Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Mitsubishi ASX

Testi, Auto, Mitsubishi
Tests: Mitsubishi ASX

Vai tu jau nopirki Qashqai? Jā? Tad vari kost pirkstos, jo nu klāt ir jaunais Mitsubishi ASX. Tā pati formula - “kompaktklases džips” lielpilsētai. Tikai mazliet citā izskatā, ar mazliet citām tehnoloģijām vēderā. Labāks? Nu to mēģināsim noskaidrot.

Atšķirībā no sava lielākā ienaidnieka (tiešā konkurenta) Nissan Qashqai, ASX ir apveltīts ar visai izteiksmīgu dizainu. “Samurajiska” aizmugure un tipiskā Mitsubishi radiatora restīte ar mazliet niknajām “acīm”. Izskats, visticamāk, neatstās vienaldzīgu, taču ne visiem tas patiks. Galvenokārt šķēpi tiek lauzti par tipisko purniņu, kurš lieliski piestāv Lancer Evo un Outlander, taču, iespējams, nav īsti piemērots samērā miermīlīgajam ASX. “Samiegtās acis” aizmugurē ir klasisks japāņu dizains, kuru ir neiespējami iedomāties jebkuram citam auto.

Kas īsti ir ASX? Tas ir kompaktklases auto ar džipa iezīmēm. Vai arī džips kompaktklases izmēros. Definīciju katrs pats var piemērot savai gaumei un ambīcijām. Tiesa, izvērtējot pircēju tendences (lasi - krīzes ieviestās finanšu korekcijas) varam visai droši apgalvot, ka lielākā daļa ASX kārotāju izvēlēsies “nedžipisko” priekšpiedziņas versiju. Tā ir lētāka (par aptuveni pusotru tūkstoti eiro), turklāt pilnpiedziņa reti kad ir vajadzīga, ņemot vērā, ka lielāko daļu laika pavadām uz koplietošanas ceļiem.




Interesanti un mazliet pārsteidzoši, ka ASX ir veidots uz Outlander bāzes. Turklāt saistība nav tikai “mistiskajā bāzē” - 70% visu detaļu abiem auto ir vienādas. Tas, savukārt, nozīmē divas lietas: pirmkārt, ASX solās būt visai izturīgs, ja reiz izmanto krietni lielākam auto piemērotas detaļas, un otrkārt, rūpnīca ietaupa kaudzi naudas, kas nav jātērē jaunu detaļu izstrādē un ražošanā. Tiesa, mēs, pircēji, gan neizjūtam šo ietaupījumu mazākas cenas veidā.

Toties mēs izjūtam šo detaļu koplietošanu pavisam praktiskā viedā. Tā kā abiem auto ir vienāda riteņu bāze, tad ASX gadījumā tas nodrošina visai ievērojamu vietu salonā, kas nozīmē daudz vietas aizmugurē sēdošo kājām.



Atšķirīga no Outlander ir dzinēju izvēle. ASX ir pieejams ar diviem jauniem motoriem - 1.6 litru 117 Zs benzīna un 1.8l 150 Zs dīzeļdzinēju. Ar pēdējo Mitsubishi inženieri ir visai lepni, jo tas ir pirmais MIVEC tipa dīzeļdzinējs pasaulē. Mums gan tas neko daudz neizsaka, toties mūs uzrunās šī dzinēja spēja būt fantastiski taupīgam. Mūsu testa auto, kas bija aprīkots ar tieši šādu dīzeli un priekšpiedziņu, patīkami šokēja ar savu spēju iekļauties 6.5 litros (uz 100km) pilsētā un 3.5 (!) litros uz šosejas. Turklāt tas viss ar ieslēgtu resursus rijošo kondicionētāju un četriem pasažieriem. Šādi cipari, kas rezultējas vidējā patēriņā ap 5.3 litriem, ir pilnībā normāli mazās klases automobiļiem, taču pusotru tonnu sverošā “pusdžipa” sniegumā ir priecējoši.

Šeit gan jāpiebilst, ka dzinējs pats par sevi tik labus rezultātus vien nenodrošina. Tie veidojas vairāku elementu kopdarbības rezultātā (kur viens no galvenajiem elementiem, protams, ir pats vadītājs). Pirmkārt auto ir aprīkots ar sešpakāpju pārnesumu kārbu, kas optimāli sadala jaudu maksimālai efektivitātei. Turklāt, auto pats pateiks priekšā, kad pārslēgt ātrumus. Dzinējam sasniedzot apmēram 1500 apgriezienus minūtē displejā starp mērinstrumentiem parādās bultiņa un uzraksts “shift” (pārslēgt). Klausot šai bultiņai un turot dzinēja apgriezienus 1200-1800 apgriezienu diapazonā, iespējams panākt mazos cipariņus degvielas patēriņa indikatorā.



Otrkārt, ekonomiskāku braukšanu nodrošina kruīza kontrole, kas ir standarta aprīkojumā visiem auto ar Invite (un augstāku) aprīkojuma paketi.

Trešais degvielas taupīšanas triks ASX azotē ir visai interesants un nezinātājus pārsteidzošs. Tā ir automātiskā Stop&Go sistēma, kas automašīnai apstājoties izslēdz dzinēju. Izklausās nepārliecinoši, taču sistēma darbojas ļoti efektīvi. Tiklīdz auto ir apstājies, ir nospiesta bremze un atlaists sajūgs, dzinējs izslēdzas, atstājot ieslēgtu elektrosistēmu un ventilāciju. Kad esam gatavi braukt atliek vien nospiest sajūgu un dzinējs automātiski piestartējas - kamēr ieslēdzam pirmajā pārnesumā un atlaižam sajūgu, dzinējs jau ir gatavs braukšanai. Šāda sistēma ļauj ietaupīt degvielu par aptuveni 0.3 litriem uz 100 km un samazina kaitīgo izmešu apjomu par pāris gramiem, kas kļūst arvien aktuālāk pilsētu sastrēgušajās ielās.

Runājot par ielām - uz mūsu ceļiem ASX jūtas visai labi ar atsevišķiem izņēmumiem. Normāla izmēra bedres un citus nelīdzenumus auto pārvar bez lieka satraukuma. Tāpat ASX stingri, bet komfortabli “izdriblē” bruģi. Taču viena lieta mazajam japānim nepatīk - tie ir Rīgas tiltu savienojumi, kas ar katru sezonu kļūst arvien drausmīgāki. Atļautajā ātrumā šķērsojot šauro metāla joslu auto salecas tā, it kā kāds būtu iešāvis pa apakšu ar milzu āmuru. Ļoti nepatīkami un ļoti kaitīgi auto piekarei. Bet tā drīzāk ir mūsu ceļu uzturētāju, nevis automašīnas vaina.



Kā jau teju vai katrs mūsdienu auto, ASX ir ieguvis 5 zvaigznes Euro NCAP drošības testos. Tas pasargās ne tikai iekšā sēdošos, bet būs arī salīdzinoši maigs pret notriektajiem gājējiem ar enerģiju absorbējošu bamperi, motora pārsegu un plastmasas spārniem.

Pāris sīkumi, kas mūs aktīvos tehnoloģijām apsēstos pusmūža jauniešus, atstāj ar vilšanās sajūtu - Bluetooth brīvroku un audio straumēšanas sistēma ir pieejama tikai Intense un Instyle aprīkojumā, lētākos (un attiecīgi populārākos) Inform un Invite atstājot bez šiem sakariem. Varēja jau nu japāņi šo pāris dolāru vērto un dzīvi tik ļoti atvieglojošo mikročipu iebūvēt arī standarta aprīkojumā.



USB pieslēgvieta ir pieejama jau no Invite versijas komplektā ar papildus audio ieejas ligzdām. Diemžēl šie savienojumi ir paslēpti kastē zem elkoņu balsta, tāpēc tiem, kas audio atskaņošanai gribēs izmantot mobilo telefonu, priekšā stāvēs maza dilemma - turēt telefonu slēgtā kastē, vai turēt to redzamā vietā, bet pāri visai viduskonsolei nostiept audio vadus.

Slēpotājiem patiks aizmugures sēdekļu vidū iebūvētā lūka, kurā var ielikt slēpes netransformējot sēdekļus. Nepatiks gan tas, ka šai lūkai nav iebūvēts slēpju maiss, kas nozīmē ar kūstošu sniegu piedrazotu salonu un ar asajām slēpju malām saskrāpētu apšuvumu.



Kāds tad ir ASX salīdzinot ar savu kolēģi/ienaidnieku Qashqai? Patiesībā jau visu izšķirs gaume, jo abi auto tomēr ir visai līdzīgi. Arī cenas abiem ir līdzīgas un bāzes versijas modeļi maksā praktiski vienādi - ap 12 tūkstošiem latu. Taču braucot augstāk pa cenu lapu, parādās dažas atšķirības. Piemēram, jau no 13 tūkstošiem ir pieejams Qashqai ar 1.5 litru dīzeli. Savukārt ASX 1.8 litru dīzelis ir pieejams sākot no aptuveni 15 tūkstošiem. Protams, tas ir krietni jaudīgāks un mazliet taupīgāks, taču tā tomēr ir divu tūkstošu latu starpība par līdzīgu auto līdzīgiem dzinējiem. Viena lieta gan ir jūtama, salīdzinot abus auto - ASX apdares materiāli šķiet kvalitatīvāki un ir patīkamāki.

Kopumā ASX atstāj labi pārdomāta, ērta, praktiska un ekonomiska auto iespaidu. Ja vien mēs joprojām nedzīvotu lielās krīzes varā, tad droši varētu stāties līzinga rindās un mainīt savus golfiņus un sivikus pret āesiksiņiem.

Mitsubishi ASX 1.8 DID. Šībrīža cena 16900-28600 eiro.

+ ērts un ietilpīgs
+ jaudīgs un taupīgs 1.8l dīzelis
+ zema sākumcena

- dīzeļversija ir par 3000 latiem dārgāka
- Bluetooth pieejams tikai dārgākajām versijām
- pilnpiedziņa pieejama tikai dīzeļiem.

Paldies “Aura auto”.

  
 
 Iepriekšējais →


.


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies