Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Lexus IS250

Testi, Auto

Ilgi domāju, kādu tituldziesmu varētu izvēlēties šim auto. Testējot Lexus GS300 dziesmiņa uzradās pati – It’s good to be king. Gribēju atrast kaut ko tik pat piemērotu arī šim auto – Lexus IS250. Izdomāt gan neko neizdevās, taču dziesmiņa jau atkal uzradās pati. Lai izbaudītu Lexusa skaņas sistēmas kvalitāti uzliku Tom Waits disku Mule Variations. Ilgi nebija jāgaida kā jau ieskanoties pirmajiem akordiem es sapratu – jā, šī ir šodienas tituldziesma. „Big In Japan”. Lexus IS šajā gadījumā reprezentē Japānu, un es tajā tiešām jūtos liels, jo auto ir mazs. Nē, nebūtu korekti to nosaukt par mazu. Tas ir pietiekoši liels, tikai vietas tajā ir maz.

Pirms sākt gausties par šī auto lielāko mīnusu, apskatīsim kas tad ir kas. Tātad Lexus IS250 ar 2.5 litru 208 Zs V6 dzinēju, sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu un Sport komplektāciju, kas sevī ietver burtiski visu ar ko vien iespējams šo auto aprīkot. Lexus IS250 sākumcena ir ap 20 tūkstošiem latu, savukārt testa auto vērtība sniedzās pāri 30 tūkstošiem. Tātad papildaprīkojums ir sasniedzis pusi no paša auto cenas. Tam tad nu ir jābūt vienam sasodīti labam aprīkojumam!


White Pearl – baltā pērle. Tā saucās krāsa, kurā ir mūsu testa auto. Baltā krāsa man nepatīk. Pat ļoti. Balti auto izskatās ļoti neizteiksmīgi. Formas pazūd vienā liela baltā plankumā. Taču White Pearl ir kas vairāk par vienkārši balto un perlamutra Lexus (un ar perlamutru es arī domāju perlamutru, ar vizuļojošiem „pērļu” gabaliņiem, nevis to „perlamutru” kurā ir krāsots katrs otrais tikko-no-vācijas auto) izskatās satriecoši labi. Tiesa, neba nu krāsa vien spētu glābt neglītu auto. Pats IS ir viens neticami skaists auto. Un ticiet man – dzīvē tas izskatās daudz labāk kā fotogrāfijās!



Būtībā ar šo arī varētu beigt IS apskatu. Mēs zinām, ka tas ir satriecoši skaists, jaudīgs un neticami labi aprīkots auto. Varbūt izvairīsimies no iespējas sabojāt iespaidu un tālāk auto nepētīsim? Yeah, right! Un kā vēl pētīsim! Atklāsim auto dvēseli, pāris patīkamus un vairākus gaužām nepatīkamus pārsteigumus, kā arī kaut ko ļoti, ļoti noslēpumainu.



Pirmais nepatīkamais pārsteigums, kas duras acīs – patiesībā galvā – ir jau iepriekš pieminētā auto šaurība. Ērti sēdēt tajā var tikai augumā mazāki cilvēki. Raženajam latvietim ap 190 centimetriem tur iekārtoties ir pagrūti. Bet ne neiespējami. Sēdekli atbīdīt var pietiekoši tālu, arī stūri var pievilkt klāt (tas viss notiek elektroniski un izvēlētais krēsla/stūres stāvoklis ir saglabājams) taču tad, kad esmu atradis sev piemērotu sēdpozīciju, frizūra atrodas bīstami tuvu griestiem. Šo situāciju pasliktina vēl jumtā ierīkota lūka. Tā gan par laimi ir papildopcija, kuru nav obligāti jāizvēlas (patiesībā nespēju izdomāt iemeslu, kāpēc tā vispār būtu vajadzīga). Ja lūkas šeit nebūtu, frizūra justos par kādu centimetru-diviem labāk.



Kad nu beidzot esmu iekārtojies pie stūres, kāpju ārā lai veiktu tradicionālo eksperimentu – iesēšanos aizmugurē „aiz sevis”. Eksperiments gan paliek neizveikts, jo paverot durvis uzreiz ir skaidrs, ka tur iekšā mani dabūt var vienīgi sazāģējot gabalos. Vietas šeit ir katastrofāli maz. Ja pie stūres sēdētu maza kundzīte, iespējams, ka būtu pat iespējams iekāpt un sēdēt. Taču šobrīd „aiz manis” tur ir vieta tikai bērnam.



Kā jau pierasts dzinēja iedarbināšana notiek ar Start pogu. To nospiežot mazu izrādi mums sagādā spidometra un tahometra bultiņas - tās aizlec līdz skalas galam un atpakaļ. Šī darbība ir tikai un vienīgi skaistumam. Un ir ar smuki, īpaši tumsā. (zemāk variet apskatīt mazu video)



Paneļa vidū galveno vietu ir ieņēmis skārienjūtīgs navigācijas displejs. Tajā ne tikai redzam karti (mūsu gadījumā baltu „tuksnesi” – Latviju, protams, šajā kartē neatrast) bet arī klimatkontroles, audio/video sistēmas un telefona vadības pogas. Priecē, ka salīdzinot ar Lexus GS šeit displejs ir ieguvis jaunu, daudz glītāku grafisko interfeisu. Turklāt CD mainītāja vietā šeit atrodas sešu DVD disku mainītājs, kurš saprot un lieliski atskaņo arī mp3 mūzikas failus un, protams, DVD filmas. Tiesa, dzīve gan nav tik saulaina kā mēs to vēlētos. Liela daļa sistēmas funkciju tiek atslēgtas uzsākot braukšanu. Loģiski – arī DVD filma netiks rādīta, ja vien auto nestāv uz vietas un nav novilkta stāvbremze. Jādomā, ka veiklās rokas prot šo viltību apiet. Diez vai vadītājs būs tik ķerts, ka skatīsies filmu braucot (kaut gan mūsdienu cilvēki paliek arvien bezatbildīgāki, lai neteiktu stulbāki) taču pasažieriem jau nu varēja ļaut izklaidēties. Galu galā katru reizi iedarbinot dzinēju, vadītājam ir jāapstiprina ka viņš braukšanas laikā neskatīsies ekrānā, brauks godīgi, ievēros noteikumus, klausīs mammu un nesūdzēs tiesā ražotāju, ja gadījumā pamanīsies iebraukt kokā skatoties kinofilmu. Un šī nu ir vieta, kur es gribu sākt lamāties skaļā balsī un visās sev vien zināmās valodās. Kurš zviedru sausiņus pārēdies birokrāts pieņēma šo lēmumu likt vadītājam katru reizi iedarbinot dzinēju nospiest podziņu „I Agree” tā apstiprinot savus labos nodomus neblenzt ekrānā?! Un it kā ar to vēl nebūtu gana, arī IS sirgst ar to pašu kaiti kā GS – ekrāns laiku pa laikam pārslēdzas uz navigācijas karti. Pat tad, ja uzstādījumos šī opcija ir atcelta. Ieslēdzam dzinēju – ieslēdzas karte (protams, pēc „I Agree” nospiešanas). Pārslēdzam pārnesumu uz/no atpakaļgaitu – ieslēdzas karte. Nu kāpēc? Kāpēc? Ja es esmu uzslēdzis Audio, tad to arī gribu redzēt, nevis baltu plankumu ar Latvijas koordinātēm.



Atšķirībā no GS mazliet ir uzlabojusies atpakaļskata kamera. Tagad ekrānā uz bildes redzam ne tikai galējās trajektorijas, bet gan aktuālo trajektoriju, kas mainās atkarībā no stūres leņķa. Diezgan noderīga lietiņa, kas atvieglo parkošanos pat tiem, kam tā nesagādā īpašas problēmas. Uzdevuma augstumos ir arī sensori, kas brīdina par šķēršļiem priekšā un aizmugurē.



Kā tad IS uzvedās uz ceļa? Vienā vārdā – lieliski! Auto gaita ir stabila un pārliecinoša. Šķietami varbūt smagnēja, taču nekādas problēmas tas nesagādā. Dzinēja jauda ir absolūti pietiekoša, un par tās nepietiekamību nevar sūdzēties nevienā brīdī. Arī ātrumkārbā darbojas perfekti. Braucot normālā režīmā par pārnesumu maiņu liecina vien cipariņi spidometrā, kas pat pilsētā ātri vien aizskaita līdz 6. Acīmredzot degvielas taupības nolūkā auto cenšas maksimāli ātri pārslēgties uz augstāko pārnesumu. Tāpat kā GS gadījumā, arī IS degvielas patēriņš patīkami pārsteidz. Pilsētā iespējams iekļauties deviņos litros, savukārt uz šosejas pat tikai nedaudz virs sešiem litriem uz simts kilometriem. Šie cipari gan strauji mainās, ja sākam izmantot visu jaudas potenciālu. Un būsim godīgi – tas notiek bieži.



Paātrinājums līdz 100 km/h gan nav īpaši ātrs – tikai 8.4 sekundes, taču auto azotē ir cits trumpis – gaitas stabilitāte. Saķere ir vienkārši neticama un tā vien šķiet, ka bezgalīga, jo auto burtiski kā pielīmēts turas pie ceļa pat vispārgalvīgākajos manevros. Piekare darbojas ļoti labi un komplektā ar 17 collu riteņiem ļauj aizmirst par ceļa nelīdzenumiem. Pat uz grantēta lauku ceļa varam baudīt komfortablu un klusu braukšanu arī pie ātruma kurš nepavisam nepatīk policista kungam. Arī šeit uz šķietami nestabila seguma auto neļaujas nekādām provokācijām. Nekad nebūtu domājis, ka aizmugures piedziņas auto var uzvesties tik godīgi.



Šeit gan visi nopelni ir sarežģītajai elektronikai, kura pieskata gan manas gan paša auto kustības. Auto gaitas drošību nodrošina divas sistēmas – saķeres kontrole un stabilitātes sistēma. Saķeres kontroli varam viegli atslēgt ar mazo podziņu TRC OFF. Šī opcija noteikti patiks agresīvākiem braucējiem, kaut gan laikam jāuzteic riepas, jo uz sausa asfalta tā īsti izbuksēt neizdodas – saķere ir pārak spēcīga un auto strauji uzņem ātrumu, nevis taisa lielu troksni, dūmus un smaku. Savukārt otru – stabilitātes sistēmu atslēgt nevar, tāpēc par absolūti pārgalvīgu iznešanos varam aizmirst. Jebšu tomēr nē? Labi atceros, ka vēl salīdzinoši nesen rakstīju par čītkodu , kas ļauj atslēgt stabilitātes sistēmas. Tiesa, tur bija runa par Lexus IS amerikāņu versiju, un ļoti iespējams, ka Eiropā pārdotie auto atšķiras. Protams, ir tikai viens veids kā to noskaidrot – izmēģinot!



Tātad – tikai kuš! Nesakiet to nevienam! - nospiežam bremžu pedāli, iedarbinām dzinēju, joprojām turam nospiestu bremžu pedāli, divreiz nospiežam stāvbremzi (turam nospiestu), divreiz bremzi (turam nospiestu), vēl divreiz stāvbremzi un vēl divreiz bremzi un voila! - uz paneļa iedegās TRC OFF lampiņa, kas šoreiz jau nozīmē, ka atslēgtas ir visas stabilitātes sistēmas (lai tās atkal ieslēgtu, auto jāpārstartē). Tad nu tagad, kad Pandoras lādei vāks ir vaļā, varam doties riepu iznīcināšanas braucienā un tik virpuļot un virpuļot un virpuļot… Diemžēl mūsu budžets neatļauj tik skarbas izklaides, tāpēc ar virpuļošanu daudz neaizraujamies. Bet eksperiments ir izdevies un tagad mēs (un jūs) zinām kā Lexusu piespiest dejot. Starp citu, šis triks darbojas arī citiem Lexus un Toyota automobiļiem. Bet hei! – esiet prātīgi! Nepārvērtējiet savas spējas auto vadīšanā! Ne velti tās stabilitātes sistēmas ir radītas.



Pēc neprātīgas braukšanas eksperimentiem atgriezīsimies mazliet pie praktiskās puses. Kā tad IS ir ar ikdienišķām ērtībām? Viena lieta, kas mani patiesi sajūsmināja ir atlokāmās sānu kabatiņas durvīs. Cimdu nodalījums panelī ir vidēji liels. Pareizāk sakot tā īsti par lielu to nenosaukt, tomēr šo to ielikt tur var. Sliktāka gan ir situācija ar kafijas krūzītēm. Viduskonsolē atrodas tikai viens glāžu turētājs, kurš ir pārak dziļš, lai tajā varētu normāli ielikt Statoil kafijas glāzīti – tā atduras pret malām un paliek „iekārta”. Otrs glāžu turētājs atrodas mantu glabātuvē zem elkoņbalsta. Nu ļoti neprātīga doma. 0.3l dzēriena pudelīte tur vēl dzīvos labi, bet tā pati Statoil/McDonald’s kafija tur apdraud visas pārējās mantas.

Kafijas glāzīte paliek karājoties uz maliņas


IS bagāžnieks ir pietiekoši liels. Tas nav nekāds rekordists ne lielumā ne mazumā. Tajā ir dubulta grīda, zem kuras ir paslēpies mazais rezerves ritenis.

Vēl labus un sliktus vārdus varu teikt par sēdekļiem. Labie vārdi – ļoti patīkama ir sēdekļu apsilde un ventilācija. Pat šajās ne tik karstajās dienās, reizēm noderēja sēdekļa ventilācija, kas novērš svīšanu. Sliktie vārdi par sēdekļu formu – garākā ceļā tomēr nogurst mugura. Vienīgo glābiņu sniedz muguras izliekuma regulēšana. Regulējamā vieta gan vismaz manai mugurai bija nedaudz par augstu.

Skatāmies DVD filmu. Diemžēl tikai stāvot


Joprojām, tāpat kā GS gadījumā, vislabākos vārdus varu teikt par Bluetooth telefona integrāciju. Atliek vien vienreiz izveikt ierīču sapārošanu, nosinhronizēt kontaktu grāmatiņu un varam droši atstāt savu telefonu dziļi, dziļi kabatā. Visas nepieciešamās darbības varam veikt izmantojot auto navigācijas displeju. Telefona integrācija arī varētu būt galvenais iemesls kāpēc izvēlēties šo šaušalīgi dārgo (3500Ls!!) navigācijas displeju, jo kā jau teicu – ne kartes, ne filmu skatīšanos mēs Latvijā nevaram izbaudīt.

Šis absurdais ziņojums ir jāapstiprina vienmēr


Ak jā, pavisam aizmirsu piebilst par ātruma pārslēgšanas „lāpstiņām” uz stūres. Automātisko kārbu iespējams pārslēgt manuālajā režīmā un ātrumus slēgt ar +/- lāpstiņām uz stūres. Es gan nespēju iedomāties reālu situāciju dzīvē, kad tas būtu nepieciešams, jo pat sportiski braucot automāts strādā nevainojami un ļauj vadītājam pilnībā koncentrēties uz stūrēšanu un nedomāt par ātrumu pārslēgšanu.

Iespējams uzstādī pašam savu ātruma ierobežojumu,
kuru pārsniedzot spidometrā iedegas dzeltena indikācija


Kāds tad ir mans galīgais spriedums par šo auto? Vienkāršs - labs auto jauniem egoistiem. Tas ļauj izbaudīt modernā komforta un sportiskuma sintēzi. Diemžēl vairāki ergonomikas mīnusi bojā kopējo ainu. Nost ar lūku, nost ar lāpstiņām uz stūres, nost ar navigāciju. Lai cik absurdi tas arī neliktos, bet aprīkojuma pārpilnība bojā šo auto. Taču braukšanas bauda to kompensē.

Četras zvaigznītes no manis. Līdz perfektam vēl solītis ejams.



Lexus IS250. Šībrīža aptuvenā cena no 20000Ls (testētā auto cena - 30000Ls) . Sīkāku informāciju meklējiet Lexus mājaslapā.

+ perfekta uzvedība uz ceļa
+ jaudīgs, bet ekonomisks dzinējs
+ Bluetooth telefona savienojums
+ ļoti bagātīgs aprīkojums


- maz vietas salonā
- nepārliecinoša ergonomika

Paldies Lexus, Amserv Motors.




Dzeltenā trajektorija mainās atkarībā no stūres leņķa


Arī priekšējie sensori ļauj noparkoties ar juveliera precizitāti




1024x768


Cik dažādus brīdinājuma signālus šeit varam dzirdēt?



Bultiņu deja


Šeit vēl bildes

  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies