Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Toyota IQ

Testi, Auto, Toyota
Tests: Toyota IQ

Nu bet ne jau par divpadsmit tūkstošiem! Tie bija vārdi ar kuriem noslēdzās katrs mūsu dialogs auto testa laikā. Mazs, jautrs, pat praktisks. Nu bet ne jau par divpadsmit tūkstošiem!

Tātad Toyota IQ. Pusauto, kurš ir divreiz vērtīgāks par Smart. Kāpēc divreiz vērtīgāks? Jo tam ir divreiz vairāk sēdvietu. Tieši tā, IQ ir veselas četras sēdvietas veseliem četriem cilvēkiem. Nu labi, ne gluži veseliem. Tam ceturtajam jābūt karā cietušam un ar amputētām kājām, citādāk viņu sēdeklī aiz šofera neiedabūt. Bet tas trešais gan var sēdēt visai normāli. Auto veidots tā, ka priekšā sēdošais var sabraukt ļoti tālu uz priekšu, tādējādi radot daudz (nosacīti, protams) vietas aizmugurē. Teorētiski to pašu var izdarīt arī ar vadītāja sēdekli, atbrīvojot vietu aizmugurē, taču tad jums ir jāalgo kāds dārza rūķītis par šoferi. Īsāk sakot šis ir trīsvietīgs auto ar vietu bagāžai. Un tas nav maz. Ar IQ var paņemt līdz tieši par vienu draugu vairāk nekā ar Smart. Un vēl paliks vieta alus kastei - ceturtās sēdvietas vietā, nevis bagāžniekā. Bagāžnieks ir tikai teorētisks. Tajā var ielikt īsu lietussargu vai kompakto fotokameru. Varbūt piena paku, bet noteikti ne divlitrīgo. Vai tas ir slikti? Nezinu. Drīzāk nē, jo šis tomēr nav kravas auto. IQ galvenā ideja tomēr ir būt sasodīti mazam un nodrošināt ērtu dzīvi pilsētas satiksmē.


Tests: Toyota IQ


Mūsu testa auto ir aprīkots ar 1litra dzinēju, kas izklausās smieklīgi maz, taču ir pilnīgi pietiekoši. Komplektā ar automātisko pārnesumu kārbu (variatoru) motoriņš dzīvo visai līksmu dzīvi un ir pilns apņēmības palīdzēt apdzīšanas manevros uz šosejas. Tur gan jāuzmanās lai kāds pretim braucošs treileris nenopūš IQ ar savu gaisa vilni. Bet IQ turas labi. Arī uz ne pārāk kvalitatīva ceļa tas droši drebot var skriet ar simts un vēl vairāk kilometriem stundā, neradot iespaidu, ka nupat gals būs klāt. Auto gan ir mazliet vairāk gāzelīgs nekā patiktos, taču tas ir kompromiss, kas jāpacieš šādās mikromašīnās. Ja IQ uzsēdinātu uz stingras piekares, tas vienkārši palektos un aizlidotu pa gaisu uz nelīdzena ceļa. Tāpēc ir vajadzīga mīkstāka piekare, kas nelīdzenumus “apēd”, nekratot mazo un vieglo auto. Bet ar to var sadzīvot, jo ne jau ātrai līkumu izbraukšanai ir paredzēts IQ.

Tests: Toyota IQ


IQ, protams, ir pilsētas mašīna. Pašā centrā tas jūtas kā mājās. Tas ir neticami mazs, un spējīgs noparkoties visšaurākajās stāvvietās. Tas spēj apgriezties neticami mazā radiusā, nu burtiski uz vietas, kas ļauj manevrēt visdažādākos līkločus. Un tas ir gana dinamisks, lai neliktu krist kaunā ar nepiedodamu čammāšanos pilsētas satiksmē. Automātiskā kārba visai naski paātrinās IQ līdz atļautajam ātrumam, pirms vēl pārējie braucēji būs uzsākuši kustību. Tiesa, te gan lielākā problēma ir aizmigušie latviešu šoferi, kas pie zaļā tikai sāk meklēt kur ir pārnesumu kloķis un kur tam būtu jābūt. (Nopietni, mēs esam tik nepiedodami lēni, ka riebj. Nesen biju Anglijā, kur braukšana pa nepareizo pusi pati par sevi ir liels piedzīvojums, taču atgriežoties biju vienkārši šokēts par mūsu aizmigušo satiksmi. Cilvēki mīļie, kas jums kaiš - nevarat pedāļus atrast?)

Tests: Toyota IQ


Pārmērīgai dinamikai gan ir sava ēnas puse. Kā jau parasti - degvielas patēriņš. Neticēsiet cik šāds litrīgs 700 kilogramu auto spēj rīt, ja ar to brauc daudz maz entuziastiski. Vienpadsmit litrus. Vienpadsmit! Tas ir tikpat, cik trīsarpus litrus lielais divtonnīgais Lexus RX. Es biju mēms. Nopietni? Vienpadsmit? Nu tā rādīja mazais ekrāniņš spidometrā. Protams, var jau arī braukt ļoti rātni un iepriecināt leduslāčus ar nieka piecu litru patēriņu, taču tad pat aizmigušie latvieši sāks neapmierināti ūjināt par vilkšanos. Tātad izvēle nav viegla - glābt leduslāčus un vilkties neļaujot ne mirkli nodzist zaļajai ECO lampiņai panelī, vai braukt normāli un tērēt degvielu kā normālam auto.

Īstiem taupītājiem, protams, ir paredzēts dīzelis. Tam nu gan vajadzētu strebt mazāk degvielu kā puķēm ūdeni no vāzes. Diemžēl dīzelis kā jau ierasts ir vēl dārgāks.

Tests: Toyota IQ


Kad esam apjūsmojuši auto labās īpašības, laiks pieķerties sliktajām. Un to šeit ir vesela čupa. Sākot ar izmēru. Tas ir mazs. Nē nopietni, šis auto iekšā ir mazs, un tas mani pārsteidza, jo prakse ir pierādījusi, ka mazajos auto parasti ir ļoti daudz vietas. Patiešām. Iekāpiet Avensis kapsulveidīgajā salonā un tad iekāpiet Aygo - vietas pa pilnam. Šeit - pašauri. Galvenā problēma gan ir sēdekļa augstums - tas man ir par augstu. Ok, es varbūt esmu mazliet garāks, kā vidusmēra pircējs, taču neesmu arī nekāds basketbolists. Un tomēr sēdeklis ir tik augsts, ka man galva duras griestos. Un sēdekli nevar palaist zemāk. Ļoti neforši. Lai es varētu normāli braukt, man ir jāatlaiž atzveltne krietni slīpāk nekā man patiktos. Un tad es esmu par tālu no stūres. Var jau piebraukt sēdekli tuvāk, bet tad kājas ir salocītas septiņos līkumos. Atrast ērtu sēdpozīciju man tā arī neizdevās. Žēl, jo es patiešām gribēju, lai man šis auto patīk.

Tests: Toyota IQ


Otra problēma, kas seko pārāk augstajai sēdēšanai ir ierobežotais skata leņķis. Tā kā man galva sanāk ļoti tuvu griestiem, tad logu augšējā līnija ir zem mana acu augstuma. Tas nozīmē, ka ārā es redzu tikai uz leju. Ļoti klaustrofobiski un nepatīkami pilsētas satiksmē, kad tā īsti neredzi kas notiek apkārt.

Šī problēma gan neskāra augumā mazāko kolēģi, kurš pirmo reizi pats uzprasījās pabraukt ar šo auto. Neviens Lexus, BMW, džips vai kabriolets viņu nav tā uzrunājis kā šis pusauto. Ingus ir mazliet apsēsts ar domu par mikromašīnīti, ar kuru varētu nebaidoties doties pilsētas satiksmē. No šāda viedokļa raugoties viņš arī palika ļoti apmierināts ar IQ. Bet nu ne jau par divpadsmit tūkstošiem!

Tests: Toyota IQ


Nākamā problēma ir durvis. Tās ir gana lielas un gana sprigani lec vaļā. Tiktāl forši, bet problēma ir ar rokturi. Pareizāk sakot ar tā neesamību. IQ ir veidots kaut kādā tur smalkā japāņu/tai-čī/in-jaņ/nindzju/bruņurupuču stilā un viss salons ir ar stilizētām pludlīnijām. Tāda ir arī uz durvīm, kurai aiz vienas maliņas var aizķerties ar diviem pirkstiem. Tas arī šeit kalpo par rokturi, ar kuru durvis ir jānotur. Neiespējami. Ja vēl aizraut ciet kaut kā var, tad lielveikala stāvvietā lēnām atvērt - pieturot, lai durvis neatšaujas vaļā un neietriecas blakus mašīnai sānos - ir neiespējami. Tas ir kā ar vienu roku likt kaķi vannā - izskatās stilīgi, bet praktiski neiespējami.

Tests: Toyota IQ


Taču galvenā problēma IQ ir tā būtība. Nē, ne tas, ka tas ir mazs pusauto. Bet tas, ka Toyotas mākretinga ģēniji nolēma šo auto pasniegt kā Premium modeli. Ar ādas apšuvumu, ar satelītnavigāciju, ar stilīgu salonu un smalku aprīkojumu. Tas viss ir forši, bet - ne jau par divpadsmit tūkstošiem. Tas, ko pircēji grib ir ļoti mazs, gana praktisks UN lēts auto pilsētai. Diemžēl šī vēlme nav tikusi līdz inženieriem jo ir atfiltrēta mārketinga nodaļā. Rezultātā mums ir mazs, gana praktisks, bet nepiedodami dārgs auto. Par to pašu naudu var nopirkt gan Aygo, gan Yaris, gan Corolla. Nu tas taču nav nopietni, vai ne? Diemžēl tāda ir realitāte. Toyota cer, ka bagātie eiropieši pārkāps savam skopumam un apmierinās savu vēlmi pēc pusauto ar dārgu IQ. Vai Smart. Mums mirstīgajiem gan izvēle būs vienkārša - ne IQ ne Smart. Abi ir nepiedodami dārgi. Varam vien gaidīt kad kāds ķīnietis uzražos kopiju un ievedīs mūsu tirgū. Tiesa, zinot ķīniešu auto katastrofālos rezultātos drošības testos, nav liela vēlme kāpt viņu mazauto. Ak jā, arī Honda paklusām gatavo savu mikromašīnīti Eiropas tirgum - turēsim īkšķus, lai tā būtu saprātīgā cenā.

Tests: Toyota IQ


Te tad nu mēs esam - ar mazu, bet sasodīti dārgu auto. Ir ļoti, ļoti jāgrib tieši šo auto un jābūt gana bagātam, lai to izvēlētos. Ja jums ir vēlme pēc kā tāda, tad droši aizmirstiet IQ un skatieties turpat blakus uz Toyota Aygo. Tas ir tikai nedaudz lielāks, ar četrām sēdvietām, četrām durvīm un normālu aprīkojumu. Un maksā par trešdaļu mazāk. Ja gribas vēl mazlietiņ lētāk, tad var ņemt Citroen C1, kas ir tas pats Aygo, tikai ar franču logo. Par kvalitāti nav jābaidās, jo arī to ražo Toyota rūpnīcā ar klasisko japāņu kvalitāti.

Otra iespēja mazauto gribētājiem ir sameklēt vecu Smartu. Par pāris tūkstošiem tādu atrast nebūs problēmas. Jā, tas nebūs pirmā svaiguma, toties ar supertaupīgu dīzeli un virtuālu smalkuma sajūtu, apzinoties, ka šis daļēji ir maziņš Mersedess. Bet IQ - pirksim tikai tad, kad tas nonāks lietoto auto tirgū.

Toyota IQ. Pašreizējā cena 10000 - 12000 Ls.



+ mazs un kolosāli manevrējams
+ vieta trijiem un kaudzei bagāžas
- dārgs! Nepiedodami dārgs!
- maz vietas garāka auguma šoferim
- neērti ergonomikas kompromisi stila vārdā
- nepiedodami rijīgs dzinējs braucot mazliet aktīvākā režīmā
- vai es jau teicu, ka nepiedodami dārgs?


Paldies Wess Motors.

Tests: Toyota IQ


Tests: Toyota IQ


Tests: Toyota IQ


Tests: Toyota IQ


Tests: Toyota IQ


Tests: Toyota IQ

  
 
 Iepriekšējais →
Komentēt šo rakstu    
    
inko    2009-07-25,13:33
- Es pats braukāju ikdienā ar Outback. Nu, jāsaka, ka ik pa laikam gribās paskatīties uz kaut ko mazāku, it sevišķi, ja ir daudz jāmanevrē pa Rīgu.
Bet - par 12 k Ls es uz šādu auto neskatītos pat ja es pelnītu 12 k mēnesī...
Paldies par aprakstu, ļoti patika!
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
vai!    2009-07-25,13:58
- ''Pašreizējā cena 10000 - 120000 Ls.''
desmit līdz simtdivdesmit tūkstoši?

un kāpēc pāris bildēm ir kakao numuri, bet pāris tie igauņu?
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
Arsmens    2009-07-25,14:01
- Nja, simpātisks jau ir bet nu pa 12tk...
p.s.
Nomet nulli nost pie max cenas, neticu ka pilnaa komplektācijā- 120tk
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
crex    2009-07-25,14:32
- Parasti mašīnām ir skaista vismaz viena lieta - iekšpuse/ārpuse vai abas. šis izskatās riktīgs izņēmums. Lai arī piederu pie cilvēkiem, kas uzskata, ka ar auto brauc no iekšpuses tā izskatās briesmīga. kas tas par "bardačoku"? Kaut kāda mape?

Nebaidos nosaukt par worst Toyota ever.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
janisx    2009-07-25,15:14
- eh nu nesaprotu es shitos auto Kā tieshi shads pusauto var 'atvieglot dzīvi pildētā'?
- nu nevar ar vinju braugt pa ietvi
- nu nevar ar vinju braugt starp joslam
- ar vinju pat isti nevar aizbraugt iepirkties uz Alfu [vairaki cilveki]
- sastreguma diez vai ir konfortabli stavet blakus trolejbusa riepai
- ja ir probleemas ar parokshanos tad vajag patreneties ...

p.s.
ikdienā braucu ar passat sedanu

p.s.s.
nu jaa smartam gan ir viena prieshrocība - vinju var noparkot perpendikulari ietvei [jebkur]
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
ctrl >janisx    2009-07-25,16:19
- es ar tagad nesaprotu to kroplīšu jēgu. vēl biju domājis, ka patēriņš viņiem ir mazs, bet nu 11 litri!! tā viņš ir, ja ieliek zāles pļāvēja motoru. to pašu jau sen dzirdēju par getz.
btw mazliet cita klase, bet top gear bija viena sērija, kur roomsters ar 1.4 arī bija ļoti rijīgs.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
          
ossiss >ctrl    2009-07-25,23:08
- par getz mulkjiibas 1.3l motorinsh eed no 5-7 litri un lai dabuutu 7 ir krietni vien japapuulas jau 4 gadus braucu ar taadu, ja kas paarsteidzoshi apmierinosha mashiina
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
Saškins    2009-07-25,16:50
- par tiem lēnajiem braucējiem- tev laikam neviens nav ieskrējis sānā tad kad izaugs kopējā autovadītāja kultūra, tad ar varēs braukt kā Anglijā vai kādā citā normālā Eiropas valstī, tikām jābūt uzmanīgiem no ātri braucošiem rusiskiem bmw
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
blindmadman    2009-07-25,19:10
- Nu taja ratiņu novietne Tas IQ bec baiga kropliša izskatās, bet savadak tīri OK...
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
F    2009-07-25,21:32
- Kārtējo reizi pierādās mazā tilpuma benzīna motoru nepraktiskums - lai normāli pabrauktu, tas visu laiku ir jāmoca un rezultātā patēriņš sanāk tāds pats kā krietni lielākam dzinējam, ja ne vēl lielāks. 11l priekš 1l dzinēja ir pilnīgs čau...
Lietots Mini nebūtu lieliska alternatīva šim mazajam kroplītim?
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
atis >F    2009-07-27,14:06
- Drīzāk gan vaina ir variatora kārbā, viņa liek motoram visu laiku griezties ar konstantiem apgriezieniem.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
Flipbou    2009-07-26,13:40
- pirmās bildes zemteksts tipa tāds, ka tā ir visliekākā miskaste.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
janisx >Flipbou    2009-07-27,08:05
- precizāk - ekvivalents divām miskastēm ...
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
meudza    2009-07-26,13:55
- Bet ir jau arii Smart for four - neesiet redzeejushi?
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
Jealousy >meudza    2009-07-26,15:33
- Esam redzējuši, tāpēc arī zinām, ka tas patiesībā ir mitsubishi colt, un nekādi neiekļaujas mikro mašīnu klasē.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
          
norcha >Jealousy    2009-07-27,10:44
- Bet micu colt taču ir viens sasodīti labs un praktisks auto - un nevis par 12, bet 9K Ls (maksimālā kompl.). Un nav micromobilis.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
             
Jealousy >norcha    2009-07-27,11:10
- Jā, bet tas nav mikro, kā IQ. Tāpēc nevar salīdzināt ForFour ar IQ.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
Loading    2009-07-26,22:33
- Latvietis pie zaļās gaismas ātrumkloķi sāk meklēt tāpēc, ka kāds cits latvietis dzelteno uztver kā zaļo un tikko iedegušos sarkano neņem vērā.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
vobla    2009-07-27,09:51
- ārprāc kāds draņķis... nevaru iedomāties, ka kāds būtu tik dumjš, lai pirktu, ko šādu, nevis lietotu labāku mašīnu, ja par tādu cenu...
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
Miroslavs Halavka    2009-07-27,18:30
- Liela daļa kas komentēja šo rakstu ir LOxI un nekad nav nopirkuši jaunu automašīnu, un izskatās ka nenopirks! Šis raksts nav domāts feniņu pi..jiem. Bet gan JAUNU, MŪSDIENĪGU UN AKTUĀLU automašīnu pircējiem un kas zina ko grib no savas automašīnas. Eiropā un daudz kur citur pasaulē ir daudz valstis kur ir ļoti populārs super mazās mašīnas. Toyota iQ jau ir sevi pierādījis daudzos tirgos. Es esmu braucis ar iQ un šī mašīna ir pilnībā izmainījusi manu priekšstatu par micro klases mašīnām. Nav diskomforta sajūtas braucot ar šo auto. Jā, šī mašīna ir nav lēta, un ar šī laika ienākumiem es tādu nepirktu. Japāņu automašīnām vienmēr ir adekvāta cena (arī citiem ražotājiem un arī citiem modeļiem). Ja auto ir dārgs, tad viņam ir labs drošības aprīkojums un mūsdienīgas tehnoloģijas. Toyota iQ ar daudziem tehniskiem risinājumiem un konstrukcijām ir pirmais un pagaidām vienīgais ražotājs pasaulē! Par gaumi nestrīdas, bet auto ir smuks.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
norcha >Miroslavs Halavka    2009-07-29,13:18
- Tad pasaki- kāda jēga ir pirkt mazu (atvainojiet, mikroskpisku), dārgu, nepraktisku , neekonomisku un piedevām vēl nesmuku Toyotu. Prikolam ? Maka svara atbrīvošanai? Tu pats atbildēji- par savu naudu tu nemūžam to tabureti neņemtu. Jā, esmu laikam LOxS kas zin ka man nevajag mikroauto ar 1l dzinēju kas strebj padsmit litrus benzīna pilsētā un apmēram tikpat mēģinot uz šosejas turēt līdzi fūrēm. Zinu ko saku- bij man tāds.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
ppp    2009-08-01,23:31
- Toyota Yaris - divi gadi, 55000 nobraukums. Ēd gan padaudz ~8 L, bet tā ļoti laba. Par šito IQ gan nezinu, šaubos, ka tik labs būs.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
freakart    2009-10-23,11:22
- Mazie auto ir ok, braucu ar Škoda Fabia un autiņš ir ļoti plašs iekšpusē pat tas ka man kājas garas (augums 1,85m)sēdošajam aiz manis nav nekādas problēmas ar vietas daudzumu un auto pirms gadiem maksāja 9000Ls
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv