Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Peugeot 4008

Auto, Testi

Tests: Peugeot 4008

Tieši pirms diviem gadiem mēs pirmoreiz iepazinām šo auto. Toreiz gan vēl tā oriģinālajā formā un tēlā kā Mitsubishi ASX. Tagad kārta ir pienākusi pasauli iekarot japāņa franču brālēniem - Citroen C4 AirCross un Peugeot 4008. Šoreiz tieši par to pēdējo.

Atšķirībā no cita franču-japāņu trīnīšu komplekta (Outlander, C-Crosser, 4007), kur japāņu donoram francūži tikai nedaudz pārtaisīja purniņu, mazais krosovers ir piedzīvojis krietni vērienīgākas pārmaiņas, un tā uzreiz ASX un 4008 radniecību neatpazīt. Šķautņainā samuraja seja ir aizstāta ar avangardisku Peugeot smalkā stila masku, kas ne mirkli nerada aizdomas, ka šis sākotnēji bijis pavisam cits auto. Aizmugure ir piedzīvojusi tikpat dramatiskas izmaiņas un līdzības ar japāni tajā neatrast.


Salonā gan atšķirības no japāņa ir minimālas, taču pamanāmas. Mazliet atšķirīgas faktūras apšuvums un tā saucamās klavierlakas spīduma pārklāta paneļa centrālā daļa. Visizteiktāk francūzi nodod stūres rats, kas ne tikai rotāts ar sudraba lauvu, bet ieguvis krietni elegantākas formas.

Lai vēl vairāk uzsvērtu auto atšķirības, Peugeot 4008 ir par centimetru paplašināta riteņu bāze un mazliet cietināta piekare, kas palīdz simulēt eiropeisko gaitu.

Dzinēju klāsts francūzim, vismaz mūsu tirgū, aprobežojas vien ar diviem dīzeļiem - 1.6 un 1.8. Abi tiek aprīkoti ar Start/Stop sistēmu un ir sajūgti ar pilnpiedziņas transmisiju. To gan ikdienā ieteicams lietot priekšpiedziņas režīmā, taču ja radīsies vēlme šturmēt kupenas - būs tāda iespēja.

Testa auto ir aprīkots ar tūkstoš eiro vērtu opciju - stikla jumtu, kuram abās pusēs ir iestrādātas diožu virtenes. It kā moderni, avangardiski, tomēr lampiņas ir neizteiksmīgi oranžas un vairāk rada Ziemassvētku ne izsmalcinātības sajūtu.

Diemžēl tas pats jāsaka par auto gaitu. Nē, nē, tai nav sakara ar Ziemassvētkiem, bet tai pietrūkst izsmalcinātības. Vai nu francūži ir pārcentušies pielāgojot japāņa uzvedību Eiropas gaumē, vai nu šī gaume vienkārši nav līdz galam saprotama. Tā jau auto kust pārliecinoši, nelēkā neprognozējami pa nelīdzenumiem un pārāk negāzelējas līkumos, tomēr kopumā tam pietrūkst rakstura. Auto ar tik izteiksmīgu seju vajadzētu arī attiecīgi uzvesties.

Runājot par uzvedību nevar nepieminēt ļoti izteikto turbo aizturi. Ar to sirgst visi turbodīzeļi, taču katrs savā pakāpē. Diemžēl šis Peugeot rūcējiņš neizceļas ar īpaši vienmērīgu jaudas atdevi. Pie maziem apgriezieniem dzinējs ir visai "mēms", taču uz priekšu kust. Bet tad, pie 2000 apgriezieniem nāk pamatīgs jaudas belziens un auto negaidīti lec uz priekšu. Protams, var uzsākt kustību visai maigi, taču ja gribas nedaudz raitāk (taču ne agresīvi) tad jārēķinās ar neplānotu lēcienu. Šis varētu būt viens iemesls kādēļ labāk izvēlēties mazāko - 1.6 litru motoriņu. Tam ir mazāk jaudas un lēciens nav tik izteikts.

Otra lieta, kas runā par labu "mazajam" dzinējam ir degvielas patēriņš. Arī šis 1.8 HDi nav nekāds rīma un mierīgi var iekļauties solītajos 5-6 litros uz simta, taču mazliet mazākais 1.6 HDi ļaus ietaupīt vēl vienu litru degvielas (un trīs tūkstošus eiro).

Turpinot par taupīšanu - vismaz divus tūkstošus var ietaupīt neizvēloties skārienekrāna infoizklaides sistēmu. Jā, tajā ir navigācija un savienojums ar telefonu, taču lietošanā tā ir viena no neērtākajām. Pogas ir mulsinoši izkārtotas, vadība neloģiska un interfeiss ļoti novecojis. Jebkurš 300 latu vērts viedtālrunis būs galvastiesu pārāks gan mūzikas atskaņošanā, gan navigācijā, gan dusmīgo putnu šaušanā…

4008 ir ļoti jauktu emociju mikslis. No vienas puses gribas mīlēt un baudīt švītīgo francūzi, no otras puses, tam ir pārāk daudz kompromisu un īpatnību. Turklāt nav skaidrs ko īsti tajā vainot - fancūžus vai japāņus, jo lai gan auto ir izstrādāts Francijā, kopā to montē Japānā, uz viena konveijera draudzīgi blakus ASX un C4 AirCross. Kuru no šiem trim izvēlēties? Mini Countryman.


Patika:
Kičīgais dizains
Taupīgais patēriņš

Nepatika:
Neinformatīva gaita
Neloģiska infoizklaides sistēma

Dati:
Peugeot 4008 Allure 1.8
Dzinējs: 1.8l HDi
Jauda: 150 Zs
Paātrinājums: 11.5 s
Patēriņš: 5.9 l/100 km
CO2: 147 g/km
Cena: 29900 e

Foto: Kaspars Garda (c) garda.lv
Sākotnēji publicēts žurnālā FHM.

























  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies