Autors: Kārlis
Labi gāzēts apvidnieks - Dacia Duster LPG 2020Auto, Testi Neticēsiet, bet nebiju iepriekš braucis ar Duster. Cik gadu tas jau pieejams, bet tā arī nebija sanācis. Tagad sanāca. Forši. Jūs jau ziniet, ka man patīk nedārgi un loģiski auto. Dacia, protams, ir šīs formulas esence.
Konkrētais Duster ir aprīkots ar gāzes iekārtu. Tā šobrīd ir akcija - rūpnīcā uzstādīta LPG iekārta. Turklāt bez papildus maksas. Minu, ka šī ir ļoti populāra opcija.
Ar gāzes auto nebiju braucis gadus… divdesmit? Nezināju īsti ko sagaidīt. Izrādās nekas nav jāsagaida. Vienkārši iekāp un brauc. Ražotājs sola, ka ar vienu uzpildi varot nobraukt ap 300 kilometriem. Es ar gāzi vien izbraucu Ventspili un atpakaļ. Galīgi nevar sūdzēties. Kad gāze beidzās, auto nopīkstēja un sāka tērēt benzīnu. Kopējais patēriņš… huh. Es nezinu. Šis auto nerāda tādas lietas kā degvielas patēriņu. Arī āra temperatūru nē. Toties tam ir infoizklaides iekārta ar Apple Carplay. Perfekti.
Mazliet apbēdināja sēdekļi. Tie ir diezgan neērti. Plakana gan sēžam virsma, gan atzveltne, pagrūti iekārtoties ērti. Protams, trešajā dienā jau esi pieradis un par to nedomā. Tomēr gribētos ērtākus beņķus. Grūti noticēt, ka ekstra centimetrs porolona varētu ietekmēt auto cenu.
Iet auto labi. Dzinējs ir viena litra trīscilindru ar 100 zirgspēkiem. Duster, protams, nav raķete, bet ja vien neplāno apsteigt pilnīgi visus uz Saulkrastu šosejas, tad neredzu satraukumam pamatu. Min tik grīdā un brauc. Pārnesumi pieci. Štepselējami ar roku. Auto pats pateiks priekšā kurā brīdī labāk pārslēgties.
Šis konkrētais ir visai labi aprīkots. Klimats, infoizklaide, lietie diski un tā. Daļa no tā ir lieka, bet nu katram pašam jāsaprot bez kā nevar iztikt. Es, piemēram, nevarētu iztikt bez kruīza kontroles. Par laimi šeit tā ir pieejama un ērti lietojama ar pogām uz stūres.
Kas nav baigi ērti ir ietilpība. Šis mani mazliet pārsteidza. Duster izskatās lielāks nekā tas ir. Aizmugurē sēdēt var, droši, bet vietas tur nebūs daudz. Garais aiz garā ērti nejutīsies. Tas tomēr jāņem vērā, ja par Duster domā kā par ģimenes auto.
Ar gāzi darbināmie ir tikai priekšpiedziņas Duster. Tiem, kas gribēs pērties purvos būs vien jāskatās uz “parastajiem” benzīna vai dīzeļa modeļiem.
Cenas. Tātad šis krosovers ar gāzes iekārtu ir pieejams sākot no 13 ar pusi tūkstošiem. Tas šķiet diezgan neticami. Protams, protams, šeit uz katra stūra var atrast uz ko ir ietaupīts, bet tāda jau ir Dacia būtība. Neķēzīt naudu liekām muļķībām un piedāvāt tikai būtiskāko. Visdižāk aprīkotais gāzes Duster maksā 16 tūkstošus. Salīdzinājumam - visplikākais Golf maksā 19 tūkstošus.
Gan jau, ka nav daudz tādu auto pircēju, kas nejauši nonāk līdz Dacia. Lielākoties jau cilvēki apzinās, ka tas ir budžeta auto. Bet tam ir viss ko vajag un nekā lieka. Tagad pat gāzes iekārta!
Es turpinu būt sajūsmā par lētiem un loģiskiem auto.
|