Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Skoda Octavia 1.9TDI

Testi, Auto

Pirms pāris dienām, mēs devām vaļu lasītāju fantāzijai izteikt viedokli par to, kāda auto testu viņi gribētu redzēt Kakao slejās. Atsaucība bija negaidīti liela, un viedokļi bija dažnedažādi. Apsekojot variantus izveidojās neliels tops, kura virsotnē atradās Mini, dažādi Seat modeļi, Škoda Octavia un 86. gada BMW. Mini un Seat lai mazliet pagaida, savukārt par BMW varam uzreiz pateikt, ka tas ir briesmīgs draņķis un iesakām jums mukt no tā pa gabalu (arī no desmit gadus jaunāka labāk mūciet) Šoreiz, kā jau saprotat, pastāstīsim par Škoda Octavia.

Octavia pirmā paaudze dienas gaismu ieraudzīja tieši pirms desmit gadiem – 1996. gadā. Tā uzreiz tika pamanīta, jo pamatīgi atšķīrās no iepriekšējiem Škodas sociālisma ēras modeļiem. Octavia bija jauna vēsma no rietumiem – auto tika veidots ciešā sadarbībā ar Škodas mātes uzņēmumu Volkswagen. Pirms diviem gadiem Octavia piedzīvoja reinkarnāciju kā jauns modelis. Ar ko tas atšķiras no vecā? Ne ar ko un ar visu. Kāpēc ne ar ko? Jo tas izskatās uz mata kā iepriekšējais – tikai nedaudz modernāks, tas tāpat ir veidots uz VW modeļu bāzes ar VW dzinējiem, un tam joprojām piemīt vāciešu neuzkrītošais elegantums, un Škodas atturība.




Octavia joprojām ir automobilis nenoteiksmē. Tai nav ambīciju, tā necenšas uzdoties par kaut ko eksotisku vai interesantu. Palūdziet bērndārzniekam uzzīmēt automobili – viņš uzzīmēs Octavia. Pelēka kaste uz riteņiem. Bet atšķirībā no pašiem VW modļeiem, kas uzdodas par ko ļoti īpašu, bet ir garlaicības iemiesojumi, Octavia nav garlaicīga. Tā vienkārši ir. Un „ir” tā ļoti saprātīgi. Bet nu par visu pēc kārtas.



Kas tad ir kas? Šodienas testa automobilis ir Škoda Octavia ar 1.9l turbodīzeļdzinēju, Elegance komplektācijā. Šī ir visbagātākā komoplektācija, kurā nav vienīgi ādas sēdekļu. Ārēji nekas neliecina, ka auto varētu būt aprīkots tik labi. Šeit ir viss, kas nepieciešams - drošības spilveni, kruīza kontrole, divzonu klimatkontrole, apsildāmie sēdekļi, 8 skaļruņu audiosistēma, borta dators, dzesējami mantu nodalījumi un vēl šādas tādas ikdienā noderīgas lietas.



Octavia ir veidotas uz tās pašas platformas uz kuras tapuši gan VW Golf gan Passat modeļi. Un tieši tur arī atrodas Octavia – pa vidu starp šiem abiem modeļiem. Pa vidu starp kompakt un vidējo klasi. Ārējo izmēru ziņā Octavia ir kompaklases auto, savukārt iekšējā ietilpība ir krietni lielāka, kā dažam labam vidējās un pat lielās klases auto. Tā kā gan stūre, gan sēdeklis ir regulējami visos virzienos, tad iekārtoties ērti un atrast pareizo sēdpozīciju nebūs grūti. Octavia noteikti patiks gariem braucējiem, jo vadītāja sēdeklis ir atbīdāms apskaužami tālu. Bet kā jūtas aizmugurē sēdošie? Labi jūtas. Vietas šeit ir daudz, arī kājas nav jākabina aiz ausīm, un sēdēt var diezgan ērti. Īpaši garajiem gan sēžot ar taisnu muguru galva dursies griestos. Tā ir visu mūsdienu „lielo hečbeku” problēma. Priekšējiem sēdekļiem ir diezgan izteiktas sānu malas, kas labi notur straujos pagriezienos, un nav arī apgrūtinošas iekāpšanas/izkāpšanas procesā.



Kā jau ierasts, mēs pārbaudīsim arī savu „Kakao komplektu” – plauktiņus, glāžu turētājus un audio sistēmu. Plauktiņu jomā Octavia saņem lielus treknus pluspunktus, jo to ir daudz. Ir apmierinoša izmēra cimdu nodalījums, pietiekoši liela mantu glabātuve zem elkoņbalsta, briļļu turētājs pie griestiem un vēl aizverams plauktiņš uz paneļa. Plus vairākas sīkas kabatiņas, arī pie sēdekļiem.



Glāžu turētāji – neviennozīmīgs vērtējums. Priekšā ir ļoti labi – vidū divas vietas glāzēm, durvīs ir vieta arī lielajām pudelēm. Savukārt aizmugurē… aizmugurē čušs. Acīmredzot čehiem šķiet, ka aizmugurē braucošie nav pelnījuši neko dzert, jo tur glāžu turētāju nav vispār. Tātad kopumā viduvējs vērtējums. Priekšā ļoti labi, aizmugurē ļoti slikti.



Audio sistēma – jā, ir! Čehi (patiesība vācieši) saprot, ka mēs dzīvojam 21. gadsimtā, un neliedz mums iespēju klausīties mp3 mūzikas diskus. Šeit gan nav disku mainītāja, bet arī ar vienu mp3 disku varam iztikt ilgi. Skaņa ir apmierinoša, ar ļoti plašām regulēšanas iespējām. Centrālais vadības panelis gan nav tas ērtākais ko nācies sastapt, bet galā var tikt.

Vēl viena lieta, pirms sakām braukt – bagāžnieks. Šis auto patiks mafijai, jo – es atvainojos – bagāžniekā pietiks vieta vairākiem līķiem. Tas ir patiesi milzīgs, īpaši ņemot vērā, ka Octavia ir kompaktklases auto. Priecē, ka bagāžnieka vāks paceļas ļoti augstu, tā ka arī garajiem nav jābaidās apdauzīt galvu.



Brakšana ar Octavia ir tieši tāda pati, kā pati Octavia – neuzkrītoša. Viss darbojas, viss notiek, pedāļi spiežas viegli, stūre klausa, motors darbojas atsaucīgi. Taču nekādas īpašākas izjūtas auto nerada. Tas nesaka – padraiskosimies, bet tas arī nemurmina – lieciet man mieru. Dīzelītis darbojas ļoti apmierinoši – tam ir pietiekoši jaudas, lai paātrinājumi izjustu arī piektajā pārnesumā no nieka 1300 apgriezieniem minūtē. Tas priecē, jo ļauj retāk pārslēgties, tā nedaudz atvieglojot dzīvi. Paātrinājumu līdz 100 km/h Octavia izveic diezgan miegainās 12 sekundēs, taču atcerēsimies, ka šis ir dīzelītis, kura galvenā būtība ir būt ekonomiskam. Un tāds tas arī ir. Testa laikā braucot dažados režīmos patēriņš bija nieka 5.3 litri uz 100 km/h. Ražotājs apgalvo, ka šosejas režīmā auto netērēs vairāk kā 4.2, savukārt pilsētas režīmā 6.4 litrus. Bet būsim reālistiski – pilsētā droši jārēķinās ar 7.5 braucot pieklājīgi, vai pat 9.5 braucot agresīvāk. Tomēr kopumā sniegums ir ļoti labs.



Octavia azotē ir vēl viens mazs triks, kas lieti noderēs ikdienā – apgriešanās diametrs. Tas ir tikai 10.2 metrus liels (mazs), kas pamatīgi atvieglo manevrēšanu šaurās stāvvietās un apgriešanos.

Atgriežoties pie gaitas īpašībām – gaita ir diezgan komfortabla. Tā nav par cietu un nav arī par mīkstu. Piekare strādā apmierinoši, kaut gan jāatzīst, ka uz skarbāka bruģa aizmugure mazliet „driblē”, un straujākos pagriezienos auto aizmugure grib izlekt uz āru. Tas gan nav nekas ekstrēms, un automobilim par šādu cenu pilnīgi piedodams.



Stūre gan uzslavas neizpelnīsies. Elektroniskais pastiprinātājs jau strādā labi, taču stūre ir pārak neinformatīva. Nav sajūtas, ka tu vistiešākajā veidā grozi auto riteņus. Drīzāk gan tu grozi kaut kādu mehānismu, kas kaut kā attālināti ir saistīts ar auto braukšanas virzienu. Interesanti, vai šāda pati problēma pastāv arī „karstajai” RS modifikācijai.

Gandrīz ratiņu novietne...


Octavia cena šajā komplektācijā ir ap 13 tūkstošiem latu. Lētākā modifikācija sākas no 9500Ls. Kādi vēl auto ietilpst šajā cenu kategorijā? Nu, piemēram, mūsu iemīļotais Hodna Civic sedans. Arī tas Executive komplektācijā maksā 13 tūkstošus latu. Kā abi auto izskatās kopā? Kā Ansītis un Grietiņa? Ka Telma un Luīze? Nu, ne gluži. Drīzāk kā Darma un Gregs. Viens ir politkorektuma iemiesojums. Otrs ideju pilns, enerģisks „hipiju bērns”. Octavia ir pelēkais menedžeris. Bankas klerks. Civic ir pašnodarbinātais uzņēmējs radošā sfērā. Ne vairs kičīgs jaunietis kā Civic hečbeks, bet arī ne vienmuļais ģimenes cilvēks, kā VW Jetta. Octavia patiks tiem, kas dzīvo vācu auto klasiskās elegances pasaulē. Civic, savukārt, patiks mūsdienīgiem cilvēkiem, kam ir pašiem savs „es”. Ar to es negribu teikt, ka Octavia ir slikts auto. Noteikti nē. Vienkārši neiedvesmojošs. Bez identitātes. Dara visu, bet bez emocijām. Klons, kas radīts naudas pelnīšanai. Bet tas ir piedodami, Octavia parāda, ka čehi nesnauž, un pamažam sāk atkopties no postošās sociālisma ēras un gan drīz pienāks laiks, kad Škoda nebūs tikai lētāks Volkswagen, bet gan auto ar savu seju un identitāti, kā tas šobrīd ir ar spāņu Seat.

Septiņas zvaigznītes no mums. Es gan gribēju dod tikai sešas, jo Octaviai stipri pietrūkst jelkādas rakstura iezīmes, taču auto kā vienkārši transporta līdzeklis ir tiešām labs.



Škoda Octavia 1.9 TDI. Šībrīža cena ap 13000 Ls

+ ietilpīgs salons
+ liels bagāžnieks
+ bagātīgs aprīkojums (konkrētajā komplektācijā)

- totāli trūkst identitātes/sava rakstura
- neinformatīva stūre
- aizmugurē nav glāžu turētāju


  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Bērnu velo, 20

75.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 8, 128GB

395.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

375.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Razer Core X Chroma - eGPU

250.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

295.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

425.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies