Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Mini Clubman Cooper S

Testi, Auto
Tests: Mini Clubman Cooper S



Kad es gatavojos šim testam, es nodomāju cik viegli būs to aprakstīt. Vienkārši ņemam Mini Cooper S testu un pierakstam klāt, ka Clubman ir par 8 cm garāks. Jo tīri praktiski tā ir vienīgā atšķirība starp “parasto” Mini un Clubman. Un tomēr nē. Clubman atšķiras nevis par 8, bet gan par kādiem 50 centimetriem, pārnestā nozīmē, protams. Tas vienkārši ir tas pats Mini, tikai labāks. Un nu par visu pēc kārtas.

Ziņas par Clubman parādījās drīz pēc tam, kad dienasgaismu ieraudzīja otrās paaudzes jaunais Mini. Vācieši (kam nu pieder slavenā britu marka) saprata, ka Mini, neskatoties uz palielo cenu, patīk ļoti daudziem. Un lai izpatiktu vēl lielākam pulkam Mini kārotāju, bija vajadzīgs auto kurā ne tikai teorētiski, bet arī praktiski var iesēsties vairāk kā divi cilvēki. Mini One (tā sauc “mazo” Mini) aizmugurē iesēsties nav iespējams, ja vien priekšā nesēž Bārts Simpsons vai sūklis Bobs kvadrātbiksis... Tur var vienīgi nolikt ceļasomu, jo tā savukārt nelīdīs smieklīgi mazajā bagāžniekā.


Bet kā tad ir ar Clubman? Vai astoņi centimetri ir pietiekoši, lai atrisinātu šīs problēmas? Neticami, bet jā. Uz šo astoņu centimetru rēķina ir parādījusies vieta kājām aizmugurē, un somām bagāžniekā. Turklāt tas viss nezaudējot stilu. Šeit gan tiek “lauzti vislielākie šķēpi”, jo par Clubman dizainu strīdi nebeidzas. Vieniem tas patīk, citi nespēj pieņemt. Man patīk. Pat ļoti. Mini ir kļuvis nedaudz vīrišķīgāks nezaudējot hobitu pievilcību. It īpaši atverot bagāžnieka dalītās durvis šķiet ka tūliņ parādīsies septiņi rūķīši, kas sāks iekraut izraktos dārgakmeņus. Rotaļīgi, fifīgi, bet tajā pašā laikā arī praktiski.



Paaugoties Clubman ir ieguvis divas būtiskas iezīmes, kas to atšķir no One. Pirmkārt tās ir dalītās bagāžnieka durvis aizmugurē, un pusdurvis sānos. Sākšu ar interesantāko – pusdurvīm. Šādu risinājumu autoražotāji izmanto jau pasen, tiesa, tas nav pārāk populārs. Pusdurvis ir mazas durvis, kas atrodas aiz priekšējām durvīm un veras uz pretējo pusi. Tās radītas ar vienu vienīgu nolūku – lai atvieglotu iekāpšanu aizmugurē. Parasti šīs pusdurvis atrodas tikai vienā pusē, kā tas ir arī šajā gadījumā.



Pirmajā brīdī, protams, liekas, ka nekādu lielo labumu šāds risinājums nedos, taču tas ir nepareizs priekšstats. Šie pārdesmit centimetri iegūtās telpas ir pietiekoši, lai aizmugurē bez problēmām iekāptu viens vai divi pasažieri. Galvenais nesajaukt secību durvju vēršanā. Verot vaļā problēmu nebūs – mazās pusdurvis nevar atvērt kamēr nav atvērtas lielās – bet verot ciet jāuzmanās, lai lielās nebūtu pievērtas, citādi mazās tajās ietrieksies ar sāpīgu blīkšķi.



Kad esam tikuši iekšā, sēdēšana ir ērta. Protams lielajiem ne tik ļoti kā mazajiem. Šis tomēr ir Mini, nevis busiņš. Ja priekšējie nav pārlieku izlaidušies, tad aizmugurē pat tālākā ceļā varēs sēdēt divi pieaugušie. Turklāt viņi varēs ērti malkot kafiju vai ko citu, jo viņu rīcībā ir trīs glāžu turētāji. Priekšā ir divi. Vienā gan iemitinājies pelnu traukts, taču to mēs uzreiz izmetam miskastē. Nav ko smēķēt mašīnā!

Tagad laiks apskatīt bagāžnieku. Arī šeit ir patīkamas pārmaiņas. Vispirms jau dubultās durvis. Tām ir lieli ērti hromēti rokturi aiz kuriem tās ir ērti atvērt. Tiesa, īpaši nav nekas jāver, jo nospiežot pogu durvis pašas lēnām atveras vaļā. Vispirms labā puse, tad kreisā. Elaganti. Turklāt interesantais risinājums izvietot enģes aiz lukturiem (tie paliek nekustīgi) vienmēr liks smaidīt.



Aizvēršana arī notiek pakāpeniski. Vispirms kreisā puse, tad labā. Arī šeit svarīgi ir nesajaukt, it īpaši tāpēc, ka jāaizver ir ar spēku. Ja sajauksiet – labajā pusē būs bukte. Uzreiz gan piebildīšu vēl vienu mīnusu šīm durvīm. Netīrā laikā ir neiespējami tās atvērt un aizvērt nesasmērējot rokas. Glaunie rokturi tiek nošķiesti ar netīrumiem no visam pusēm, tāpēc noderīga ir iespēja durvis atvērt ar tālvadības pulti. Ciet aizvērt diemžēl neviena pults nepalīdzēs, būs vien jāsmērē rokas.

Kas mūs sagaida pašā bagāžniekā? Pirmkārt jau gana daudz vietas. Tur noteikti pietiks vieta ceļasomām ja ne visiem četriem, tad diviem braucējiem noteikti. Turklāt par papildus samaksu iespējams bagāžnieku aprīkot ar dubulto grīdu. Tādējādi “grabošās” mantas var paslēpt apakšā, virspusē atstājot tikai aktuālāko, piemēram iepirkumu maisiņus, kurus var ērti nostiprināt uz āķīšiem. Ir arī iespēja sēdekļus nolaist, lai varētu vest kaut ko lielāku. Par veļas mašīnām un ledusskapjiem gan nesapņojiet, taču sniega dēļi un bērnu ratiņi derēs. Turklāt ir iespēja uzlikt arī jumta bagāžnieku. Aktīvās atpūtas cienītāji gan var vēl mazliet paciesties, jo pie apvāršņa jau manāma Mini “bezceļa” versija.



Kā tad Clubman uzvedas uz ceļa? Labi. Šis auto ir Cooper S versijā (dīleri zin kā iepriecināt žurnālistu un potenciālo pircēju sirdis...), kas ir visniknākais modelis ar 1.6 litru turbodzinēju. Šim dzinējam ir 175 zirgspēki, kas ir daudz. Patiešām daudz, ņemot vērā, ka šis tomēr ir neliels auto. Braukšanas izjūtas ir ļoti līdzīgas kā “mazajam” Mini Cooper S. Uz ceļa tas turas kā pielīmēts, stūrei klausa apbrīnojami precīzi un asi, bremzē strauji un informatīvi. Patiesībā ir pamatīgi jāpiedomā pie braukšanas stila, jo sirsnīgi minot pedāļus auto jau pirmajā pārnesumā pēc pāris mirkļiem pārsniedz pilsētā atļauto braukšanas ātrumu. Protams, nemīt pedāļus no visas sirds ir grūti, braukšana ar Clubman sagādā milzu baudu pat pilsētas līkumos. Ikdienišķa situācija pilsētas režīmā – pirmais, otrais, uzmetam acis spidometram – 80 km/h, bremzējam un gaidām zaļo gaismu nākamajā luksoforā. Un tad viss no sākuma. Pa laikam gan uzmetam acis atpakaļskata spogulī vai tur nav parādījies kāds balti-pelēks Volvo vai sudrabots Getz ar numuru GG40XX...



Daudzi žurnālisti lamā Clubmanu par to, ka aizmugures durvju vidējā stendere aizsedz skatu spogulī. Es jau arī biju nobriedis to pieminēt pie Clubman mīnusiem, taču dzīve pierādīja, ka nemaz tik traki nav. Tā stendere nav nemaz tik plata, un skatam īpaši netraucē. Turklāt ir taču vēl sānu spoguļi, kuros varam pārliecināties par situāciju aizmugurē. Ak jā, un neaizmirsīsim, ka dalītās durvis ir teju vai katram kravas busiņam, un neviens negaužas par redzamību tajos.



Priekšējais panelis un salons kopumā ir tieši tāds pats kā mazajiem Mini. Šeit viss ir labi pārdomāts, pogas un kloķīši ir izvietoti pietiekoši ērti. Viss, protams, ir pakļauts īpašam Mini stilam. Sākot ar spīdīgajiem pārslēgiem un beidzot ar milzīgo centrālo spidometru. Tas gan vairāk kalpo ka ornaments, jo displejā virs stūres redzam ātrumu digitālajā spidometrā.

Runājot par pogām es gan atkārtošu to pašu, ko teicu par Mini Cooper S. Tās pelēkās plastmasas pogas izskatās neticami lēti. Gluži kā nopūstas ar alumīnija krāsu no aerosola. Varēja tomēr Mini saņemties un vismaz dod iespēju izvēlēties pogas klasiskajā melnajā krāsā, vai – kas būtu pavisam labi – īstas metāla pogas.

Kā Mini izstiepšana par astoņiem centimetriem ir ietekmējusi degvielas patēriņu? Burtiski nekā. Viss, protams, ir atkarīgs no braukšanas stila, taču ja spējat savaldīt sevi un braukt prātīgi, tad mierīgi var iekļauties 7 litros uz 100 km. Ja tomēr ļausiet vaļu adrenalīna pumpim, būs jārēķinās ar 10 un vairāk patērētajiem litriem.



Ja asas izjūtas un sportiskais gars nav jūsu stilā, Clubman pieejams arī ar dīzeļdzinēju. Tam ir 110 zirgspēki un pieklājīgāks patēriņš. Ir arī Clubman Cooper (bez S) kam ir 1.6 litru benzīna dzinējs bez turbīnas. Mazāk prieka, bet arī mazāka cena. Un cena ir tas parametrs, kurš daudziem no mums liek nopūsties - “par to naudu jau var nopirkt mašīnu”.

Ja mēs gribam šādu Clubman Cooper S, būs jāiztērē ap 30 tūkstošiem eiro. Daudz, priekš tik maza auto. Bet ja nauda jums nav šķērslis, un Mini patīk – izvēli nenožēlosiet. It īpaši, ja izvēlēsieties šo Clubman kurā varēsiet vizināt arī savus draugus; nevis “mazo” Mini, ar kuru varēsiet braukt lepnā div/vientulībā.

Tātad mans spriedums par Clubman – perfekti! Tas ir tas, kādam ir jābūt īstam Mini. Stilīgs, patīkams, ērts un nu arī ietilpīgs un pat praktisks. Turklāt Cooper S versijā ļaus izbaudīt katru nobraukto kilometru. Viss skaistais, protams, maksā naudu, un Clubman nav lēts. Bet ja reiz jūs interesē Mini, es iesaku uzreiz izvēlēties Clubman un aizmirst par Mini One. Clubman patiešām ir par visiem astoņiem centimetriem labāks auto!

Mini Clubman Cooper S – pašreizējā cena ap 30000 eiro.



+ izskats
+ ietilpība, praktiskums
+ dzinēja jauda
+ gaita un vadāmība

- pelēkās plastmasas pogas salonā
- cena

Paldies BM auto.

  
 
 Iepriekšējais →


.


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies