Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Honda CR-V

Testi, Auto

Tests: Honda CR-VLiekas vēl pavisam nesen uzzinājām par jauno Honda CRV. Toreiz tas visus pārsteidza ar savu nepierasto izskatu, likdams brīnīties kāpēc pēc tādiem avangardiskiem brīnumiem kā Civic, Honda radījusi tik eklektisku auto. Taču laiks ir gājis un CR-V jau ir iekarojis arī mūsu ielas. Esam pie tā jau pieraduši un tas vairs neliek atskatīties. Bet kāds ir šis auto no pavisam tuva skatu punkta? To mēs mēģinājām noskaidrot kādā saulainā nedēļas nogalē.

Lai auto atstātu vislabāko iespaidu, mums tika piedāvāts visdāsnāk aprīkotais modelis ar ādas salonu, navigāciju un citiem dzīvi atvieglojošiem vai izskaistinošiem niekiem, ieskaitot stikla jumtu. Dzinējs šim auto bija ar sešpakāpju automātisko kārbu aprīkotais 2.0 litru VTEC. Diemžēl nebija aktīvā kruīza kontrole ar radaru, kas pati sabremzē auto, ja priekšā uzrodas šķērslis vai priekšā braucošais auto samazina ātrumu. Tā ir diezgan dārga, bet nenoliedzami noderīga ekstra.




Pirmais iespaids ko auto atstāj ir labs - tas nav pārāk liels, taču salonā ir ļoti daudz vietas gan priekšā, gan aizmugurē, gan bagāžniekā. Tāds optimāls zelta vidusceļš ietilpībā un izmēros. Vietu pie stūres ieregulēt ir diezgan viegli, to paveikt palīdz sēdekļa elektroniskā regulēšana. Tā gan ir tikai šofera sēdeklim, blakussēdētājam jāiztiek mehāniskajiem kloķīšiem. Abi priekšējie sēdekļi ir aprīkoti ar elkoņbalstiem, kas gan man personīgi šķita nedaudz par šauru. Starp tiem atrodas plaša viduskonsole ar glāžu turētājiem un milzīgu mantu novietni.

Priekšējā paneļa izveidē Honda nav aizrāvusies ar futūristiskiem risinājumiem kā Civic gadījumā. Šeit viss ir vienkāršs un loģisks. Klimatkontrole - kas šeit ir divzonu - kā jau citām Hondām ļoti vienkārši vadāma ar pāris podziņām. Ja man kaut kam šeit jāpiesienas, tad vienīgi tam, ka Parking režīmā automātiskās pārnesumu kārbas pārslēgs pilnībā aizsedz skatu klimatkontroles vadībai un displejam. Tā gan nav liela bēda, jo stāvot parasti nav jāregulē klimats.



Paneļa labajā pusē atrodas divas mantu glabātuves. Viena ierastā formā apakšā - nekas dižs, bet apmierinošā lielumā, savukārt nedaudz augstāk vēl viena neliela mantu glabātuve, tieši tādā izmērā, lai tajā ieliktu trīs McDonalds hamburgeru kastītes. Patīkams pārsteigums ir paslēpies griestos - atverams briļļu maciņš, kura malā iestrādāts sfēriskais spogulis, kurš ļauj labi pārskatīt aizmugures sēdeklī notiekošo (piemēram, pieskatīt bērnus).

Pārredzamība pie stūres ir laba, aizmugures logs ir gana liels lai varētu redzēt apkārtni parkojoties, taču šim auto vēl palīgā nāk parkošanās sensori un atpakaļskata kamera. Ekrānā gan nav redzamas potenciālās trajektorijas līknes, kā tas ir citiem auto.



Kā tad CR-V uzvedas uz ceļa? Īsi sakot labi. Stūre ir precīza un informatīva (kas raksturīgi Hondām), gaita ir komfortabla - ne par cietu, ne par mīkstu. Protams, lielveikalu stāvvietu gulošos policistus arī šis auto nemīl. Taču kā vēlāk pārliecinājāmies - brauciens pa lauku ceļu nesagādā nekādas grūtības mašīnai vai satraukumus pasažieriem.

Automātiskā pārnesumu kārba darbojas precīzi un paredzami. Normālā režīmā braucot var arī nepamanīt pārslēgšanās brīžus. Par tiem liecina vien tahometra bultiņa. Uz pārnesumu parslēga atrodas maza podziņa ar marķējumu D3. To nospiežot kārba pārslēdzas uz trešo pārnesumu, kas ir piemērots straujai apdzīšanai. Sākotnēji tas varbūt liksies biedējoši - šosejas režīmā pēkšņi pārslēgties uz trešo pārnesumu, bet atcerēsimies, ka Honda dzinēji mīl augstus apgriezienus, tāpēc no tā nav jābaidās.

Šeit man uzreiz ir jāsaka arī slikti vārdi - tā D3 podziņa patiešām būs vajadzīga. Bieži. Regulāri. Motoriņš, kas ir atsaucīgs un diezgan elastīgs, tomēr ir krietni, krietni par vāju šim auto. Pilsētas režīmā īpašas problēmas nebūs, taču uz šosejas būs jāpielāgojas. Katra apdzīšana būs rūpīgi jāizplāno, jānoskata droši attālumi, tukšs ceļš priekšā un tikai tad varam mīt pedāli grīdā un droši drebot gaidīt, kad tiksim garām apdzenamajam. Tas braukšanu padara ļoti nervozu un satraucošu. Paspēsim? Nepaspēsim? Drošāk, protams, ir neriskēt.



Tai pat laikā jāpiebilst, ka dzinējs ir salīdzinoši ekonomisks. Testa laikā, kurā bija gan garš pārbrauciens pa šoseju, pilsētu, lauku ceļiem un neceļiem auto patērēja vidēji 8.8 litrus uz 100 kilometriem.

Ja vēlaties ieekonomēt vēl vairāk un nesatraukties par apdzīšanām, tad būs jāizvēlas ar 2.2 litru dīzeli aprīkotais CR-V. Tas šim auto ir krietni piemērotāks un neliks vilties ne straujos paātrinājumos, ne degvielas patēriņa ziņā. Dīzelis diemžēl nav pieejams ar automātisko pārnesumu kārbu.



Lai arī CR-V nav nekāds nopietnais dubļu bridējs, tas tomēr ir pilnpiedziņas auto, kas nebaidās no dažādiem izaicinājumiem. Vislielākais pārsteigums bija tā spēja rāpties kalnā. Pat vairāk kā 30 grādu slīpums CR-V izrādījās pa spēkam. Iespējams, ka tas spētu arī vairāk, taču tā bija mūsu nervu un saprāta robeža. Pēc šīm izdarībām pārdesmit centimetru dziļas upītes šķērsošana jau liekās tīrais sīkums. Ar šiem ekstrēmajiem gājieniem gan nevajadzētu aizrauties, jo CR-V tomēr ir "pilsētas bezceļnieks", kas paredzēts augstu apmaļu un sniegotu ielu forsēšanai.

Mazliet par izklaides iespējām salonā. Mūsu auto bija aprīkots ar navigāciju un jaudīgu audiosistēmu, kas saprot MP3. Tai var iebarot ne tikai kompaktdiskus, bet arī atmiņas kartes (būs gan vajadzīgs universāls PCMCIA kartes adapters). Skaņa ir patīkama, telpiska un diezgan detalizēta, kur papildus dziļumu piešķir iebūvētais sabvūfers. Šajā jomā sūdzēties nevaram.

Sūdzēties varam citās jomās. Pirmkārt navigācija. Pareizi uzminējāt - arī Honda joprojām nepazīst Latviju, un viss, kas atrodas aiz Vācijas robežas uz austrumiem ir balts tuksnesis. Žēl, ka mēs joprojām pasaulē esam neredzami. Klīst gan baumas, ka drīzumā būs pieejamas arī Latvijas kartes.



Otra lieta, par ko man jāpasūdzas ir telefona savienojums. Kā jau moderns auto arī CR-V ir aprīkots ar Bluetooth savienojumu bezvadu zvanīšanai. Līdz šim esam redzējuši dažādas sistēmas sākot ar Lexus, BMW un beidzot ar demokrātisko Nissan Qashqai (kur telefona pieslēgšana bija visērtākā). Taču šādu murgu, kādu izgudrojusi Honda es piedzīvoju pirmoreiz. Bluetooth telefona pieslēgšana sastāv no pāris soļiem - telefona atrašana, PIN koda ievadīšana un iespējamā datu sinhronizācija. Tas viss ir ātri izdarāms ar podziņu palīdzību. Diemžēl Honda inženieri izdomāja, ka podziņas spiest ir nemoderni, tāpēc telefona pieslēgšanai jāizmanto balss vadība...



Problēmas sākas jau tajā apstāklī, ka nav nemazākās norādes uz šo iespēju pieslēgt telefonu. Ekrānā nav nekādu ar telefonu saistītu uzstādījumu, nekādu norāžu vai palīdzības tekstu. Vienīgais variants uzzināt par šādu iespēju ir atrast automašīnas instrukciju un pārlasīt to. Mēs gan atradām citu risinājumu - piezvanīt kādam Kakao lasītājam, kura saimniecībā jau labu laiku ir šāds CR-V. Es neieslīgšu detaļās, bet īsi sakot telefonu pieslēgt mums tā arī neizdevās. Un pat ja izdotos tad tā lietošana nebūtu nekāda saldā dzīve. Arī izsaukt numur var tikai ar balss vadību, un tikai iepriekš (ar balss komandām) ievadītiem numuriem. Īsi sakot es joprojām esmu pilnīgā šokā par to, ka Honda - kas vienmēr izceļas ar pārdomātiem un lietotājam draudzīgiem risinājumiem - spēja radīt šādu mēslu. Tas ir viens absolūti nelietojams risinājums, no kura gan var izvairīties ietaupot naudu un izvēloties parastu audio sistēmu bez navigācijas un Bluetooth.



Tātad vēlreiz īsumā iespaidi par jauno CR-V. Auto ir ērts, ergonomisks un praktisks. Interesants un noderīgs risinājums ir divstāvu plaukti bagāžniekā, kas atvieglos iepirkumu maisu cilāšanu. Gaita komfortabla un vadāmība ir precīza. Vertikālās svārstības gan ir jūtamas straujos pagriezienos, taču tās nav ne tuvu tik briesmīgas kā Alfa Romeo 159/Brera. Protams, līdzīga izmēra BMW X3 stabilitāte ir nesalīdzināma, tomēr arī cenā atšķirības ir vismaz divtik. Kopumā ņemot - CR-V ir viens feins un labs auto, kura dizains nebūt vairs nešķiet jocīgs un liekas pat jauks. Bet... Bet. Pirmkārt - ja jūs jelkad dzīvē plānojat kādu apdzīt uz šosejas - 2.0 benzīna dzinējs nebūs priekš jums. Meklējiet dīzeli. Otrkārt - ietaupiet naudu un izvairieties no balss komandu murga dārgajā navigācijas/audio iekārtā.


Honda CR-V 2.0 AT Executive. Šībrīža cena 24000Ls (16000-26000Ls)




+ Ietilpīgs un ērts salons
+ komfortabla gaita

- dzinējam pietrūkst jaudas
- neticami absurds un nelietojams Bluetooth pieslēgums

Paldies Honda, Bensons Auto.


  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

459.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

179.00 EUR
Pārdod
Razer Core X Chroma - eGPU

250.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

345.00 EUR
Pārdod
Bērnu velo, 20

75.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

375.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies