Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Vēl trīs dienas lai piedalītos Kakao konkursā!

IPod, Kakao, Konkurss, Dažādi    
Vēl trīs dienas lai piedalītos Kakao konkursā! Atgādinājums visiem Kakao lasītājiem par mūsu konkursu, kurā vara laimēt smuko un forši iPod nano! Konkurss noslēgsies 10. septembrī (ieskaitot) tātad jums vēl ir gandrīz trīs dienas lai piedalītos. Neslinkojiet, rosieties un laimējiet iPod!
 




TupunTuries.lv saprātīgi IT risinājumi - vieta mājaslapām un e-pastiem →

Autors: Kārlis

Kakao konkurss - atpakaļ uz skolu!

IPod, Kakao, Konkurss, Dažādi    
Kakao konkurss - atpakaļ uz skolu! Apsveicam un izsakām līdzjūtības visiem, kam šodien ir beigušies vasaras prieki un ir jādodas uz skolu. Vai tu esi pirmklasnieks, vidusskolnieks vai students, pirmais septembris tikai retajam sagādā baudu. Ir jau forši atkal satikt ilgi neredzētus draugus, paklačoties (piemēram par jauno Kakao dizainu) un tā, bet kad pirmajā dienā skolotāji un pasniedzēji jau liek mācīties, tas nepavisam nav forši. Nepaies ne nedēļa, kad jau sāks likt pirmās atzīmes...

Lai šī nedēļa paietu ātrāk un patīkamāk, Kakao ir sagādājis mazu pārsteigumu saviem lasītājiem. Tas ir kārtējais lasītāju konkurss! Kā jau varat nojaust, balvā šoreiz būs visu (ok, ok, ne visu, bet daudzu) iekārotais iPod nano. Forši, vai ne?

Lai piedalītos konkursā, jums ir jāatbild uz trīs jautājumiem. Atbildes uz pirmajiem diviem ir atrodamas tepat Kakao ziņu lapās, savukārt trešais būs mazliet jautrāks - tas būs sacerējums brīvā stilā par pirmo septembri. Izklausās skarbi, bet patiesībā tas ir visai jautri. Uzraksti jebko, kas ir saistīts ar pirmo septembri tavā dzīvē. Turklāt ir vienalga, vai tu ej pirmajā vai desmitajā klasē, vai mācies augstskolā vai esi jau sen to beidzis. Varbūt vispār skolā neesi gājis, vienalga raksti. Tas var būt reāls notikums vai izdomāts stāsts - vienalga. Raksti. Galvenais raksti interesanti, jo tieši interesantākā darba autors, kurš būs arī pareizi atbildējis uz pirmajiem diviem jautājumiem, saņems galveno balvu! "Sacerējuma" apjoms nav ierobežots. Vari izplūst uz trīs lapām, vari aprobežoties ar trīs teikumiem. Galvenais, lai mums būtu interesanti to lasīt.
 

Autors: Kārlis

Koka kartiņas

EkoKakao    
Koka kartiņas Cik gan tas ir loģiski! Maz lietojamas un vienreiz lietojamās kartiņas no koka! Piemēram ID kartes dažādās konferencēs, elektroniskās atslēgas viesnīcās utt. Palieto, kad vairs nav vajadzīgas vai nodilst - taisi ugunskuru. Tomēr draudzīgāk dabai nekā no naftas taisītās plastmasas kartiņas.
 



Autors: Kārlis

Kā ietaupīt degvielu ikdienā

EkoKakao, Video, Auto    
Amerikāņi izveidojuši mazu feinu video par to kā ietaupīt degvielu ikdienā. Visi ieteikumi gan ir labi zināmi, taču daudzi tomēr pamanās tos aizmirst vai neievērot uzskatot par liekiem. Tā nav, katrs sīkums summējas un rezultātā varam ietaupīt saujiņu naudas un kādu polārlāci ziemeļpolā.



Lūk ieteikumi, kas minēti video (ar dažām mūsu piebildēm):
1. Samazini ātrumu. Samazinot ātrumu no 105 km/h līdz 90 var samazināt degvielas patēriņu pat par 20%.

2. Uzturi savu auto tehniskā kārtībā. Loģiski, taču daudzi aizmirst vai nepievērš tam uzmanību. Gaisa filtra maiņa palīdzēs motoram vieglāk elpot un mazāk tērēt degvielu. Tāpat neaizmirstiet veco labo ieteikumu - uzturēt riepās normālu spiedienu (mazliet mīksta riepa pamatīgi bremzē auto un liek motoram strebt vairāk degvielas).

3. Izslēdz motoru, kad nebrauc. Piestājot pie veikala, izlaižot pasažierus, gaidot mīļoto meiteni atgriežamies no friziera - izslēdz motoru. Nav nekādas jēgas to darbināt. Protams, ja vien nav barga ziema un gribas būt siltumā, vai karsta vasara un gribas kondicionēties. Bieži vien pat sastrēgumos var izslēgt dzinēju. Dzinējam un citiem agregātiem var atvieglot dzīvi arī izslēdzot lukturus, kad nīksti sastrēgumā. Galvenais neaizmirsti ieslēgt atpakaļ!

4. Nesildi motoru. Iedarbināji un brauc. Protams, ieteicams ir nemocīt aukstu motoru ar lieliem apgriezieniem.

5. Vienmērīgi min pedāļus. Strauja uzsākšana ir lieka degvielas tērēšana, it īpaši, ja pēc tam ir strauji jābremzē. Vilkties nevajag, galvenais braukt vienmērīgi.

6. Izmet lieko svaru. Iztīri bagāžnieku. Dažkārt tur var atrast slidas no pērnās ziemas un piepūšamo telti no aizpērnās vasaras. Izmet. Tev to nevajag ikdienā. Būsi pārsteigts cik daudz degvielas patērē liekais svars.

7. Noņem jumta bagāžnieku. Ja nav jāved nekas uz jumta liekams - noņem bagāžnieku. Tas rada milzīgu (patiešām!) gaisa pretestību, kas savukārt noved pie lielāka degvielas patēriņa. Un neved uz jumta to, ko var ielikt salonā. Viena uz jumta piesieta kaste vai pat velosipēds var palielināt degvielas patēriņu vismaz par 15-30%.

Pēdējie divi ieteikumi no video ir diezgan amerikāniski...
8. Nebrauc pa zemes ceļiem. Lielāka rites pretestība, lielāks patēriņš. Mums gan reti kad ir izvēle nebraukt pa zemes (sliktiem) ceļiem.

9. Nopērc hibrīdu. Hibrīds ietaupa degvielu... NEKĀDĀ GADĪJUMĀ nedomā par absurdo hibrīdu pirkšanu! Mūsdienu hibrīdauto ir tīrs mārketings, kas tev liek maksāt milzu naudu par iedomātu ekonomiju/ekoloģiju. Ja esi gatavs mainīt auto, lai samazinātu patēriņu - pērc dīzeli. Jā, dīzeļdegviela maksā dārgāk, taču degvielas patēriņš ir krietni mazāks un rezultātā arī izdevumi ir mazāki. Un neklausi tām muļķībām ko stāsta auto pārdevēji, ka mazs benzīna motors būs ekonomisks. Nebūs. Viņš vienalga rīs par vismaz litru vairāk kā līdzīgs dīzelis.

Priecīgu taupīšanu!
 



Autors: Kārlis

Kļūdījies - izlabo

Dažādi, Kakao    
Gandrīz aizmirsu pastāstīt par jaunu iespēju Kakao komentāros. Tagad reģistrētie lietotāji var labot savus komentārus, ja gadījies ielaist kādu kļūdu.

Lai labotu komentāru nospied mazo podziņu pie tā un izlabo kļūdas vai pievieno tekstu. Tikai ņem vērā, ka labot vienu komentāru var vienreiz. Tas tā, lai nesāktos milzu jezga. Priecīgu komentēšanu!
 



Autors: Kārlis

Nopērc mašīnu - iestādi koku!

EkoKakao    
Nopērc mašīnu - iestādi koku! Brazīlijā izstrādāts jauns likumprojekts, kas palīdzēs mazliet uzlabot (samazināt iznīcināšanas tempus) ekosistēmu. Likums paredz, ka izveicot dažādas sociālas aktivitātes ir jāiestāda koki. Daudzums atkarīgs no plānotā pasākuma.

Piemēram nopērkot jaunu auto būs jāiestāda 20 koki. Jo lielāks auto , jo vairāk koku. Tas pats arī precoties - 10 koki, un šķiroties - 25 koki. Arī pārdodot māju nāksies atlocīt piedurknes un ķerties pie lāpstas. Nu, gandrīz.

Likums neparedz, ka katrs tiešām ķersies pie lāpstas un stādīs kokus kur pagadās. Tā vietā būs vienkārši jāsamaksā koku stādīšanas nodeva. No vienas puses tas ir labi, jo tad koku stādīšana notiktu organizēti un plānveidā. No otras puses tas ir vēl viens veids kā izspiest naudu no iedzīvotājiem. Atliek vien cerēt, ka naudiņa tiešām aizies koku stādītājiem un Brazīlijas mūžameži neizsīks. Atgādināšu, ka katru sekundi pasaulē tiek izcirsti mūžameži divu futbola laukumu apmērā.
 



Autors: Kārlis

400000 bumbiņu ezerā

EkoKakao, Video    
400000 bumbiņu ezerā Losandželosā huligāni pieķēzījuši Ivanhoe ūdens rezervuāru ar milzīgu daudzumu plastmasas bumbiņām. Dabas aizsargi tagad mēģina tās izķesēt... Nu labi, muldu. Patiesībā vainīgi ir paši dabas aizsargi. Izrādās, ka bumbiņas tur sabērtas ar nolūku, lai pasargātu dzeramo ūdeni. Gruntsūdenī esošajiem hloram un bromam sajaucoties un nokļūstot saules gaismā veidojas veselībai kaitīgas vielas. Tas nebūtu satraucoši, ja tas nenotiktu ūdens rezervuārā kurš ar ūdeni apgādā pusi pilsētas.

Lai pasargātu ūdeni no saules gaismas, zinātnieki izlēma nevis būvēt dārgu un sarežģītu jumta konstrukciju, bet vienkārši sabērt ūdenī milzumdaudz plastmasas bumbiņu. Palaižot bumbiņas ezerā skats esot bijis līdzīgs, kā Bravia video reklāmā. Tikai melnbalts. Interesanti ko par bumbiņām saka ūdensputni.
 

Autors: Kārlis

Videi draudzīgi piknika trauki

EkoKakao    
Videi draudzīgi piknika trauki Pikniki ir forša lieta. Aizbrauc kaut kur pie dabas, uzklāj galdiņu, izvelc savus vienreizējās lietošanas traukus, paēd, papriecājies par svaigo gaisu... Un tad nāk nepatīkamākā daļa, ar ko daudzi tomēr netiek galā. Tā ir plastmasas trauku savākšana. Mēs apzinīgākie, protams, visu savācam, saliekam maisos un nogādājam līdz miskastei. Bet ir cilvēki, kas visu vienkārši atstāj. Ja tu esi viens no šādiem cilvēkiem, tad tev leiti noderēs videi draudzīgie trauki.

Tie ir veidoti no dabīgiem materiāliem un atstāti dabā pāris dienu laikā izšķīst neatstājot ne pēdas. Ideāls risinājums sliņķiem. Patiesībā visiem, kas lieto vienreizējās lietošanas traukus. Turklāt šie ir tik "draudzīgi", ka tos pat var apēst, ja nu rodas tāda vēlme.

Atliek vien cerēt, ka ar laiku visi plasmasas trauciņi tiks aizstāti ar šādiem. Arī tās pašas Statoil kafijas papīra glāzītes, kuras daudzi jo daudzi vadītāji nevīžo aizgādāt līdz miskastei un nereti vien izmet pa logu arī braucot. Starp citu, nebaidieties būt videi draudzīgāki - vienu Statoil glāzīti var lietot arī atkārtoti, kaut nedēļu no vietas. Nav vienmēr jāķer jauna un nevajadzīgi jāpiesārņo vide.
 



Autors: Edgars

Kāpēc ir labi nogremdēt drazu jūrā

EkoKakao    
Kāpēc ir labi nogremdēt drazu jūrā


Mēs, kas šad un tad ziņās redzam bažīgus onkuļus stāstām par jūrā nogremdētās kara laika drazas bīstamību, esam īpaši jūtīgi pret atkritumu noslēpšanu ōkeānā. Tāpēc, kad ieraugām ziņu par amerikāņu centieniem likvidēt vecos metro vagonus, nogremdējot tos ōkeāna dzelmē, tūlīt neapsveicam jeņķu iniciatīvu.

Izrādās, tā lieta nemaz nav tik vienkārša un bēdīga arī nē. ASV un arī citur pasaulē tas nav nekas jauns – vecus milzu dzelžus, tādus kā vilcieni vai kuģi, attīrīt no kaitīgajiem un potenciāli bīstamajiem materiāliem un nogremdēt jūrā, kur šie laikmeta liecinieki kļūst par tūrisma objektu akvalangistiem un mitekli zivīm. Šajā gadījumā no veciem vilcieniem tiek būvēts mākslīgs rifs un, kā novēro dabas pētnieki, zivju ordas ar acīmredzamu sajūsmu ieņem nogremdētos vagonus, virpuļojot caur durvīm, kuras vairs nekad neaizvērsies aiz ikdienas gaitās devušos ļaužu mugurām. Arī dažādi moluski un cita jūras radība atrod savu vietu no vilcieniem būvētajā rifā un ātri vien pārklāj un pārvērš līdz nepazīšanai vagonus, kas daudz gadus atpakaļ jauni un spīdīgi devās savā pirmajā reisā.

Šī mākslīgā rifa projekts no zaļā vai – šajā gadījumā varētu teikt, ka zilā – viedokļa izrādījies tik veiksmīgs, ka citi ASV piejūras štati arī izrādījuši vēlmi dabūt kādu vilcieniņu savām zivtiņām (jo Ņujorka šos dala bez maksas). Kas būs tālāk – auto kapsēta jūras dzelmē? Tiešām, kāpēc lai neizrādītos, ka tunča mūža sapnis ir mitināties kadillaka bardačokā?
 

Autors: Kārlis

Debesbura darbībā

EkoKakao    
Debesbura darbībā Pirms pusotra gada rakstījām par jaunu izgudrojumu kuģošanas jomā - debesburu. Tā ir liela bura (pūķis) kuru piestiprina lielajiem kravas kuģiem. Paceļot buru pietiekoši augstu tā "noķer" spēcīgu vēju, tādējādi palīdzot kuģiem pārvietoties. Toreiz šis projekts vēl bija tikai kā ideja, taču tagad ir noticis jau pirmais brauciens ar šo debesburu SkySails.

Kāds kravas kuģis šķērsoja Atlantijas okeānu ar buras palīdzību. Rezultātā iegūtā ekonomija bija 20%, kas ir fantastisks rezultāts. Drīz notiks testa brauciens ar divtik lielu - 300 kvadrātmetru - buru, kuras efektivitāti pārvēršot naudā ietaupījums būtu 2000 dolāru dienā. Diezgan ievērojami, ņemot vērā, ka vējš ir bezmaksas. Protams, pati bura nav lēta, taču tā ātri vien atpelnīsies ar ietaupīto degvielu.

Žēl, ka automobiļiem nevar pierīkot šādas buras. Par 20% mazāks degvielas patēriņš būtu fantastisks ieguvums globālā mērogā.
 



 vecāki raksti →

...
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies