermā, tad nav baigi ko satraukties, ja notrieksi kādu krūmu vai aitu? Lūk, nezinu. Neesmu lietojis pikapu pikapu zemē. Pastāstiet!
 

Autors: Kārlis

Škoda Karoq Scout Lava Blue

Auto, Testi    
Škoda Karoq Scout Lava Blue

No sākuma man šis auto dikti patika, bet tad es samulsu. Tagad tas patīk mazāk. Bet, nu, pēc kārtas.

Karoq (nejaukt ar Kamiq, kas izskatās tieši tāpat un tieši tikpat liels) ir maza izmēra krosovers, kas taisīts par pamatu ņemot VW T-Cross. Tā ir tā platforma uz kuras tagad taisa miljons visādus auto visā VW saimē. Atliek vien izvēlēties zīmolu un aprīkojumu, kas iekļaujas vēlamajā budžetā.

Mūsu Karoq ir Scout aprīkojumā, kas paredz mazliet stilīgāku izskatu un bezceļa spējas. Šis, protams, nebūs landkruīzers, taču kā mēs paši par to pārliecinājāmies, riktīgi dubļainā lauku ceļa posmā tas iet cauri bez bēdu. Tātad tas ir absolūti adekvāts pilnīgi jebkuram ikdienas braucējam.

Vizuāli auto izskatās lielāks nekā ir, taču vietas tajā pietiek. Priekšā ir ērti arī garajiem un aizmugurē būs ok arī pārējiem. Un tad vēl paliek bagāžnieks, kas ir tik dziļš, ka otru galu nevar aizsniegt nenosmērējot bikses gar bamperi. Vidējam latvietim tas patiks, jo tur var salikt daudz kartupeļu maisus.
 

 vecāki raksti →

...
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies