Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Toyota Prius Plug-In

Auto, Testi
Tests: Toyota Prius Plug-In

Aizmirstiet Jaguārus un Lexusus, šis ir ekskluzīvākais auto, kāds jelkad ir bijis mūsu testos. Vai tas ir apzeltīts? Vai tam ir vaļa ādas salons? Vai tam komplektā līdzi dod iPhone 5? Nē, vēl elegantāk. Šis ir testa auto, kas ir palaists pasaulē vien pārsimt eksemplāros, lai ievāktu datus par reāliem lietošanas paradumiem un, vadoties no tiem, varētu izstrādāt pārdošanas modeli. Citiem vārdiem sakot, mēs piedalāmies jauna auto izstrādē. Smalki!

Bet nu – nopietni par to, kas ir kas. Tātad Toyota Prius Plug-In. Ar štepseli uzlādei un lielu akumulatoru ilgākai braukšanai elektrorežīmā. Daudzi Prius entuziasti saviem hibrīdiem štepseļus bija piemontējuši jau sen, taču nupat arī Toyota saņēmusies to izdarīt rūpnieciski. Vai tā ir atbilde visiem hibrīd-eko-eko kārotājiem? Jā un nē.

Kas tad īsti pluginam vēderā? Mazliet vairāk vadu, rozete un krietni lielāks akumulators. Parastajos Priusos Toyota izmanto niķeļa akumulatorus, taču plugina vēderā (precīzāk sakot - dibenā) ir litija jonu baterija, kas nodrošina ātrāku uzlādi un ilgāku dzīves ciklu. Viena uzlāde no standarta 220V tīkla ilgst aptuveni pusotru stundu, kuras laikā auto uzņem elektriskos spēkus, lai varētu nobraukt 20 kilometrus. “Šokējoši maz” ir pirmā doma, kas nāk prātā, taču jāatceras divas lietas. Pirmkārt, šis ir hibrīds, nevis elektroautomobilis, un otrkārt, tas ir mazliet vairāk nekā vidējais dienas nobraukums 80% eiropiešu. Kā izrādās, mēs braucam visai maz un šo ikdienas braucienu varam mierīgi izvilkt tikai elektrorežīmā. Turklāt braukt varam visai veikli - līdz pat 90 km/h Prius brauks ar elektromotoru un tikai pēc tam pieslēgs iekšdedzes dzinēju. Tātad brauciens būs kluss un videi draudzīgs.

Kas notiks pēc tam, kad beigsies baterija? Nekas briesmīgs, auto turpinās darboties parastajā hibrīda režīmā, taču lai cik taupīgi jūs nebrauku un intensīvi nebremzētu - akumulatoru pilnu vairs neuzlādēsiet. Lai atkal baudītu elektropriekus būs jāmeklē rokā rozete.


Tests: Toyota Prius Plug-In


Pieslēgšanās tīklam notiek gana vienkārši. Pilnībā izslēdzam automašīnu, izvelkam no bagāžnieka vadu mudžekli, atveram mazo lūciņu uz priekšējā spārna, piespraužam milzīgo štepseli mašīnai, otru vada galu pa loga spraugu iemetam istabā, iespraužam rozetē, novērojam, kā iedegas uzlādes indikatora lampiņa uz auto paneļa, ejam atpakaļ istabā ieslēgt izsistos korķus, iznākam paskatīties uz lampiņu, ejam atpakaļ ieslēgt korķus, nākam skatīties uz lampiņu, ejam ieslēgt korķus, nākam atpakaļ, izraujam štepseli no mašīnas, satinam vadu un ejam gulēt. Citiem vārdiem sakot pasākuma aizraujošākā daļa - automašīnas uzlāde no tīkla man neizdevās, kaut arī drošinātāji atbilst prasībās norādītajiem. Varbūt pie vainas bija virtuvē ieslēgtā tējkanna, taču uzlādēt jauno brīnumauto man neizdevās.

Ar to gan es negribu teikt, ka Prius nav uzlādējams no “parastā tīkla”. Es ticu un zinu, ka to var, taču, kā prakse pierāda, var būt izņēmumi un auto lielākais triks var iet secen. Tāpēc, pirms pirkt šo auto - saskaņojiet ar savu elektriķi, ka viss darbosies.

Tests: Toyota Prius Plug-In


Taču pieņemsim, ka auto uzlāde ir notikusi veiksmīgi. Ir pagājusi pusotra stunda un varam atkal doties elektriskajā ceļā. Auto panelī ir jauns indikators, kurš rāda patērēto jaudu un atlikušo kilometru skaitu. “Jaudas līmeņrādis” ir ar divām iezīmēm, kur zemākā rāda uzlādi bremzējot, bet augstākā norāda punktu, pie kura tiks pieslēgts benzīna dzinējs. Ja parastajam Priusam šis punkts pienāk ļoti ātri pat visai maigi spaidot pedāli, tad plugins ļauj rīkoties daudz brīvāk un vismaz aizmigušajā Rīgas satiksmē var elektriski izrauties pirmais no krustojuma. Protams, jo agresīvāk mīsim pedāļus, jo straujāk saruks maksimāli iespējamie elektriskie kilometri.

Kāds no tā visa ir labums? Ja jūsu ikdienas braucieni iekļaujas tajos 20 kilometros, tad pārvietošanās sanāks smieklīgi lēta un absolūti videi draudzīga (nerēķināsim šobrīd to, kā iegūst elektrību). Ja jūsu ceļš būs nedaudz garāks, tad arī varēsiet baudīt visai iepriecinošu degvielas (ne)patēriņu apmēram 2 litru apjomā. Savukārt, ja ceļš būs krietni garāks un/vai nebūs iespējas uzlādēt, tad rēķinieties ar vismaz 5 litriem uz simta saudzīgā braukšanas režīmā.

Tests: Toyota Prius Plug-In


Tas viss izklausās kā medusmaize visiem, kas grib taupīt gan naudu maciņā, gan gāzes vējā, taču, lai līdz tam tiktu, ir jāpārvar viens milzu slieksnis - cena. Tā kā auto joprojām ir eksperimentāls, tad konkrētas cenas un specifikācijas nav zināmas, taču viennozīmīgi varam būt droši, ka tas būs dārgāks par parasto Prius. Tūkstoti? Divus? Piecus? Tam vairs nav nozīmes, jo tā jau ir cena, ko bez valsts atbalsta nevar atļauties teju neviens taupītājs. Eiropā daudzviet hibrīdu un elektroauto īpašnieki saņem dažādus bonusus - atlaidi auto iegādei, nodokļu atlaides, bez maksas stāvvietas un citus labumus, kas kopā ņemti tiešām padara “ekoauto” iegādi vilinošu. Amerikā ir līdzīgi, turklāt tur vēl klāt nāk dīzeļu nepopularitāte un nepieejamība. Pie mums... paši ziniet, valdībai nav laika un iespējas krāmēties ar tādām lietām, kamēr cilvēki dzīvo nabadzībā un pamet valsti. Absolūtajos ciparos jebkurš saprātīga izmēra dīzelis būs daudz izdevīgāks par šādu (vai jebkādu citu) hibrīdu. Protams, ir arī cilvēki, kas naudu neskaita un hibrīdu var nopirkt acis nemirkšķinot, taču tie drīzāk skatīsies uz kaut ko elegantāku, piemēram Lexus CT200h.

Lai cik ierobežojoša šobrīd nebūtu tā cenas padarīšana, es gribu cerēt, ka “plug-in” tehnoloģija ir loģisks turpinājums tuvās nākotnes hibrīdiem. Attīstoties akumulatoru tehnoloģijai (samazinoties cenai), iespēju ietūcīt lielāku un no tīkla lādējamu bateriju varētu atrast katrs hibrīdu ražotājs. Bet arī tā nekādā gadījumā nebūs auto nākotne, bet tikai paildzināts pārejas process, līdz būsim spiesti pilnībā atteikties no iekšdedzes dzinēja.

Tātad ir 2012. gada vasara un jūs meklējat sev jaunu auto, kurš ietaupīs degvielas izdevumus un izplūdes gāzes. Vai izvēlēties jauno, smuko Prius Plug-in? Ja jūs gribat tieši hibrīdu, tad viennozīmīgi. Plugins ir hibrīdu nākotne. Bet, ja nosacījums par hibrīdu nav obligāts, tad atrodiet labāk kādu dīzeli ar Stop&Go tehnoloģiju (kas stāvot atslēdz dzinēju, tā samazinot izplūdes gāzes) un par atlikušo naudu nopērciet elektrisko motorolleri.


Paldies WESS Motors!


Tests: Toyota Prius Plug-In


Tests: Toyota Prius Plug-In


Tests: Toyota Prius Plug-In


Tests: Toyota Prius Plug-In


Tests: Toyota Prius Plug-In


Tests: Toyota Prius Plug-In


Tests: Toyota Prius Plug-In


  
 
 Iepriekšējais →




↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies