Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Toyota Yaris 2011

Testi, Auto
Tests: Toyota Yaris 2011Urā! Šis ir pirmais auto, kurš pie mums atgriežas atkārtoti. Tikai nu jau jaunā versijā. 2006. gadā testējām toreiz jauno Yari, kurš šoruden kļuva pavisam neaktuāls, atdodot vietu prožektoru gaismā 2012. modeļu gada pēctecim. Toreiz Yaris atstāja iespaidu kā sieviešu auto ar kičīgu, bet nepraktisku interjeru un ļoti neizteiksmīgām gaitas īpašībām. Kas ir mainījies pa šiem pieciem gadiem? Oi, daudz, kas. Daudz.

Pirmkārt jau tīri vizuāli Yaris ir atmetis neizteiksmīgi-piemīlīgo “unisex” sejiņu un ieguvis krietni izteiktākus vaibstus. Purniņš ticis pie jaunā Toyota korporatīva stila un arī aizmugure nepārprotami pieder Toyota. Dramatiskākās izmaiņas gan mūs sagaida salonā. Pazudis beidzot ir bezjēdzīgais vidū novietotais spidometrs, vairs nav ne miņas no vertikāli izvietotajām klimata pogām, un pazudušas ir arī daudzās mantu glabātuves kuru vietā varam atrast vien žēlīga izmēra “bardačoku” un mazu kabatiņu virs stūres, kur sabērt konfektes. Pasažiera puse ir apveltīta ar superšauru plauktiņu, kas tā arī nesniegs atbildi uz jautājumu – vai tas patiešām ir plauktiņš vai tikai dizaina elements. Tam visam apkārt ir stāvs, vienkāršs un izteikti moderns panelis ar interesantas faktūras apdari. Kopumā Yaris interjers atstāj bezkompromisa sajūtu - funkcionalitāte nav upurēta stila vārdā. Šī ir patīkama vieta, kur atrasties.


Tikpat patīkami, atšķirībā no iepriekšējā modeļa, ir arī braukt ar Yari. Tas ir kļuvis daudz fokusētāks un precīzāks. Bremzes strādā precīzi un paredzami, piekare ir gana stingra, lai auto lieki negāztos pagriezienos, un gana mīksta, lai “apēstu” ceļa nelīdzenumus. Iespējams, viena no labāk piemērotajām piekarēm Latvijas apstākļiem - auto nelēkā pa bruģi un “nebliež pa muguru”, šķērsojot tramvaja sliedes.

Tests: Toyota Yaris 2011


Visu šo mehānikas kopkori mazliet izjauc stūre, kas nav tik informatīva kā gribētos - riteņi tur, apakšā, dzīvo savu dzīvi, aizmirstot mums pastāstīt, kā viņiem iet. Taču arī pie tā var pierast un līkločošana pa pilsētu Yarim padodas brīvi un nepiespiesti. Dažbrīd pat rodas sajūta, ka šī ir rotaļu mašīnīte, kas brauc pa sliedi. Precīzi, vienmērīgi, taču mazliet attālināti no vadītāja.

Vienmērīgo gaitu mūsu auto palīdz nodrošināt bezpakāpju variators. Kā jau parasti, tas sākotnēji nedaudz mulsina ar savu darbības principu. Automašīnai paātrinoties dzinēja apgriezieni vienmērīgi krītas, kas instinktīvi liek domāt, ka kaut kas nav labi un ka mēs nebraucam tik ātri kā gribētos. Taču viss ir kārtībā, braucam kā pienākas.

Blakus pārnesumu pārslēgam ir arī podziņa ar visai optimistisku nosaukumu Sport. Protams, nevajadzētu sevi mānīt par tās nozīmi. Tā vienkārši neļauj dzinēja apgriezieniem kristies līdz maksimāli ekonomiskajiem, lai vienmēr nodrošinātu efektīvāku paātrinājumu. Tas gan ir lieki, jo parastais “kikdauns” (pedālis grīdā, kam seko pārnesumu pārslēgšanās uz leju) nodrošinās nepieciešamo paātrinājumu.

Braucot normālā režīmā, auto centīsies maksimāli ātri tikt uz augstāko “pārnesumu”, lai dzinējs var darboties zemo apgriezienu diapazonā. Arī tas mazliet mulsina, jo nav pierasts, ka, braucot pilsētās režīmā, benzīna dzinējs “nokristu” līdz 1000 apgriezieniem. Tas viss, protams, ir ekonomijas vārdā.

Tests: Toyota Yaris 2011


Yaris brošūrā rakstīts, ka 1.33 litru benzīna dzinējs ar bezpakāpju pārnesumkārbu patērēs vidēji 5.1 litru degvielas uz 100 kilometriem. 6.2 pilsētā un 4.5 uz šosejas. Izklausās kārdinoši maz, taču, kā jau parasti, šiem skaitļiem nevar ticēt. Reālais patēriņš būs kā minimums par litru lielāks. Testa laikā, kur 500 kilometrus nobraucām ar kruīza kontroli fiksētu uz 92 km/h, Yaris vidējais patēriņš bija 5.7 litri. Tātad vairāk kā +1 litrs šosejas režīmā. Savukārt tīri pilsētas režīmā, kurā gan netika domāts par ekonomiju, bet gan par iekļaušanos satiksmē un savas ikdienas plānos, Yaris pamanījās apēst 9.2 litrus benzīna. Izklausās skarbi, bet tāda ir fizika. Mīcīšanās pa centru ir nežēlīga pret ekonomiju. Tiesa, viens vienmērīgs brauciens pa Ulmaņa gatvi “noēdīs” kādu litru no pilsētas vidējā patēriņa. Kopumā, reālos apstākļos ir jārēķinās ar 6-7 litriem, atkarībā no tā, cik liela ir pilsētas/šosejas proporcija.

Kā jau parasti, krietni labākus patēriņa ciparus uzrādīs dīzelis. Taču - atkal kā jau parasti - dīzeļdzinēja cena ir neadekvāti augsta un tā pirkums finansiāli atmaksāsies tikai daudzu gadu laikā.

Tāpat kaut kad atmaksāsies arī vēlāk pieejamā Yaris hibrīdversija, kas priecēs ar dīzeļa cienīgu patēriņu, dramatiski mazu CO2 un krietni mazāku bagāžnieku (kurā būs paslēptas baterijas).

Runājot par bagāžnieku, pirmajā brīdī Yaris pārsteigs ar apbrīnojami mazu ietilpību. Taču auto azotē ir lielisks triks - dubultā grīda. Zem “pirmās” grīdas ir apmēram 15cm augsta telpa, kur paslēpt pastāvīgos bagāžnieka iemītniekus (ugunsdzēšamo aparātu, ledusskrāpi, utt). Ja arī ar to vēl ir par maz, tad pavisam apakšā būs atrodama vēl viena mantu glabātuve - vietā, kur parasti būtu atrodams rezerves ritenis.

Kamēr esam auto pakaļgalā, jāpiemin arī aizmugurējās sēdvietas. Labā ziņa - šeit ir vieta cilvēkiem. Diviem, varbūt pat trīs. Viņiem pat drīkst būt kājas un galvas. Tas ir patīkami.

Tests: Toyota Yaris 2011


Atgriežoties vadītāja sēdeklī, jāpiemin viena varenjauka lieta, ko Toyota piedāvā labāk aprīkotajiem Yaris modeļiem. Tā ir Toyota Touch multimediju iekārta ar 6.1 collu skārienjutīgo ekrānu. Šeit ir atrodams pilns mūsdienu “džentlmeņu komplekts” - radio, CD, USB (kas atbalsta zibatmiņas ar MP3/WMA, kā arī pilno iPod interfeisu), AUX (kurā pieslēgt jebkuru skaņas avotu) un Bluetooth (kas nodrošina gan zvanīšanu, gan mūzikas straumēšanu). Ierīces interfeiss ir pietiekoši vienkāršs un pašsaprotams, labi pārskatāms un viegli vadāms. Vienīgais pieminamais mīnuss - mazliet bremzēta reakcija - mazjaudīgais procesors skaisto bildi zīmē lēnāk nekā gribētos (bet arī ne tik lēni, lai tas būtu neizturami, kā, piemēram, Jaguar XJ).

Patīkami, ka aparāts spēj ielādēt dziesmas informāciju izmantojot Bluetooth straumēšanu, tāpēc, klausoties mūziku no telefona, nav jāskatās uz neizteiksmīgu “Bleutooth audio” uzrakstu ekrānā. Aparāts ļauj arī pārslēgt (no telefona straumēto) nākamo/iepriekšējo dziesmu, izmantojot podziņas uz paneļa un stūres.

Protams, USB pieslēgums ļauj pilnībā krāmēties pa iPod pleilistēm un zibatmiņas folderiem. Taču, ja gribēsiet brauciena laikā nomainīt pieslēgto ierīci, būs jāstājas malā vai jālūdz blakussēdētāja palīdzība. USB pieslēgvieta paslēpta cimdu nodalījuma augšpusē, kur to nevar ne īsti redzēt, ne sataustīt. Tiesa, lielākoties jau izvēlētais iPod/zibatmiņa cimdu nodalījumā dzīvos pastāvīgi un bieža pārštepselēšana nav aktuāla.

Tests: Toyota Yaris 2011


Cena? Nu kā jau parasti. Yaris sākumcena ir visai demokrātiska - 8650 latu. Taču, sākot nokomplektēt tādu auto, kādu gribētos, tūkstoši augs klāt viens pēc otra. 1.0 vai 1.33 litru motoru? Varbūt 1.4l dīzeli? Linea Terra, Sol vai Superior? Klimatkontroli vai automātu? Kruīzu vai lietus sensoru? Izvēle būs smaga. Turklāt, lai to padarītu vēl smagāku, Toyota piedāvā fiksētas komplektācijas, kurās ir ierobežota izvēles brīvība. Vienu gan es noteikti ieteiktu - to Toyota Touch multimediju iekārtu. Turklāt par papildus maksu tā spēj pārvērsties arī par navigācijas iekārtu ar visas Eiropsas (UN Latvijas) kartēm. Ērti. Un smuki.

Gatavojoties šim aprakstam (sēžot uz dīvāna ar kaķi klēpī un atceroties nobrauktos kilometrus un garajās brīvdienās piedzīvoto) es domāju par to, kas visvairāk ir palicis atmiņā. Noteikti foršā Touch iekārta. Mīkstais plastmasas panelis (kas, kā izrādās, ir ekstra). Durvis, kas ir mazliet par vieglu un jāver ciet ar lielāku spēku nekā gribētos. Nolokāmais elkoņa balsts, kas ir nekam nederīgs, jo ir daudz par šauru. Stūre, kas ir patīkami resna un mīksta, bet kuras podziņas tumsā nav izgaismotas. Un arī tas USB ports, kuram ir grūti piekļūt, un glāžu turētāji, kuriem piekļūt ir ļoti ērti. Citiem vārdiem sakot, prātā visvairāk ir palikuši dažādi sīkumi. Un tas nozīmē vienu - Yaris ir lielisks auto bez būtiskiem defektiem. Tas labi uzvedas uz ceļa, viegli vadāms pilsētā, tajā ir ērti pie stūres un pietiekami vietas aizmugurē. Variators strādā vienmērīgi un paredzami, motoriņš “velk” adekvāti. Tas noteikti nav pats aizraujošākais auto (piemēram, Ford Fiesta radīs platāku smaidu braukšanas baudītājiem), taču tas ir nesalīdzināmi pārāks par savu priekšgājēju un spēcīgs konkurents savā klasē. Yaris ir gatavs būt uzmanības centrā.


+ mūsdienīgs dizains
+ ērts un praktisks
+ mūsu ceļiem draudzīga piekare
+Toyota Touch (&Go) multimediju/navigācijas iekārta
- cena lielāka kā gribētos
- benzīnnieka patēriņš lielāks kā gribētos

Paldies Wess Motors!


Tests: Toyota Yaris 2011


Tests: Toyota Yaris 2011


Tests: Toyota Yaris 2011


Tests: Toyota Yaris 2011


Tests: Toyota Yaris 2011


Tests: Toyota Yaris 2011



  
 
 Iepriekšējais →




↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies