Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Nissan Qashqai 2.0 Tekna

Testi, Auto
Tests: Nissan Qashqai 2.0 Tekna

Smagnējāks. Es nezinu, vai tam ir tehnisks pamatojums (nekas dramatiski mainīts mašīnas uzbūvē nav), bet sajūtās jaunais ir smagnējāks. Vairāk “pieaudzis” un ne tik “lecīgs” kā priekšgājējs. Katrā ziņā Qashqai vairs neradīja tās sajūtas, ka auto ir kā skrituļdēlis pilsētā.

Kā jau parasti šajos atjaunotajos modeļos, galvenās izmaiņas ir vizuālas. Mazliet agresīvāks purniņš, mazliet izteiksmīgāka pakaļa. Un šādi tādi sīkumiņi pa vidu. Bet kā jau teicu, nekā dramatiska.

Mūsu testa auto ir aprīkots kā jau testa auto pienākas - visai bagātīgi. Tekna (augstākā aprīkojuma pakete) ar papildus labumiem. Balta āda, spīdīgi diski, navigācija un stikla jumts. Glīti. Tiesa, bez īpaša šarma. Bez “dvēseles”. Bet patīkami.


Tests: Nissan Qashqai 2.0 Tekna


Auto ir atverams un piedarbināms ar bezkontaktu atslēgu, kas mūsdienās jau kļūst par standartu. Tiesa, Nissan ir no tiem, kas iet tikai pusceļu - netiek piedāvāta starta poga, bet gan pagriežams puļķis tur, kur parasti liek aizdedzes atslēgu. Sīkums jau, bet poga tomēr ir elegantāks risinājums.

Salons mūsu auto ir melnbalts. Melnas plastmasas virspuse ar baltas ādas (un plastmasas) apakšu. Paneļa vidū ir audio/navigācijas sistēma ar ne pārāk lielu skārienjutīgo ekrānu, kurš rāda arī atpakaļgaitas kameras video. Viduskonsolē ir ātrumpārslēgs ar ļoti prasta paskata plastmasas uzgali, pilnpiedziņas regulācijas poga un jā - divi glāžu turētāji. Savukārt zem elkoņbalsta ir paslēpusies USB un AUX kontaktligzda, kurā var pieslēgt savu iPodu vai ko tamlīdzīgu. Taču to (pieslēgšanu) var izdarīt daudz elegantāk - ar Bluetooth palīdzību.

Šis vienmēr ir smags klupšanas akmens daudziem auto, jo normāli pieslēgt Bluetooth ierīci izdodas tikai retajam. Vislielākais kauns šajā lietā ir Hondai, kas iespēju pieslēgt Bluetooth ierīci piedāvā tikai un vienīgi izmantojot balss vadību. Taču arī tad, kad pēc pāris stundu bezcerīgas lamāšanās, dažādu angļu akcentu izmēģināšanas un instrukcijas lasīšanas ir izdevies telefonu pieslēgt, savienojums nav uzticams, jo katru reizi ieslēdzot auto tas no jauna meklē telefonu. Ar šo nespēju vienmēr automātiski pieslēgties telefonam sirgst daudzi. Kā ar to iet Qashqajam?

Tests: Nissan Qashqai 2.0 Tekna


Jau toreiz, kad iepazināmies ar pirmo Qashqai paaudzi, mums izdevās pieslēgties Bluetooth ar pirmo reizi un ļoti, ļoti vienkāršā veidā. Tas pats šoreiz - pāris klikšķi ekrāniņā, pāris klikšķi telefonā un viss gatavs. Gan telefona zvani, gan mūzika skan caur auto audio sistēmu. Turklāt bez nevienas aizķeršanās katru riezi iedarbinot auto. Turklāt ar Play/Stop pogas palīdzību auto ekrāniņā var palaist un apturēt telefonā skanošo mūziku. Lieliski. Izcili. Kaut visiem auto ražotājiem Bluetooth darbotos tik vienkārši.

Tajā pat laikā par šo pašu ierīci jāvelta vissliktākie vārdi navigācijas jomā. Latvijas tajā nav vispār. Nu tā, ka vispār nemaz. Nulle. Pērkot auto par padsmit tūkstošiem latu, es tomēr gribētu lai tajā ir arī pārdesmit eiro vērta “aplikācija”. Bet nekā.

Tests: Nissan Qashqai 2.0 Tekna


Labi, pietiek spēlēties, jāsāk braukt. Braucām, kā jau jūs varat redzēt, kā dulli. Galvenais - nesakiet dīlerim, kā mēs šļakstījāmies ar ūdeni pludmalē un ar dubļiem kvadriciklu trasē. Bija jautri. Tiesa, šosejai piemērotās riepas laupīja daļu prieka, dramtiski samazinot auto saķeri. Taču ar visu to Qashqai bez aizķeršanās tika galā gan ar mīkstajām pludmales smiltīm, gan slapjajiem dubļiem, gan aizaugušo pļavu. Protams, jāsaprot - un esmu drošs, ka visi to saprot - šis nav bezceļa auto. Ar Qashqai pa purvu nepabrauksi. Toties pa mūsu sniegotajām ielām, dubļu klātajiem lauku ceļiem (un kvadriciklu trasēm...) varēsiet braukt bez bēdu.

Atgriežoties pie “normālas” braukšanas uz koplietošanas ceļiem Qashqai uzvedas mazliet garlaicīgi. Tas galvenokārt ir pateicoties transmisijai, kuras lomu šeit pilda variators. Tie, kā likums, ir gausi. Jo īpaši tādai pasmagai mašīnai ar četru riteņu piedziņu. Tiesa, braucot pa ceļu, griezti tiek tikai priekšējie riteņi.

Tests: Nissan Qashqai 2.0 Tekna


Nevar teikt, ka Qashqai būtu lēns. Tas, protams, nav dragreisu auto, bet uz priekšu kust visai veikli. Tikai bez sajūsmas, bez “asuma”. Toties salīdzinoši taupīgi. Mūsu testā, kurā ietilpa gan pilsētas satiksme, gan šoseja, gan visai pamatīga dubļu šķiešana pilnpiedziņas režīmā, auto vidēji izstrēba 9.2 litrus uz 100 km. Protams, protams, labais stils ir runāt par 5-6 litriem kā labu patēriņu, bet būsim godīgi - tas ir visai pasmags pilnpiedziņas auto ar divu litru dzinēju, variatoru un pārmērīgi entuziastisku šoferi. Katrā ziņā uz bukletā solītajiem 7.6 litriem ikdienā pārāk nesacerieties.

Ja ir vēlme īpaši taupīt, tad labāk izvēlēties dīzeli. Qashqajam tādi ir veseli divi - 1.5 un 2.0 litru motoriņi. Pusotrs litrs tādam auto gan šķiet pamaz, taču tas nodrošina visai labu kompromisu, patērējot krietni mazāk degvielas. Savukārt tie, kas grib maksimālo jaudu noteikti izvēlēsies 2 litru dīzeli, kurš ir niknāks par savu benzīna brāli. Un dārgāks. Krietni.

Tests: Nissan Qashqai 2.0 Tekna


To, ka Qashqajam ir glāžu turētāji, jau noskaidrojām. Kā ir ar pārējo ergonomiku un praktiskumu? Vidēji labi. Bagāžnieks ir gana liels - lielāks, nekā izskatās no ārpuses, taču vieta aizmugures pasažieriem nav pārāk dāsna. Garajiem būs grūti. Vai arī - grūti būs priekšā sēdošajiem, ja garie aizmugurē būs gana uzstājīgi. Jāatceras, ka šis tomēr ir “kompaktklases” auto. Tikai augstāks.

Kādu Qashqai labāk izvēlēties? Ar dzinējiem ir skaidrs - dārgāko, kādu varat atļauties. Savukārt ar aprīkojumu vislabāk ir iet zelta vidusceļu. Lētākajā komplektācijā (Visia) auto ir pārāk pliks. Tādu būs ne tikai kauns rādīt kaimiņam, bet arī pašam būs zobs uz sevi, ka noskaudi tos pāris latus mēnesī līzinga maksājumā par dārgāku versiju. Savukārt dārgāko versiju (Tekna) arī nav īsti jēgas izvēlēties, jo pat ja opciju sarakstā būs salikti visi ķeksīši, auto vienalga nesāks izskatīties lepnāk. Pat ar ādas sēdekļiem, stikla jumtu un navigācijas iekārtu Qashqai tomēr neļauj aizmirst, ka ir budžeta klases auto.

Tātad, jaunais Qashqai - mazliet smukāks, mazliet modernāks. Auto pilsētniekam, kurš mēdz izbraukt uz laukiem, vai lauciniekam, kuram ir arī traktors. Ērts, bet ne liels, “kičīgs” no ārpuses, mazliet garlaicīgs iekšpusē. Gana taupīgs un gana jaudīgs, bet ne sportisks un ne ziemeļpolu glābjošs. Praktisks, loģisks, bet bez savas “dvēselītes”. Jums vajadzēs kādu uzlīmi aizmugurē, kādu Garfīldu logā, kādu stāvvietā viegli iebuktētu sānu un kādu uz baltā apšuvuma izsmērētu odu, pirms tas kļūs par mīlētu ģimenes locekli, kuram var piešķirt vārdu. Starp citu, vai jūs dodiet vārdus saviem auto? Man ir bijis Ļoļiks un Sibilla. Bet tas jau ir pavisam cits stāsts.

Nissan Qashqai 4x4 Tekna. Šībrīža cena ap 18000 latu (sākumcena no 12000 Ls)



+ izskatās feini
+ pietiekoši praktisks
+ perfekts Bluetooth savienojums

- navigācijā nav Latvijas karte
- variators ir gauss
- piekarei ļoti nepatīk tiltu (Akmens, Salu) savienojumi
- *pļavā nespēj aizmukt no kvadricikla...

Paldies Norde.
Īpašs paldies atpūtas kompleksam Koklītes un kvadricikliem.



Tests: Nissan Qashqai 2.0 Tekna


Tests: Nissan Qashqai 2.0 Tekna


Tests: Nissan Qashqai 2.0 Tekna


Tests: Nissan Qashqai 2.0 Tekna

  
 
 Iepriekšējais →




↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies