Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Lexus GS450h

Testi, Auto
Tests: Lexus GS450hApmēram tieši pirms pusotra gada mēs tikāmies ar Lexus GS. Toreiz auto mūs pilnībā pārņēma savā varā, un likās ka vēl labāks nav iespējams. Jā, sēdekļu āda varbūt bija pārāk bieza un cieta; jā, aizmugurē vietas pietika tikai vidēja auguma cilvēkiem; un jā, tam bija audio kasešu atskaņotājs (komplektā ar disku mainītāju un DVD). Tomēr auto gaitu, vadāmību un komfortu tajā ir grūti salīdzināt ar ko citu. Patiesība to vienkārši nevar salīdzināt. Tad nu rodas jautājums – vai šis auto var kļūt vēl labāks? Var. Un te nu tas ir – Lexus GS450h hibrīds.


Izdzirdot vārdus “hibrīds” un “auto” vienā teikumā daudziem prātā nāk Toyota Prius, Grenpeace un bambusa sandalēs šļūcoši eko-hipiji. Lielākoties tas tā arī ir. Hibrīdus pērk cilvēki, kam ir maza saprašana par tehniku, liela vēlme glābt pasauli un taupīt naudu, un arī liela ticēšana reklāmām. Droši vien daudzi jau būs dzirdējuši vai lasījuši, ka viss šis hibrīdums darbojas tikai teorijā, un praksē šie bambusu-auto patērē tik pat degvielas kā parastās mašīnītes. Jā, ja ar tām brauc no kalna un pa vējam, tad ekonomija ir jūtama. Bet lietojot ikdienas režīmā ietaupījums būs tik smieklīgs, ka ātri vien sāksiet nožēlot dubulto cenu, ko atdevāt par hibrīdauto.



Starp citu, es runāju no pieredzes. Pērn kārtējā testā izbraucām 2006. gada “zaļāko auto” Honda Civic Hybrid. Tam ir 1.3l benzīna dzinējs un elektromotors. Forši jau ir sastrēgumā stāvēt pilnīga klusumā (benzīna motors tiek atslēgts), taču lai auto spētu iekļauties kopējā plūsmā, tam pedāļi ir jāmin tik sirsnīgi, ka no ekonomijas nepaliek pāri ne smaka. Rezultātā iegūstam 7-8 litru patēriņu no 1.3 litru dzinēja. Variet saukt to par ekonomiju, bet es to saucu par muļķībām. Tieši tāpēc arī šī auto aprakstu šeit neieliku, jo negribējās izblamēt visādi citādi labu ražotāju. Starp citu, par šādu hibrīdsivika cenu var nopirkt Accord ar dīzeli, kurš patiešām tērēs mazāk degvielas.



Bet nu atgriežamies pie Lexusa. Vai tiešām arī viņi grib taupīt? Jā. Un nē. Jā, jo mūsdienu eko-mode prasa uzsvērt “zaļumu”, pat ja tas ir Hummer ar 9 voltu bateriju (šie vārdi pieder slavenajam Klarksonam). Nē, jo patiesā hibrīda būtība šeit ir lielākas jaudas iegūšanai, nevis pasaules glābšanai. Iekšdedzes dzinējam ir jāuzņem palieli (salīzinoši) apgriezieni līdz tas spēj attīstīt maksimālo jaudu. Savukārt elektromotors savu jaudu (griezes momentu) sasniedz momentā. Apvienojot abus šos spēkus iegūstam gluži vai ideālo dzinēju.



Kā tad šis hibrīds darbojas? Vienkārši. Uzsākot gaitu lēni un cienīgi darbojas tikai elektromotors, kurš klusi un mierīgi stumj uz priekšu eleganto auto. Kad ātrums sasniedz apmēram 30 km/h pieslēdzas benzīna dzinējs un pārņem vadību savās rokās. Kā šis pārslēgšanās brīdis ietekmē mūs braucējus un ko mēs šajā brīdī jūtam? Pilnīgi neko. Pilnīgi neko. Jā, es to pateicu divreiz, lai to uzsvērtu. Ja apkārt ir pilnīgs klusums, tad par motora darbību liecina vien attāla murrāšana. Šī pāreja no viena spēka avota uz otru ir neticami gluda. Bet nu pie jautrākām lietām – kas notiek, ja mēs braukšanu uzsākam strauji?



Notiek uhh! Pats benzīna dzinējs jau nav nekāds gausais, taču kad tam talkā nāk arī elektromotors, paātrinājums ir fantastisks. Protams, neaizmirsīsim, a šis ir pusotrtonnīgs limuzīns. Un tomēr, paātrinājums ir kolosāls. Turklāt varam mierināt sirdsapziņu ar to, ka tas ir arī mazliet “zaļš”.



Elektromotors talkā nāk burtiski vienmēr, kad gribam paātrināties. Neatkarīgi no braukšanas ātruma un apstākļiem. Vislabāk tā lietderību varam novērtēt pie apdzīšanas palielā ātrumā. Piemēram, ja uz šauras Ventspils šosejas gribam apsteigt ar simtu velkošos vecu Opeli (es saku Opeli, bet tas var būt arī Audi), ir jābūt uzmanīgiem. Jo parasti pirms apsteigšanas mēs sākam paātrinaties vēl braucot aiz apdzenamā auto. Ja iemīsim pedāli grīdā uzreiz, attapsimies Opeļa pakaļā. Paātrinājuma paātrinājums pateicoties elektromotora momentānajai jaudai ir tik zibenīgs, ka šādā brīdī var saķert aukstas kājas.



Nevajadzētu gan aizmirst, ka šis nav huļigānu auto, bet gan cienījams limuzīns. Pateicoties visām stabilitātes un vilkmes kontroles sistēmām ir grūti auto “izsist no sliedēm”, tāpēc lai arī jaudas ir pārpārēm, puiciska draiskošanās izpaliks.

Laikam jau to, ka bremzējot elektromotors darbojas kā ģenerators un ražo elektrību zin visi un atgādināt nevajag (jocīgi, ka es tomēr to izdarīju, ne?). Šis baterijas, protams, aizņem telpu – tāpēc nedaudz ir cietusi bagāžnieka ietilpība (bet tiešām nedaudz), turklāt tās ir gana smagas, tāpēc arī pats auto ir krietni smagāks par parasto GS. Bet tas, kā zināms, tikai uzlabo gaitas komfortablumu, un braukšana tiešām ir līgana un relaksējoša. To gan var mainīt, jo piekari var pārslēgt “Sport” režīma, kad tā vienkārši kļūst cietāka. Es gan neieteiktu to darīt, jo uz mūsu nelīdzenajiem ceļiem tā nodara vairāk sliktuma ka labuma. Ak jā, vēl uz paneļa ir atrodama “PWR” podziņa, kas manuprāt ir lieka, jo ja reiz tāda ir (tā maksimizē jaudu) tad priekš kam gan to slēgt ārā?



Kas attiecas uz komfortu salonā, tas joprojām ir tāds pats kā citiem GS. Atšķirībā no mūsu iepriekš testētā šim auto gan bija pazudis kasešu atskaņotājs un parādījies modernizēts datora interfeiss. Vēlreiz atgādināšu, ka galvenā navigācijas/audio sistēmas/ klimata/uc vadība notiek ar skārienjūtīga ekrāna palīdzību. Joprojām to uzskatu par labāko risinājumu uz kura fona BMW iDrive un tam līdzīgie šķiet pilnībā nožēlojami.

Kas vēl jums būtu jāzin par šo auto? Protams, tas maksā dārgāk kā nehibrīdi. Taču cenas starpība ir ievērojami mazāka nekā sojas grauzēju Priusiem un Civiciem, kam hibrīds no nehibrīda atšķirās burtiski ar dubultu cenu.



Tātad kopumā bilde izskatās šāda. Ja jūs meklējat jaudīgu mūsdienīgu auto ar kuru var gan braukt uz teātri, gan supersmalku biznesa tikšanos, gan vest bērnus uz skolu, gan braukt slēpot, turklāt nezaudējot ne kritpatas no elegances un braukšanas prieka, jums patiešām nevajadzētu skatīties tālāk par Lexus GS. Un ja reiz jūs skataties uz GS, izvelieties šo hibrīdu. Tas patiešām ir tā vērts. Un jā, tas arī tērē mazāk degvielas.

Īstiem vīriem gan varētu būt kauns atzīt, ka viņi brauc a hibrīdu, jo tad citi īstie vīri viņus izsmies. Tas nekas, jūs tos citus izviziniet ar savu “hipijmobīli”, pēc tam viņi vairs nesmiesies.

Lexus GS450h. Šībrīža aptuvenā cena 40 000Ls.



+ papildus jauda, kas pieejama momentāni
+ eleganta, bet sportiska gaita
+ absolūts klusums, kad darbojas tikai elektromotors

- joprojām pamaz vietas aizmugurē
- nepienes čības pie gultas

Paldies Wess Motors



  
 
 Iepriekšējais →


.


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies