Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: BMW 320i

Testi, Auto, BMW
Tests: BMW 320i

Izmaiņu nav daudz, taču tās ir viegli pamanāmas. Šī ir Jaunā BMW 3. sērija, kas no vecās atšķiras tikai nedaudz. Tas ir tas pats vecais modelis, tikai jaunā iepakojumā. Pavisam jauns modelis ir sagaidāms vēl pēc vairākiem gadiem.

Ar ko tad šis atšķiras no priekšgājēja? Ir slīpumiņš tur, līkumiņš tur. Niknākas acis, vairāk rievu motora pārsegā, mazliet nošķelti lukturi aizmugurē. Vislabāk pamanāmas ir dekoratīvās "nierītes" priekšā, kas ieguvušas vienotu un apaļīgu formu. Iepriekšējam modelim tās bija nošķeltas un atstāja krietni dusmīgāku iespaidu.




Arī salonā ir šādas tādas izmaiņas. Jaunas apdares stīpiņas podziņām un vēl daži sīkumi, kas gan acīs nekrīt.

Nelielas izmaiņas piedzīvojis arī dzinējs un piekare, taču arī nekas būtisks. Tomēr pietiekoši, lai gaitas atšķirības - uz labo pusi - varētu sajust.

Mūsu testa auto ir sirsnīgi aprīkots, ar salīdzinoši pieticīgu 2.0 litru dzinēju un automātisko pārnesumu kārbu. Kā jau kārtīgai demo mašīnai šai ir āda, koka apdare un iDrive. Pēdējais ir piedzīvojis lielas pārmaiņas, taču par to vēlāk.



Pirmais, kas pārņem iekāpjot BMW ir apbrīnojami monolītā sajūta. Auto šķiet absolūti viengabalains un neievainojams. Bavāriešiem labi izdodas radīt šo sajūtu, kas nav tik izteikta citiem premium klases auto. Lexus, Audi, Mercedes, lai arī izcili auto nerada šādu viengabalainības sajūtu. Šeit viss, sākot ar durvju apšuvumu un beidzot ar slēdžiem pie stūres rada sajūtu, ka auto izturēs ja ne kodolkaru, tad vairākas huligānu paaudzes, kas to lietos pēc pirmā īpašnieka, noteikti.

Sēdekļi kā jau BMW ir ērti un viegli regulējami. Stūre, kā jau BMW, pirmajā brīdī šķiet par resnu. Panelis, kā jau BMW, neatļaujas nekādas ēverģelības un ir klasisks kā baznīca. Tikai modernāks gan, sākot ar skārienjutīgām multifunkcionālām podziņām un beidzot ar iDrive sistēmu.



iDrive šeit jau ir jaunais modernizētais, kurš ir krietni ērtāks par priekšgājēju. Atgādināšu, tā ir iespēja vadīt radio, datora un navigācijas sistēmu ar lielu grozāmu pogu viduskonsolē. To var grozīt un pastumt uz sāniem tā pārvietojoties pa izvēlni. Skan labi, taču praksē pierādījās, ka iDrive ir milzīgs klupšanas akmens. Tas ir neērts. Jaunais iDrive ir ticis pie vairākām jaunām podziņām, kas ļauj pa tiešo nokļūt tur kur mēs gribam. Teiksim uzreiz nospiest Radio, nevis ar kursoru bakstīties caur izvēlni. Ērti. Jebšu teiksim tā - ērtāk. Lai arī podziņas ir ar atšķirīgu reljefu un viegli sataustāmas, tomēr pat pēc divu dienu lietošanas es nespēju neskatoties ieslēgt radio. Protams, ilgāk palietojot instinkti izveidotos un ar podziņām viduskonsolē varētu manipulēt absolūti neskatoties. Man personīgi gan patiktu, ja būtu iespēja izvēloties lielo LCD displeju un navigāciju neizvēlēties iDrive, bet kaut ko pašsaprotamāku. Piemēram, skārienjutīgo ekrānu. Tad gan nāktos pārbūvēt visu paneli, lai ekrānu novietotu rokas stiepiena attālumā.



Patīkamā nozīmē mani pārsteidza 3. sērijas ietilpība. Pat noregulējot vadītāja sēdekli savam augumam. es varēju visai brīvi ierausties aizmugurē. Atgādināšu, ka tādas pašas klases Lexus IS par iekāpšanu aizmugurē vispār varēja aizmirst. Tiesa, arī šeit sēžot ar taisnu muguru galva atdūrās griestos, bet tā ir visu mūsdienu sedanu problēma. Ja bieži jāvadā gari cilvēki aizmugurē, jāizvēlas hečbeka vai universāla virsbūves.

Par auto gaitu. Ko nu tur vēl piebilst. BMW kā BMW. Stabils, varbūt mazliet smagnējs, taču ne lempīgs. Stingrs un precīzs. Viegli, ērti un precīzi vadāms visās situācijās. Īsāk sakot absolūti pārliecinošs auto, kurš neliek vilties ne skrienot pa šoseju ne forsējot Barona ielas bruģi. Kas arī loģiski šādam auto.



Dzinējs šim 320i darbojas nemanāmi. Tas ir gana kluss un ļoti elastīgs, kas noderēs pilsētas braukšanā. Turklāt tas ir pārsteidzoši ekonomisks. Testa laikā, kurā kā likums auto tiek lietots visai agresīvā režīmā, tas pamanījās iekļauties 10 litros uz 100 kilometriem. Tas nav maz salīdzinot globāli, taču ņemot vērā ka auto ir visai pasmags, aprīkots ar automātisko kārbu, kas vienmēr ir nedaudz "ēdeīgāka" un, ka tas tika lietots ne tuvu ne ekonomiskā režīmā, patēriņš ir apsveicams. Tas arī ir Bavārijas inženieru sasniegums, jo pēdējos gados BMW īpaši piestrādā pie tā, lai dzinēji kļūtu ievērojami taupīgāki. Labi padarīts darbs.



Automātiskā kārba, lai gan nav tā labākā ko esam pieredzējuši, arī pelna uzslavu, jo darbojas visai nemanāmi efektīvi. Parastajā režīmā tā nodrošina ļoti komfortablu un ekonomisku braukšanu, savukārt DS (sporta) režīmā tā liek saspringt dzinējam, kurš vienmēr būs gatavs lēcienam pateicoties krietni augstākiem apgriezieniem. Braukšana kļūst krietni nervozāka, auto asi reaģē uz pedāļu spaidīšanu un neļauj vadītājam atslābt. Protams, turot augstākus apgriezienus cieš ekonomija, tāpēc, ja vēlaties taupīt, tad DS režīmu vajadzēs izmantot retāk.

Īstiem taupītājiem gan vajadzēs izvēlēties dīzeli, kas šim auto ir pieejami dažādos izmēros. Sākot ar pieticīgāko 318d un beidzot ar monstrozo biturbo 335sd. Tiesa, tas pēdējais vairs nav taupītāju, bet gan braukšanas baudītāju izvēle.



Kopumā gan nepamet sajūta, ka divu litru dzinējs ir absolūtais minimums šādam auto. Mazāko 318, šķiet izvēlēsies tikai smalkas kundzītes, kam patīk stils un komforts, bet nav tik būtisks braukšanas prieks. Pērkot 3. sēriju kā ģimenes auto vajadzētu vismaz 320i vai 320d, lai pārliecība par savām (auto) spējām nepamestu dažādos (dzīves) ceļa apstākļos.

Šķiet praktiskajam latvietim vispiemērotākais būtu 325d universāls ar automātu. Praktisks, jaudīgs, taupīgs, komfortabls, pārliecinošs... Tiesa, ir viens mazs mīnusiņš, kas "praktiskajam latvietim" liegs izvēlēties šo auto. Cena. Pat nevajag globālo vai lokālo krīzi, 30 tūkstoši eiro kā sākumcena par vienkāršāko 3. sēriju ir sasodīti daudz. Nevarētu gan teikt, ka cena nav atbilstoša. Ir. Ja Dacia Logan maksā 5000 latus, tad absolūti nebūs pārspīlēts sakot, ka 320i ir četras reizes labāks auto.



Patiesībā es nevienam neiesaku izmēģināt 3. sēriju, ja jums nav absolūta pārliecība, ka varēsiet turpmākos 5 gadus līzingā maksāt 300 latus mēnesī. Šis auto sabojās uztveri, vērtību skalu. Pēc tā pārsēžoties savā Pežo vai Toijotiņā pārņems sajūta par to, ka ja jau tādu auto var uztaisīt, kāpēc gan to nedara visi? Atbilde, protams, ir tajā cenā.

Es nekādā gadījumā negribu BMW 3. sēriju pasludināt par absolūti labāko auto, kas pārsteigs visus ar nebijušu šiku un tehnoloģijām. Vienam nepatiks klasiskais imidžs, cits ilgosies pēc Hondas trīsdimensiju spidometra. Taču tā kopējā sajūta ko rada 3. sērija ir nepārprotama. Lexus IS liks ilgoties pēc asās vadāmības un šikā modernisma, taču to ir vieglāk uztvert kā "ārpus tavas līgas" un pēc tā ilgi neskumsiet. BMW 320i lai arī ne ar ko nepārsteidz atstās sajūtu, ka šis ir mūsdienu auto etalons. Stabils, ērts, pārliecinošs, bet nebūt ne agresīvs vai pārlieku šiks. Vienkārši izcils auto.

BMW 320i - pašreizējā cena no 30 tūkstošiem eiro.



+ monolītā pabeigtības sajūta
+ pārliecinoša gaita un uzvedība uz ceļa
+ jaudīgs, bet ekonomisks dzinējs
- iDrive joprojām liek ilgoties pēc kaut kā ērtāka
- cena, lai arī adekvāta, daudziem liegs izbaudīt lielisku auto

Paldies Wess Select, BM auto.





  
 
 Iepriekšējais →


.


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies