Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Edgars

Dahon bikes, jeb - cik tad deviņdesmit piektais maksā šodien?

Video, Dažādi
Dahon bikes, jeb - cik tad deviņdesmit piektais maksā šodien?Vai zināt, kas ir Deivids Hons? Viņš ir lārzerfiziķis, zinātnieks. Tas ir, bija. Pagājušā gadsimta septiņdesmitajos šis vīrs itin veiksmīgi krāmējās ar lāzera tehnoloģijām, kuras vēlāk tika plaši izmantotas NASA aparātos un militārajā tehnikā. It kā jau smalks un cienījams darbs, tomēr šo vīru pakalpošana iznīcības mašinērijai nespēja piepildīt. Viņš drīzāk juta aicinājumu kalpot sabiedrībai, radīt kaut ko, kas spētu būtiski uzlabot vienkāršo ļautiņu dzīvi, nevis kalpot nāciju bezjēdzīgajiem grūstiņiem globālajā arēnā.

Kādā 1975.gada pēcpusdienā, naftas krīzes laikā gaidot milzīgi garā rindā degvielas stacijā, Deivids Hons pēkšņi aptvēra faktu, kas šodien mums ir sāpīgi aktuāls: pasaule ir milzīgi atkarīga no naftas! Būdams zinātnieks, Hons sāka prātot – kā padarīt pasauli mazāk atkarīgu no „melnā zelta”? Galu galā, apliecinot, ka viss jaunais ir labi aizmirsts vecais, Deivids Hons nonāca pie vecā, labā velosipēda. Lēts, vienkāršs – ideāls transporta līdzeklis. Nelieliem attālumiem. Bet ko tad, ja attālumi ir lielāki – 15, 20, 30 kilometru? Katru dienu uz darbu 30 kilometrus ar vellapēdu nebraukāsi, bet cits videi salīdzinoši draudzīgs transports – vilcieni, tramvaji un trolejbusi – pie katras mājas nepiestāj. Hons nolēma veltīt savu enerģiju velosipēda un sabiedriskā transporta sadraudzēšanai, proti, radot saliekamu velosipēdu.




Septiņus garus gadus lāzerfiziķis savā garāžā radīja desmitiem prototipu ar mērķi iegūt kompakti un ātri saliekamu braucamo. 1982.gadā Devids Hons prezentēja pirmo sava darba rezultātu, kurš, lai arī ieguva ievērojamu atzinību visā pasaulē, nespēja ieinteresēt lielos velosipēdu ražotājus. Hons nepadevās un, riskējot ar visu, savāca nepieciešamos līdzekļus, lai pats varētu sākt ražot savus saliekamos velosipēdus. Un ziniet – viņš trāpīja desmitniekā! Šodien visā pasaulē braukā vairāk kā divi miljoni Deivida Hona uzņēmuma „Dahon” saliekamo velosipēdu.



Daudziem no mums saliekams velosipēds asociējas ar padomju laika „Aist”. Ar tādiem pašiem panākumiem varētu kā tipisku priekšmeta „automašīna” piemēru minēt padomju „zapiņu”. Dahon velosipēdi pieejami visdažādākajos izmēros un komplektācijā – tā teikt, katram pēc vēlmēm un iespējām, turklāt šie braucamie ir saliekami vai izjaucami nieka piecpadsmit sekundēs. Izklausās jauki, vai ne? Lai runā attēli un video zemāk.





  
 
 Iepriekšējais →


.


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies