Autors: Kārlis
Scala ReduxTesti, Auto Atceraties Rapid? Man dikti patika tas auto un mazliet nobrīnījos, ka tas nekļūst populārāks. Neliels izmērs, bet ietilpīgs, vienkāršs, bet praktisks. Izrādās cilvēki grib kaut ko šikāku, pat ja šikāks nozīmē vienkārši Octavia. Tā Rapid aizgāja nebūtībā. Toties tās vietā nāk šis auto - Scala. Formāts praktiski tieši tas pats, bet auto padarīts mazliet stilīgāks.
Man jau gan liekas, ka šāda tipa - “budžeta” kompaktklasei - nebūtu jābūt šikai, bet, nu, cilvēki ir dažādi. Arī tādi, kas grib nelielā škodā redzēt klavierlaku. Izskatās jau glīti, bet nu nepraktiski tomēr - skrāpējas un redz putekļus.
Scala ir apmēram golfa izmērā, bet mazliet citādākas formas. Tāds mini universālis. Mini gan nenozīmē, ka auto ir maziņš. Vietas tur ir atliku likām. Ideālā variantā es gan gribētu mazliet augstāku salonu ar augstāku sēdēšanu, bet tādi auto vairs nav modē.
Mūsu auto ir 1.5 litru benzīna motors ar 7 pakāpju DSG automātu. Mani pie dīzeļa pieradušo auto nošokēja ar klusumu. Brīvgaitā dzinējs ir praktiski nedzirdams. Arī vienmērīgi braucot var pat aizmirst, ka priekšā kaut kas rūc. Ļoti patīkami. Arī par pārnesumu kārbu var gandrīz aizmirst, izņemot reizēm kad tas slēdzas no pirmā uz otro - dažkārt ir jūtama neliela raustīšanās. Tālāk gan viss gludi un par pārnesumu maiņu liecina vien cipariņi ekrānā.
Kas nav gludi ir kruīza kontrole. Tā uzstādāma un vadāma uz pagriezienu rādītāja puļķa. Pilnīgi garām. Kruīzam vienmēr jābūt uz stūres. Piešauties jau var ar pirkstu galiem bakstīt to mazo podziņu puļķa galā, bet tāpat regulāri sanāk nejauši ieslēgt pagriezienu vai tālās gaismas.
Vēl parunājot par nejēdzībām - CarPlay un USB. Šķietami tik foršas lietas, tomēr sapurgātas. Pirmkārt jau USB - Škoda grib skriet laikam pa priekšu un piedāvā tikai jaunā, stulbā USB-C formāta ligzdas. Teiksiet - sen jau viedtālruņiem ir USB-C! Jā, ir, bet OTRĀ galā joprojām visiem ir vecais labais USB-A. Un lai savu jauno, foršo telefonu iespraustu škodā, ir jāmeklē jauns USB-C uz USB-C vads.
Atceraties, kad USB solīja atrisināt visas problēmas, nevis radīt tikai jaunas? Skaists solījums tas bija.
Otra lieta ir pārmetama laikam ne tieši škodai. CarPlay ir pieejams arī bezvadu versijā. Tātad ja nedomājam par telefona uzlādēšanu, visu CarPlay maģiju var lietot caur Bluetooth. Un tas tiešām strādā! Četras no piecām reizēm. Piektajā reizē auto izliekas, ka nezina pilnīgi neko par kaut kādu CarPlay un telefonu pievieno “parastajā” veidā kā mūzikas atskaņotāju. Vari bakstīties krustu šķērsu kā gribi, vienīgais risinājums ir mašīnas datora pārstartēšana (pieturot OFF pogu 10 sekundes). Nezinu kam to pārmest - Škoda, tam datora izstrādātājam vai Apple, bet problēma ir stulba un neizbēgami nākas meklēt to vadu ar kuru šādas bēdas nebūs.
Android lietotājiem viss kā parasti - bēdīgi, jo Google arvien neļauj mums lietot Android Auto.
Nu, tas par bēdām. Tagad par priekiem. Tā Scala brauc dikti feini. Pa visiem Latvijas ceļu tipiem - lāpīto asfaltu, sačakarēto bruģi, grantēto lauku ceļu - visur auto jūtās kā mājās, iet gludi un paredzami. Piekare ir mīksta, bet stabila. Auto negāžas, bet arī nekratās. Patiesi bauda braukt. Tiem, kas brauc normāli. Gonščikiem, protams, jāmeklē citādi auto.
Arī adaptīvais kruīzs strādā godam - paredzami un saprotami. Pat piestūrēšana ir viena no labākajām. Škoda smuki turas starp līnijām un pat lielākā ātrumā šosejas līkumos nesamulst. Protams, pavisam bez rokām braukt neļauj - vien dažas sekundes var neturēt stūri.
Īsāk sakot Scala ir tikpat feins auto kā Rapid. Tikai viss tāds modernāks un stilīgāks. Bēda gan, ka mūsdienās visi parādos krīt krosoveru dēļ un šādi feini kompaktklases auto paliek novārtā. Jādomā, ka vismaz otrreizējajā tirgū Scalas ies uz urrā.
|