Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Amaroks kā Amaroks, bet pikaps ir nejēdzīgs auto

Auto, Testi

Amaroks kā Amaroks, bet pikaps ir nejēdzīgs auto

Es negribu teikt neko sliktu konkrēti par Amarok, bet es gribu paburkšķēt par pikapiem kā tādiem. Man tas šķiet visnejēdzīgākais auto, kāds vien ir pieejams. Tas ir neērts, nepraktisks, tizli uzvedas uz ceļa, un ir dārgs. Tam ir pielietojums, bet ļoti specifisks.

Kad saņēmu auto un pārliku tajā savas mantas, ievēroju, ka aiz vadītāja sēdekļa uz grīdas nolikts avārijas komplekts un sniega tīrāmā slotiņa. Es uz mirkli nodomāju – droši vien gatavojot un mazgājot auto aizmirsuši nolikt atpakaļ bagāžniekā. Bet tad es attapu – šeit taču nav bagāžnieka, kur nolikt mantas. Šeit ir tikai vaļēja kravas kaste. Šeit vispār nav vietas, kur nolikt jebko.

Protams, ir durvju kabatas un ir vidus konsolē kārba, bet reāli viss šeit ir jāglabā vienkārši salonā. Ja šādā auto sakāpj četri vai pieci cilvēki, viņi pat nevar novilkt pufaikas, jo nav vietas, kur tās nobāzt. Var, protams, par bargu naudu uzlikt kravas kastei nojumi, bet tad tai būtiski mazinās lietderīgums un ir tāpat neērti piekļūt mantām, kas ir tur dziļi iekšā.

Kravas kastei gan ir savs ērtums. Ar to var vest kravas. To arī nolēmu izdarīt un izmantoju auto, lai uz pārstrādes punktu aizvestu veco veļasmašīnu un pāris boilerus. Ir tiešām forši vienkārši iebraukt dārzā, atvērt vāku un ielikt kastē lielus dzelžus. Bet īsti ērti gan tas nav, jo tā kravas kaste ir ellīgi augsta. Ja parasta hečbeka bagāžniekā es veļasmašīnu vēl varētu viens pats iestūķēt, tad šeit bija jālūdz palīgos kaimiņš.


Kravas kastes vāka un grīdas augstums ir apmēram ap vidukli. Tajā ir kapitāli neērti iekāpt un tikpat neērti kaut ko ielikt. Vai, precizēšu – ielikt kaut ko smagu. Brikešu paciņas tur ielikt ir vieglāk, taču atkal bēda – ir jāliecas pāri atvērtajam vākam. Vai pāri super augstajiem kastes bortiem. Grozies kā gribi, jaka un bikses būs jānosmērē, mugura arī sāpēs no tādas locīšanās ar kravu.

Tad, protams, ir jāpatur prātā tā atvērtā kaste. Droši vien man nav jāuztraucas, ka tāds gribēs nočiept manu veco veļasmašīnu, bet, ja man tur būtu salikts kas vērtīgāks, es taču vairs to auto nevaru atstāt bez uzraudzības. Tās pašas brikešu paciņas – kāds, kam nav žēl nosmērēt vēderu, var mierīgi tās čiept pāri bortam.

Turklāt tāds brikešu čiepējs arī sačakarēs braukšanas prieku. Ja kravas kastē ir kas smagāks ielikts, tad ar pikapu var tīri patīkami braukt. Bet, kad kaste ir tukša, tas lēkā kā jauns āzis. Katra tramvaja sliežu šķērsošana vai bedres “forsēšana” ir visai nepatīkama un satraucoša. Auto cietās – kravai piemērotās – atsperes liek tam lēkāt un kratīties.

Arī iekāpšana šādā auto ir neērta. Man katram pasažierim bija jāmāca – pieķeries pie roktura augšā, tad uzliec ārējo kāju uz kāpšļa un iekšējo kāju bāz cauri, tad sēdies. Otrādāk kāpjot – kājas sapinas. Izkāpt no šī auto gan vēl neiemācījos un katru reizi vienkārši lēcu zemē, tā arī nesaprazdams, kā pareizi likt kājas uz kāpšļa.

Es gribu vēlreiz atgādināt. Es neburkšķu konkrēti par Amarok. Es sūkstos par pikapu. Tas ir neērts, nepraktisks un dārgs. Protams, tam ir sava niša, kur tas ir patiesi noderīgs. Tas droši vien ir kaut kur laukos, mežā, varbūt kādos būvdarbos. Kaut kur, kur patiešām būtiska nepieciešamība ir šī auto bezceļa caurgājamības spēja. Un nepieciešamība vest kādas kravas, kuras neviens nesteidz nočiept. Vienīgi te atkal ir problēma. Tu izdomā, ka brauksi mežā, bridīsi baigos bezceļus un krausi kastē kokus, akmeņus un jērus, bet tad atceries, ka šis auto maksā 50 vai 60 tūkstošus, un tad pēkšņi paliek žēl to skrāpēt gar krūmiem, piebrist paklājus ar dubļiem un saskrāpēt kravas kasti ar akmeņiem un jēru nagiem.

Kaut kur tam visam pa vidu noteikti ir pareizais pikapa pielietojums un es ticu, ka tas kalpo labi un uzticami. Noteikti ir cilvēki, kas nevar iedomāties dzīvi bez šāda švītīga bezceļu kravas auto. Un tas ir forši, ka viņiem ir šāda opcija pieejama.

Amaroks kā Amaroks ir feins. Tas būtībā ir Ford Ranger, bet man patīk, kā folksvāgenam ir izdevies to folksvāgenizēt. Ja es nezinātu par Ford draudzību, nekas man tā uzreiz nebrēktu virsū, ka šis nav īsts Volkswagen. Stūre ir, pogas ir, virtuālās pogas ekrānā arī lielākoties pazīstamas, kvalitāte šķiet adekvāta. Mani tikai kaitināja pārnesumu pārslēgs, kuram bloķēšanas poga ir priekšā, nevis sānos, bet tas ir sīkums. Auto brauc labi, uzvedas korekti un izskatās pēc folksvāgena. Ar īpašo Aventura apdari tas pat izskatās forši un piedzīvojumos aicinoši.








VW Amarok 2024

VW Amarok 2024

VW Amarok 2024

VW Amarok 2024

VW Amarok 2024

VW Amarok 2024

VW Amarok 2024

VW Amarok 2024

VW Amarok 2024

VW Amarok 2024

VW Amarok 2024


  
 
 Iepriekšējais →


.


comments powered by Disqus


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

425.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 8, 128GB

395.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

295.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

375.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Bērnu velo, 20

75.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies