Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: BMW 335i Coupe

Testi, Auto
Ak šī Brera. Alfa Romeo Brera. Apbrīnojami skaistais, bet smagi pievīlušais auto pēc mūsu testa ir izraisījis tik milzīgu satraukuma vilni, ka tas nespēj rimties vēl tagad. Diskusijās par to iesaistījušies gan mūsu, gan citu portālu lasītāji, žurnālisti, un pat dažādu auto dīleru pārstāvji. Nepatika cilvēkiem mūsu skarbais vērtējums - skaists, satraucošs, bet pilnībā nelietojams, neērts, nepārdomāts un nekvalitatīvs auto. Opozīcija mūsu viedoklim bija tik liela, ka mēs jau sākām pārdomāt, vai tikai neesam pārsteigušies izdarot secinājumus. Lai spētu objektīvāk novērtēt savu viedokli, nolēmām Breru salīdzināt ar citu līdzīgu auto. Un šeit mēs nonākam pie mūsu šīsdienas varoņa – BMW 335i Coupe.

Arī šis auto pārstāv vidējo klasi, tam ir divdurvju coupe virsbūve, četras sēdvietas, trīslitru dzinējs, un līdzīga cena. Vienīgā atšķirība – tas neizskatās ne uz pusi tik labi kā Brera. Bet kā ir ar visu pārējo? Vai stāsts šeit atkartojas?


Ar ko tad mums šeit ir darīšana? 335i ir BMW trešās sērijas pašreizējais top modelis. Vēlāk šo posteni ieņems M3, kas būs īsta elles mašīna ar ārprātīgu jaudu un dinamiskajiem parametriem. Bet arī 335i nav zemē metams. Gluži otrādi. Tā trīs litru dzinējs piedāvā 306 zirgspēku jaudu un 400 Nm griezes momentu, kas praksē nozīmē to, ka visa šī milzīga jauda ir pieejama jau sakot no 1500 apgriezieniem minūtē. Šādus diezgan unikālus rādītājus no salīdzinoši neliela tilpuma dzinēja, BMW pamanījās izspiest izmantojot turbīnas. Jā, BMW atkal ir ķēries klāt turbīnu izmantošanai, un jā, šeit tās ir vairākas – veselas divas! Tiesa, tās ir nelielas, un katra no tam „apkalpo” trīs cilindrus. Tam, ka turbīnas ir nelielas ir pamatīga priekšrocība – tām ir mazāka inerce, līdz ar to, tās straujāk var uzsākt savu darbību.



Protams, visi kam bijusi darīšana ar turbīnām, būs pazīstami ar raksturīgo turbīnu svilpienu un novēloto reakciju (turbo aizture). Tad nu iedomājieties kā svilpj veselas divas turbīnas! …nu, patiesībā, tās nesvilpj. Un arī aiztures nav. Neticami, bet BMW ir izdevies radīt turbo dzinēju, kurš ne ar ko neliecina par turbīnu esamību. Ja neskaita, protams, kolosālo jaudas atdevi.



Un jauda ir tas, par ko ir šis „stāsts”. Teikšu jums atklāti – es neesmu radis pie tik straujiem paātrinājumiem, tāpēc šī auto 5.7 sekunžu ieskrējiens līdz 100 km/h bija vārda tiešā nozīmē galvu reibinošs. Turklāt, tā kā lielā jauda ir pieejam burtiski visā apgriezienu diapazonā, tad zvērīgu un galvu apdauzošu (nesagatavotie pasažieri sūdzējās par šo problēmu) paātrinājumu varam izjust burtiski pie jebkura saprātīga ātruma. Braucam pa Jūrmalas šoseju ar 70 km/h, pabraucam garām ceļa zīmei „90”, pedālis grīdā – ātrumkārbas kikdauns (pārslēgšanās uz leju) – aizskaitām līdz… divi un esam jau tajā ātruma diapazonā, kad ar mums grib draudzēties krūmos tupošais policists.



Kā apgalvo brošūra, šī auto maksimālais ātrums ir ierobežots pie 250 km/h. Mums nav pamata tam neticēt, tāpēc ar savu dzīvību (avārijas gadījumā) un maciņiem (policista gadījumā) neriskējam, lai par to pārliecinātos. Klāt pie visa – ir sākusies ziema, ceļi ir sniega pilni un vietām apledojuši. Īstais laiks, lai vizinātos ar huligānisku aizmugures piedziņas BMW, vai ne?

Izradās, ka mūsu bažām par aizmugures piedziņu un slideno ziemu nav pamata. Sen ir garām tie laiki, kad klasikas (auto ar aizmugurējo riteņu piedziņu) bezpalīdzīgi slidinās pilsētas ielās riskējot iesēsties katrā biezākā sniega čupā un saslīdēt sāniski katrā pagriezienā. Mūsdienās visu pieskata un kontrolē viltīga elektronika. Tik viltīga, ka braucot pieklājīgā režīmā nav jaušamas nekādas izbuksēšanas vai saslīdēšanas pazīmes. Vienīgi laiku pa laikam panelī nomirgo dzeltena lampiņa, signalizējot, ka mums piepalīdz dators.



DTC stabilitātes sistēma spēj darboties trīs režīmos – pilnais, daļējais un izslēgtais. Pilnajā režīmā dators neļaus riteņiem izbuksēt un mašīnai saslīdēt. Daļēji izslēgtajā režīmā ir pieļaujama daļēja izbuksēšana, tā teikt paša priekam, un arī daļēja sānslīde. Izslēgtajā režīmā, kā jau noprotams, sistēma ir izslēgta un vienā mierā ļauj mums nosisties pirmajā sniegotajā līkumā. Ir jābūt pilnīgam idiotam (vai kolosālam profesionālim) lai ziemas sezonā DTC atslēgtu pavisam. Tie, kas nav beiguši speciālus drošas braukšanas kursus pat nedomājiet par to!



Ja jums gribas izbaudīt viegli huligāniskas izdarības, tai pat laikā neriskējot krist kaunā un apsmieklā, tad recepte ir vienkārša – pārslēdzam automātisko pārnesumu kārbu Sport režīmā (dzinējs uzturēs augstākus apgriezienus) un daļēji izslēdzam DTC stabilitātes sistēmu. Tagad mēs uzsākot braukt pie krustojuma varam drošu sirdi mīt pedāli grīdā un izbaudīt ak-šo-saldo buksējošo riepu skaņu. Savukārt veicot pagriezienu arī varam uzmīt drošāk gāzes pedālim un izbaudīt skaistu sānslīdi. Turklāt tā ir perfekti kontrolējama – atliek vien sagriezt stūri pareizajā virzienā, vai atlaist gāzes pedāli, kā pie darba ķersies DTC dators, kurš momentāni pārtrauks sānslīdi un noliks auto taisni, braukšanai paredzētajā virzienā. Protams, šādas izdarības var izveikt arī kurš katrs labi sagatavojies huligāns ar vecum vecu nedatorizētu aizmugures piedziņas auto, taču ar šo daļēji atslēgto DTC sistēmu jaunajā auto to visu var izdarīt arī pilnīgi nūģi, grāmatveži un datoriķi. Turklāt ne mirkli nezaudējot drošības sajūtu.



Slavējot automašīnas gaitu, pie reizes noteikti jāpiemin stūres darbība. Sākotnēji tā šķiet pārlieku stingra un strauja, taču nedaudz pierodot ir jāsecina, ka labāku atsaucību un vadāmību nav piedāvājis neviens no manis iepriekš nobaudītajiem auto. Stūre griežas precīzi, maigi, paredzami un arī atlaižot tā „neatlec” sakuma stāvoklī, bet prognozējami atgriežas.

Kad esam izspēlējušies ar sānslīdēm un pārmērīgo jaudu, laiks mazliet pievērsties salonam un automašīnas praktiskajai pusei, ja tāda šeit ir. Un jāatzīst, ka ir gan. Bet par visu pēc kārtas.



335i Coupe salons ir iekārtots gluži tāpat, ka citiem trešās sērijas BMW automobiļiem. Ļoti askētiski un varbūt pat pārak pieticīgi. Pat maksimālajā aprīkojumā ar navigācijas displeju un citam rotaļlietām auto izskatās ļoti ikdienišķi. Mūsu testa auto gan nav aprīkots ar lielo displeju un iDrive sistēmu, un par to varam vien teikt „paldies dievam!”. Ja vien jums nav perversa vēlme automašīnā skatīties televizoru, tad labāk ietaupiet tos divus tūkstošus eiro un mūciet pa gabalu no iDrive sistēmas. BMW gan nesen centās to uzlabot , bet ideja, ka viss tiek vadīts ar vienu vienīgu grozāmu kloķi viduskonsolē ir pilnīgi absurda un nevajadzīga.

Pirmais, kas pievērš sev uzmanību šajā auto ir tā sēdekļi. Štrunts par to, ka tie ir apvilkti ar gaišu ādu. Bet to forma…! Tie burtiski „aprij” sēdētāju, un nezaudējot komfortu un manevrētspēju notur to droši savā vietā pat veicot vispārgalvīgākos trikus ar sānslīdēm un straujiem paātrinājumiem. Atrast sev piemēroto sēdpozīciju nebija grūti. Sēdekļi regulējas elektroniski (ieskaitot sānu balstu stingrību) un to regulēšanas diapazons ir gana plašs. Tā kā man patīk sēdēt ar taisnu muguru un tā, lai rokas pie stūres būtu saliektas (jā, zinu – gaužām nestilīgi… bet toties droši un ērti) tad māca bailes par vietas trūkumu galvai. Bet lieki. Pat sēdekļa atzveltnei esot visstāvākajā pozīcijā, man virs galvas palika pietiekoši vietas, lai nerastos klaustrofobija. Arī kājām ir vieta, un arī stūri var noregulēt tā, lai to grozot rokas neskartos pie ceļiem. Gluži vai ideāla sēdpozīcija.

Arī aiz vadītāja pietiek vietas normāla izmēra pieaugušajam


Bet kā tad ir ar „klasisko triku” - sēdēšanu aizmugurē? Nu, neizaicināsim likteni, šis tomēr ir divdurvju „sporta” auto, un vietas aizmugurē… kas to būtu domājis, bet ir pietiekoši! Tiesa, es pats (ar saviem 190+ cm) „aiz sevis” gluži sēdēt nevarētu, bet nedaudz mazāka auguma cilvēks ne tikai spēj tur ierausties, bet arī nesūdzoties par komfortu sēdēt pat neliela ceļojuma laikā.

Pēc sēdekļiem dodamies tālāk – uz bagāžnieku. Uzreiz gan mums tur neizdodas iekļūt, jo nekādi nespējam atrast tā atvēršanas pogu. Izložņājām visas iespējamās un neiespējamās vietas, līdz secinājām, ka acīmredzot vienīgais veids kā atvērt bagāžnieku ir izmantojot tālvadības pulti. Iespējams, ka mēs vienkārši neatradām vajadzīgo podziņu salonā, bet ja tā, tad tā ir noslēpta nepiedodami labi.

Mafijai gan nederēs - bagāžnieku var atvērt arī no iekšpuses


Kad nu bagāžnieks ir atvērts, varam sākt atvērt savas mutes – šeit ir daudz vietas! Patiešām daudz, ņemot vērā, ka šis ir tikai coupe automobilis. Turklāt aizmugures sēdekļos ir lūka ar čeholu slēpju pārvadāšanai! Un ja vēl ar to nav gana, tad sēdekļu atzveltnes ir nolaižamas un tā mēs iegūstam jau nopietnu kravas telpu.

Kas vēl salonā ir pieminēšanas vērts? Atvāžamas sānu kabatas durvīs, mp3/CD spēlējoša audiosistēma ar patiesi labu skanējumu, četri ērti glāžu turētāji priekšā un aizmugurē, automātiskie drošības jostu padevēji, vienkāršā un ērtā klimatkontroles vadība, un vēl šādi tādi nieki. Patīkami pārsteidza man iepriekš neredzēta opcija – ventilācijas iekšējās cirkulācijas pārslēgšanas poga uz stūres. Ideja vienkārša – ja tev pēkšņi priekšā izbrauc „smirdošs Ikaruss”, tev nav jāmeklē attiecīga poga viduskonsolē, bet atliek vien ar īkšķi nospiest podziņu uz stūres.



Kopumā auto atstāja ļoti labu iespaidu, ne tikai kā sportisks huļigānu, bet pat kā ģimenes auto. Tas ir ērts, ietilpīgs, pat praktisks, un protams, „galvu reibinoši sportisks”.

Atgriežoties pie sākumā uzdotā jautājuma, salīdzinot 335i ar Breru… šķiet būsiet jau paši sapratuši, ka a) 335i ir krietni, krietni labāks un pārdomātāks auto, un b) mums tomēr bija taisnība iepriekš skarbi izsakoties par Breru. Var, var sportiska kupeja būt ērta, praktiska, ar vietu četriem cilvēkiem, viņu bagāžai un izsalkumam pēc smirdošu riepu adrenalīna. Var klimatkontrole darīt tieši to, kas tai jādara, var logu pacēlāji darboties, elkoņbalsti būt elkoņu, nevis gurnu līmenī, var pietikt vietas galvai arī gariem braucējiem, var būt sēdekļi no kuriem nekrīt laukā straujos pagriezienos, un galu galā – var būt daudzu izsmietie, bet mūsu tik ļoti iemīļotie glāžu turētāji! (Red. piezīme: Aicinājums karstgalvīgiem komentētajiem – nesāciet lūdzu strīdu par šo tēmu; mēs mīlam siltu kafiju agrā rītā, tāpēc ir svarīgi kur to glāzīti nolikt. Ja jums tas nav aktuāli – arī labi. Un nē, hamburgerus pie stūres mēs neēdam).



Pie reizes gan jāpiemin arī maza darvas karotīte runājot par šo 335i „medus mucu”. Arī šis auto neizpalika bez defektiem. Kad pēc nedēļas pārtraukuma otro reizi tikāmies ar šo auto, bija sācis niķoties tā dzinējs. Braucot virs 2000 apgr. minūtē dzinējs sāka raustīties un nepavisam nespēja piedāvāt to sniegumu ko iepriekš. Lai tas atkal darbotos normāli, nācās apstāties un to pārstartēt. Pēc tam var braukt normāli, ja vien nepārsniedz 2000 a/m atzīmi. Un tas ziniet ir neizsakāmi grūti (psiholoģiski), braukt ar 306 zirgspēku auto, nepārsniedzot 2000 apgriezienus!



Vēl jāpiebilst, ka izvēloties šo auto (trešās sērijas coupe, arī ar citiem dzinējiem) nekrītiet kārdinājumā pēc 18 vai 19 collu diskiem. Latvijas ceļiem tie nav piemēroti. 17 collas ir pietiekoši lai auto izskatītos gana labi un nodrošinātu komfortablu un sportisku gaitu.



Kāds tad ir mūsu galējais spriedums par BMW 335i Coupe? Ļoti labs auto, kurš sniedz tieši to, ko no tā sagaida, un pat vēl vairāk. Perfektas sportiskās īpašības, stabilitāte, vadāmība, dinamika, un tam visam klāt ikdienišķs praktiskums. Ja mēs salīdzinām ar iepriekš pieminēto Brera – nu, šeit ir lieki ko piebilst. Protams, Breras izskats ir fascinējošs, kurpretim BMW izskatās absolūti ikdienišķi un neuzkrītoši, taču pilnīgi viss pārējais runā par labu pēdējam. Tātad ja esat sportiskas kupejas izvēles priekšā, tad izvelieties BMW 335i. Jebšu tomēr nē? Varbūt tomēr krist kārdinājumā un izvēlēties... BMW 335D. Jā, šo pašu coupe, tikai ar dīzeļdzinēju. Tam gan ir nedaudz mazāk jaudas – 286 (pret 306) zirgspēki, toties griezes moments ir krietni augstāks – 580 (pret 400). Plus, ievērojami mazāks degvielas patēriņš. Mūsu testa auto patērēja vidēji 14 litrus degvielas uz 100 km, savukārt dīzelim tiek solīti tikai 10 litri. Un tas viss tikai mazliet zaudējot dinamiskajos rādītajos – 6.1 (pret 5.7) sekundes līdz 100 km/h. Protams, cena dīzelim būs par 3000 eiro lielāka, taču pērkot auto, kura cena svārstās ap 50 tūkstošiem eiro, diez vai ir vērts saspringt tāda “sīkuma” dēļ.



BMW 335i Coupe, pašreizējā cena ap 50 tūkstošiem eiro.

+ dzinēja darbība (ne-turbīniskā uzvedība)
+ vadāmība un gaita (gan sportiskai, gan komfortablai braukšanai)
+ ērts salons ar vietu četriem
+ praktisks, ērts ikdienas lietošanā

- pārāk vienmuļš izskats
- augsta cena
-* konkrētā auto dzinēja defekts

Paldies BMauto.

  
 
 Iepriekšējais →




↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies