Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Toyota IQ

Testi, Auto, Toyota
Tests: Toyota IQ

Nu bet ne jau par divpadsmit tūkstošiem! Tie bija vārdi ar kuriem noslēdzās katrs mūsu dialogs auto testa laikā. Mazs, jautrs, pat praktisks. Nu bet ne jau par divpadsmit tūkstošiem!

Tātad Toyota IQ. Pusauto, kurš ir divreiz vērtīgāks par Smart. Kāpēc divreiz vērtīgāks? Jo tam ir divreiz vairāk sēdvietu. Tieši tā, IQ ir veselas četras sēdvietas veseliem četriem cilvēkiem. Nu labi, ne gluži veseliem. Tam ceturtajam jābūt karā cietušam un ar amputētām kājām, citādāk viņu sēdeklī aiz šofera neiedabūt. Bet tas trešais gan var sēdēt visai normāli. Auto veidots tā, ka priekšā sēdošais var sabraukt ļoti tālu uz priekšu, tādējādi radot daudz (nosacīti, protams) vietas aizmugurē. Teorētiski to pašu var izdarīt arī ar vadītāja sēdekli, atbrīvojot vietu aizmugurē, taču tad jums ir jāalgo kāds dārza rūķītis par šoferi. Īsāk sakot šis ir trīsvietīgs auto ar vietu bagāžai. Un tas nav maz. Ar IQ var paņemt līdz tieši par vienu draugu vairāk nekā ar Smart. Un vēl paliks vieta alus kastei - ceturtās sēdvietas vietā, nevis bagāžniekā. Bagāžnieks ir tikai teorētisks. Tajā var ielikt īsu lietussargu vai kompakto fotokameru. Varbūt piena paku, bet noteikti ne divlitrīgo. Vai tas ir slikti? Nezinu. Drīzāk nē, jo šis tomēr nav kravas auto. IQ galvenā ideja tomēr ir būt sasodīti mazam un nodrošināt ērtu dzīvi pilsētas satiksmē.




Mūsu testa auto ir aprīkots ar 1litra dzinēju, kas izklausās smieklīgi maz, taču ir pilnīgi pietiekoši. Komplektā ar automātisko pārnesumu kārbu (variatoru) motoriņš dzīvo visai līksmu dzīvi un ir pilns apņēmības palīdzēt apdzīšanas manevros uz šosejas. Tur gan jāuzmanās lai kāds pretim braucošs treileris nenopūš IQ ar savu gaisa vilni. Bet IQ turas labi. Arī uz ne pārāk kvalitatīva ceļa tas droši drebot var skriet ar simts un vēl vairāk kilometriem stundā, neradot iespaidu, ka nupat gals būs klāt. Auto gan ir mazliet vairāk gāzelīgs nekā patiktos, taču tas ir kompromiss, kas jāpacieš šādās mikromašīnās. Ja IQ uzsēdinātu uz stingras piekares, tas vienkārši palektos un aizlidotu pa gaisu uz nelīdzena ceļa. Tāpēc ir vajadzīga mīkstāka piekare, kas nelīdzenumus “apēd”, nekratot mazo un vieglo auto. Bet ar to var sadzīvot, jo ne jau ātrai līkumu izbraukšanai ir paredzēts IQ.



IQ, protams, ir pilsētas mašīna. Pašā centrā tas jūtas kā mājās. Tas ir neticami mazs, un spējīgs noparkoties visšaurākajās stāvvietās. Tas spēj apgriezties neticami mazā radiusā, nu burtiski uz vietas, kas ļauj manevrēt visdažādākos līkločus. Un tas ir gana dinamisks, lai neliktu krist kaunā ar nepiedodamu čammāšanos pilsētas satiksmē. Automātiskā kārba visai naski paātrinās IQ līdz atļautajam ātrumam, pirms vēl pārējie braucēji būs uzsākuši kustību. Tiesa, te gan lielākā problēma ir aizmigušie latviešu šoferi, kas pie zaļā tikai sāk meklēt kur ir pārnesumu kloķis un kur tam būtu jābūt. (Nopietni, mēs esam tik nepiedodami lēni, ka riebj. Nesen biju Anglijā, kur braukšana pa nepareizo pusi pati par sevi ir liels piedzīvojums, taču atgriežoties biju vienkārši šokēts par mūsu aizmigušo satiksmi. Cilvēki mīļie, kas jums kaiš - nevarat pedāļus atrast?)



Pārmērīgai dinamikai gan ir sava ēnas puse. Kā jau parasti - degvielas patēriņš. Neticēsiet cik šāds litrīgs 700 kilogramu auto spēj rīt, ja ar to brauc daudz maz entuziastiski. Vienpadsmit litrus. Vienpadsmit! Tas ir tikpat, cik trīsarpus litrus lielais divtonnīgais Lexus RX. Es biju mēms. Nopietni? Vienpadsmit? Nu tā rādīja mazais ekrāniņš spidometrā. Protams, var jau arī braukt ļoti rātni un iepriecināt leduslāčus ar nieka piecu litru patēriņu, taču tad pat aizmigušie latvieši sāks neapmierināti ūjināt par vilkšanos. Tātad izvēle nav viegla - glābt leduslāčus un vilkties neļaujot ne mirkli nodzist zaļajai ECO lampiņai panelī, vai braukt normāli un tērēt degvielu kā normālam auto.

Īstiem taupītājiem, protams, ir paredzēts dīzelis. Tam nu gan vajadzētu strebt mazāk degvielu kā puķēm ūdeni no vāzes. Diemžēl dīzelis kā jau ierasts ir vēl dārgāks.



Kad esam apjūsmojuši auto labās īpašības, laiks pieķerties sliktajām. Un to šeit ir vesela čupa. Sākot ar izmēru. Tas ir mazs. Nē nopietni, šis auto iekšā ir mazs, un tas mani pārsteidza, jo prakse ir pierādījusi, ka mazajos auto parasti ir ļoti daudz vietas. Patiešām. Iekāpiet Avensis kapsulveidīgajā salonā un tad iekāpiet Aygo - vietas pa pilnam. Šeit - pašauri. Galvenā problēma gan ir sēdekļa augstums - tas man ir par augstu. Ok, es varbūt esmu mazliet garāks, kā vidusmēra pircējs, taču neesmu arī nekāds basketbolists. Un tomēr sēdeklis ir tik augsts, ka man galva duras griestos. Un sēdekli nevar palaist zemāk. Ļoti neforši. Lai es varētu normāli braukt, man ir jāatlaiž atzveltne krietni slīpāk nekā man patiktos. Un tad es esmu par tālu no stūres. Var jau piebraukt sēdekli tuvāk, bet tad kājas ir salocītas septiņos līkumos. Atrast ērtu sēdpozīciju man tā arī neizdevās. Žēl, jo es patiešām gribēju, lai man šis auto patīk.



Otra problēma, kas seko pārāk augstajai sēdēšanai ir ierobežotais skata leņķis. Tā kā man galva sanāk ļoti tuvu griestiem, tad logu augšējā līnija ir zem mana acu augstuma. Tas nozīmē, ka ārā es redzu tikai uz leju. Ļoti klaustrofobiski un nepatīkami pilsētas satiksmē, kad tā īsti neredzi kas notiek apkārt.

Šī problēma gan neskāra augumā mazāko kolēģi, kurš pirmo reizi pats uzprasījās pabraukt ar šo auto. Neviens Lexus, BMW, džips vai kabriolets viņu nav tā uzrunājis kā šis pusauto. Ingus ir mazliet apsēsts ar domu par mikromašīnīti, ar kuru varētu nebaidoties doties pilsētas satiksmē. No šāda viedokļa raugoties viņš arī palika ļoti apmierināts ar IQ. Bet nu ne jau par divpadsmit tūkstošiem!



Nākamā problēma ir durvis. Tās ir gana lielas un gana sprigani lec vaļā. Tiktāl forši, bet problēma ir ar rokturi. Pareizāk sakot ar tā neesamību. IQ ir veidots kaut kādā tur smalkā japāņu/tai-čī/in-jaņ/nindzju/bruņurupuču stilā un viss salons ir ar stilizētām pludlīnijām. Tāda ir arī uz durvīm, kurai aiz vienas maliņas var aizķerties ar diviem pirkstiem. Tas arī šeit kalpo par rokturi, ar kuru durvis ir jānotur. Neiespējami. Ja vēl aizraut ciet kaut kā var, tad lielveikala stāvvietā lēnām atvērt - pieturot, lai durvis neatšaujas vaļā un neietriecas blakus mašīnai sānos - ir neiespējami. Tas ir kā ar vienu roku likt kaķi vannā - izskatās stilīgi, bet praktiski neiespējami.



Taču galvenā problēma IQ ir tā būtība. Nē, ne tas, ka tas ir mazs pusauto. Bet tas, ka Toyotas mākretinga ģēniji nolēma šo auto pasniegt kā Premium modeli. Ar ādas apšuvumu, ar satelītnavigāciju, ar stilīgu salonu un smalku aprīkojumu. Tas viss ir forši, bet - ne jau par divpadsmit tūkstošiem. Tas, ko pircēji grib ir ļoti mazs, gana praktisks UN lēts auto pilsētai. Diemžēl šī vēlme nav tikusi līdz inženieriem jo ir atfiltrēta mārketinga nodaļā. Rezultātā mums ir mazs, gana praktisks, bet nepiedodami dārgs auto. Par to pašu naudu var nopirkt gan Aygo, gan Yaris, gan Corolla. Nu tas taču nav nopietni, vai ne? Diemžēl tāda ir realitāte. Toyota cer, ka bagātie eiropieši pārkāps savam skopumam un apmierinās savu vēlmi pēc pusauto ar dārgu IQ. Vai Smart. Mums mirstīgajiem gan izvēle būs vienkārša - ne IQ ne Smart. Abi ir nepiedodami dārgi. Varam vien gaidīt kad kāds ķīnietis uzražos kopiju un ievedīs mūsu tirgū. Tiesa, zinot ķīniešu auto katastrofālos rezultātos drošības testos, nav liela vēlme kāpt viņu mazauto. Ak jā, arī Honda paklusām gatavo savu mikromašīnīti Eiropas tirgum - turēsim īkšķus, lai tā būtu saprātīgā cenā.



Te tad nu mēs esam - ar mazu, bet sasodīti dārgu auto. Ir ļoti, ļoti jāgrib tieši šo auto un jābūt gana bagātam, lai to izvēlētos. Ja jums ir vēlme pēc kā tāda, tad droši aizmirstiet IQ un skatieties turpat blakus uz Toyota Aygo. Tas ir tikai nedaudz lielāks, ar četrām sēdvietām, četrām durvīm un normālu aprīkojumu. Un maksā par trešdaļu mazāk. Ja gribas vēl mazlietiņ lētāk, tad var ņemt Citroen C1, kas ir tas pats Aygo, tikai ar franču logo. Par kvalitāti nav jābaidās, jo arī to ražo Toyota rūpnīcā ar klasisko japāņu kvalitāti.

Otra iespēja mazauto gribētājiem ir sameklēt vecu Smartu. Par pāris tūkstošiem tādu atrast nebūs problēmas. Jā, tas nebūs pirmā svaiguma, toties ar supertaupīgu dīzeli un virtuālu smalkuma sajūtu, apzinoties, ka šis daļēji ir maziņš Mersedess. Bet IQ - pirksim tikai tad, kad tas nonāks lietoto auto tirgū.

Toyota IQ. Pašreizējā cena 10000 - 12000 Ls.



+ mazs un kolosāli manevrējams
+ vieta trijiem un kaudzei bagāžas
- dārgs! Nepiedodami dārgs!
- maz vietas garāka auguma šoferim
- neērti ergonomikas kompromisi stila vārdā
- nepiedodami rijīgs dzinējs braucot mazliet aktīvākā režīmā
- vai es jau teicu, ka nepiedodami dārgs?


Paldies Wess Motors.












  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Xiaomi Pocophone F1

195.00 EUR
Pārdod
Dārza solu

95.00 EUR
Pārdod
Dārza sols

55.00 EUR
Pārdod
GoPro Hero 4 Black + Gadgets

195.00 EUR
Pārdod
Macbook Pro 17 collas

299.00 EUR
Pārdod
Pludmales stila velo

225.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies