Autors: Kārlis
Tests: Fiat Panda 4x4Testi, Auto Ir karsta jūlija pēcpusdiena un mūsu rokās nonāk karsta itāļu Panda. Karsta diemžēl tiešā nozīmē, jo labas komplektācijas Panda šobrīd nebija pieejama, un mūsu testējamais auto ir bāzes versijā tātad bez kondicioniera. +32C grādi bez kondicioniera būs labs tests gan mums pašiem, gan tam supernoturīgajam dezodorantam ar kuru esam ieziedušies. Panda? Pandai karstums nekaitē. Panda ir pieradusi pie karstuma.
Kāda tad ir mūsu Pandiņa? Šis ir pilnpiedziņas 4x4 auto ar 1.2 litru 60 Zs dzinēju. Tā kā šis ir bāzes versijas auto, tad aprīkojumā tam ir stūre, sēdekļi un pāris pedāļi. Sen nebijām izjutuši tik trūcīgu aprīkojumu. Pat manam 74. gada Ford Taunus bija radio ar programmējamām stacijām. Panducim, savukārt, radio nav vispār. Nav arī elektriski regulējami logi, centrālās atslēgas, borta datora un, protams, kondicioniera. Šeit gan jāpiebilst, ka viss pieminētais un daudz kas cits ir pieejams papildaprīkojumā, nebūt ne par lielu naudu. Pandu iespējams nokomplektēt tieši tādu, kā sirds vēlas. Cena šim auto ir 8000 latu. Nav maz priekš mazauto, bet jāatceras, ka šis ir paaugstināts pilnpiedizņas auto. Panda vulgaris cenas sākas no 6000 latiem.
Daudziem apskatot Pandu pirmais jautājums ir tāds kā gan raženais latvietis ar saviem 190cm varētu tajā ielocīties? Es gan šo jautājumu neuzdodu, jo esmu jau atklājis diezgan savdabīgu likumsakarību jo mazaks auto, jo vairāk tajā vietas. Arī ar Pandu ir tāpat tajā var brīvi iesēsties un braukt bez problēmu arī lielie vīri. Mazliet gan komfortu traucēs labajai kājai tuvu esošā viduskonsole, bet tā kā tai nav asu stūru, tad pret to var ērti atbalstīt kāju un aizmirst par tās esamību. Arī ar sēdekli īpašu problēmu nav. Tas ir pietiekoši augsts un bīdāms gana plašā diapazonā. Prasīsiet kā ir ar iesēšanos aiz sevis? Nemelošu švaki ir. Bet var! Jāsēž gan ir ar ieplestam kājām, komforts ir minimāls, bet var. Šeit lieti iederas atcerēties Lexus IS, kurā aiz sevis es varēju ielīst vienīgi šķērsām guļus. Tātad priekšstats ir Pandā mierīgi var sadzīvot četri braucēji, no kuriem vismaz viens ir labi pastiepies augumā. Starp citu šo triku pārbaudījām tālākā ceļa posmā neviens nesūdzējās.
Kas tad vēl atrodams Pandiņas salonā? Viduskonsolē goda vietu ieņēmis ātrumpārslēgs. Daudziem tas šķiet nepiemēroti un nepraktiski, bet es jums teikšu tas ir sasodīti ērti! Tieši pa rokai, nevis paslēpies kaut kur starp sēdekļiem. Turpat blakus atrodas ventilācijas vadība un pāris aizdomīgi lētas podziņas. Virs tām atrodas liels divdaļīgs tukšums. Ērti novietot mobilo telefonu, bet diemžēl pašam nākas dziedāt, jo šajā vietā būtu jābūt radio. Laika gaitā gan atklājām, ka mazais plauktiņš ļoti labi strādā ka skaņas pastiprinātājs, un var pavisam mierīgi klausīties tajā iebāzta mobilā telefonā mūzikas skaņās.
Vēl viens mūsu standarta pārbaudījums katram automobilim ir glāžu turētāji. Šeit tie ir veseli divi. Viens priekšā, otrs aizmugurē. Tas aizmugurējais ir kā jau ierasts plastmasas trauciņš, savukārt priekšējais ir veidots
saturieties!... trauciņa formā sapresējot grīdas paklāju. Turpat blakus atrodas arī mazs plauktiņš, arī veidots tajā pašā manierē. Pirmajā brīdī ir pagrūti apvaldīt smieklus, bet vēlāk nācās secināt, ka abi divi gan glāžu turētājs, gan plauktiņš savas funkcijas pilda perfekti. Glāžu turētājs eleganti noturēja gan Statoil kafijas krūzīti, gan nelielu limonādes pudeli. Vajadzētu gan atturēties kāpt ar kājām uz šī izstrādājuma, jo paklājs ir paklājs
Labi, štrunts par paklājiem, jūs visi noteikti gribat zināt kā tad ir braukt ar šiem galvu reibinošajiem 60 zirgspēkiem pilnpiedizņas automobilī? Ir OK. Protams, pārsēžoties no 190 Zs jaudīga Honda Accord (par kuru varēsiet lasīt vēlāk) izjūtas ir diezgan šokējošas, bet braukt var. Galvenais ir nebaidīties no apgriezieniem un ļaut mazajam motoriņam strādāt. Tad arī neizpaliks dinamika. Protams, skrējienā līdz 100 km/h var paspēt noskūt bardu un sagaidīt kamēr tā atkal ataug, taču līdz pilsētnieciskajiem 60km/h Panducis ieskrienas pietiekoši veikli.
Mazais motoriņš ir samērā elastīgs un pilsētas režīmā var mierīgi braukt gan 3., gan 4., gan 5. pārnesumā. Pie apdzīšanas gan vajadzēs pārslēgties uz leju, bet arī ceturtajā pārnesumā Panda izrāda uzslavas vērtu apņēmību palielināt ātrumu.
Stūrei Pandiņa klausa labi un pietiekoši asi. Arī šim auto tāpat kā citiem Fiatiem ir City režīms, kas vēl vairāk pastiprina stūres pastiprinātāja darbību līdz tādam līmenim, ka stāvot uz vietas auto stūri ar vienu roku var pagriezt pat biksēs čurājošs brēkulis. Tas, protams, palīdz rosīties pilsētas džungļos, īpaši jau parkojoties.
Kad pilsēta izbraukāta, laiks doties neceļos. Laiciņš gan ir tik karsts un sauss, ka dubļu vannas mums neizdevās atrast, tāpēc devāmies iekarot citu galējību kalna virsotni. Kaujai ar Gaiziņu gan mēs nebijām gatavi, tāpēc atradām kādu citu gana stāvu pakalnu, kurā braucam ir manīti vienīgi traktori. Perfekti piemērots uzdevums mūsu testam. Griežam no ceļa nost, pāri grāvim uz lauka virsū. Tā kā Panda ir augsta (tikai 7 cm zemāka par Hummer H3 un 3cm zemāka par Subaru Forester), tad arī grāvja šķērsošana nekādas problēmas nerada. Tālāk jau droši drebot dodamies virsotnes virzienā. Un kā gadījies kā ne, pēc īsa brīža esam jau augšā! Šis triks izdevās tik eleganti, ka vēlāk to atkārtojam vairākas reizes, šurpu-turpu, augšā-lejā, ar ieskrējienu, bez, ar apstāšanos pusceļā
Vienvārdsakot Panda rullē!
Šī ir tikai ilustrācija tam, ka Panda rok ar visām četrām.
Patiesībā Pandai nebija nekādu problēmu pieveikt šo kalnu bez izbuksēšanas
Brīdī, kad izbuksē priekšējie riteņi Panda automātiski sāk rakt ar visām četrām. Spēka sadale starp asīm iespējama pat līdz 50/50. Kā apgalvo tie, kas jau paspējuši ar Pandiņu izbrist dubļu vannas auto to darot tik pārliecinoši, ka laiku pa laikam gribas speciāli doties kādā dubļu braucienā. Būs vien viņiem jātic, un jāsagaida dubļainais rudens un sniegotā ziema, lai varētu ar Pandiņu izbraukt vēlreiz.
Kā jau iepriekš teicu, aizmugurē sēdēt var divi normāla izmēra cilvēki. Bet kā ir ar bagāžnieku? Nu, kā lai saka, vienu lielu čemodānu tur varēs ielikt uz sāniem, bet tas tad arī viss. Pandai gan ir nolaižamas sēdekļu atzveltnes, kas palielina kravas telpu līdz iespaidīgiem apmēriem. Diemžēl nolocītās atzveltnes neveido gludu grīdu, tāpēc pirms kraut Pandā veļasmašīnu, vajadzēs padomāt par līmeņu izlīdzināšanu.
Ko tad mēs varam tādu labu pateikt par Pandu. Pirmkārt jau to, ka lai arī auto izskatās mazs un nenopietns, tajā tomēr ir pietiekoši vietas pilnizmēra pasažieriem un šādai tādai kravai. Mazais motoriņš ir pietiekoši spēcīgs, lai dzītu uz priekšu Pandu ne tikai pilsētas burzmā, bet arī stāva kalna virsotnē. Turklāt to darot Panda nepatērēs vairāk kā 6 litrus benzīna uz 100 kilometriem. Braukt ar Pandu ir viegli un pat jautri, jo mazais auto rada dzīvesprieku braucējos.
Bez īpašas vajadzības gan nebūtu vērts izvēlēties pilnpiedziņas 4x4 versiju, jo tā maksā krietnus divus tūkstošus latu dārgāk. Par tādu cenu kāda ir 4x4 modeļa bāzes versijai jau var dabūt līdz zobiem aprīkotu priekšpiedziņas modeli. Bet ja jums tomēr ir vajadzīgs auto braukšanai pa laukiem vai sniegotiem ceļiem - Panda ir perfekta izvēle par tādu cenu. Kāpēc gan maksāt divreiz vairāk par piemēram Subaru Forester, ja viss ko tev vajag ir aizbraukt apraudzīt govis ganībās, atvest mājās kādu noklīdušu aitu un reizi mēnesī aizvest ģimeni uz teijāteri.
Tātad Panda 4x4 pilnvērtīgs mazauto ar teicamām bezceļa īpašībām. Ērti lietojams gan pilsēta, gan laukos. Piestāvēs katram, kas nebaidās uzsmaidīt. Septiņas zvaigznītes no manis.
Fiat Panda 4x4. Šībrīža cena no 8000Ls (priekšpiedizņas versija no 6000Ls)
+ draudzīgais izskats
+ pietiekoša ietilpība
+ labas bezceļa īpašības
+ izcila manevrētspēja
- absolūti plika bāzes versija
- nelīdzena kravas telpas grīda nolaižot sēdekļus
- varēja būt vēl nedaudz lētāka
Paldies Auto Italia
|
| .
|
|