Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Honda Civic 4D

Video, Testi, Auto
Beidzot mūsu rokās ir nonācis viens no visvairāk gaidītajiem auto. Auto, kura attīstībai sekojām līdz jau vairāk kā gadu. Viss sākās ar kupejas Si konceptu, kam sekoja piecdurvju koncepts un visbeidzot arī pats – Honda Civic 4D sedans. Atgādināšu arī, ka sedana ekstravagantais brālis 5D hečbeks (par kuru varēsiet lasīt pēc svētkiem) ieguva Jy.lv lasītāju gada auto 2005 balvu.

Gandrīz visi iepriekš testētie auto ir bijuši ļoti labi aprīkoti. Pēdējais testētais – Dodge Caliber pat bija burtiski maksimālajā aprīkojumā. Tāpēc mazliet saraucām degunus uzzinot, ka mūsu Civic būs vislētākais auto bez jebkāda papildus aprīkojuma. Tā kā priekšā ir gara nedēļas nogale ar ļoti saulainu un ļoti karstu laiku – dikti jau nu cerējam, ka Honda tomēr būs bāzes versijā ielikusi kondicionieri. Bet ka tavu vilšanos, nav šeit kondicioniera… šeit ir pilnā klimata sistēma ar elektronisko vadību! Bāzes versijā! (Nespēju atturēties neatgādinot, ka iepriekš pieminētajam Caliber klimata kontrole nav dabūjama ne par kādu naudu…) Kas tad vēl ir vislētākā Civic bruņojumā? Būtībā viss, kas vajadzīgs. Elektriski virināmi logi (visi četri), elektriski regulējami/apsildāmi spoguļi, audiosistēma ar MP3 atbalstu, digitālais spidometrs (uzmanīgākie lasītāji noteikti atceras cik ļoti man tie nepatīk…), vesels bars gaisa drošības spilvenu, aktīvie pagalvji (palīdz avārijas situācijā), centrālā atslēga ar tālvadību, augstumā un dziļumā regulējama stūre, arī augstumā regulējams vadītaja sēdeklis, apsildāmi priekšējie sēdekļi, borta dators un vēl šādi tādi sīkumi. Nu tā neko aprīkojums, vai ne? Uz priekšu savukārt Civic dzen 1.8 litru 140 zirgspēku dzinējs.




Uzreiz jau jāsaka, ka man šis auto patīk. Vizuāli. Šeit nav tādu kosmiski ekstravagantu elementu kā hečbekā. Sedans ir krietni konservatīvāks, tomēr ne tik garlaicīgs, kāds bija iepriekšējās paaudzes Civic sedans. Vienkāršs un mazliet elegants. Tiesa, pelēkā krāsa diez ko labi neizskatās. Prasās pēc kāda tumšāka, košāka toņa. Pelēks Civic var radīt maldīgu iespaidu, ka tas ir garlaicīgs. Bet tāds tas nepavisam nav.



Civic salons ieturēts tādā pat tematikā kā eksterjers. Vienkāršs, bet moderns. Pirmais, kas iekrīt acīs iesēžoties pie stūres, protams, ir dalītais instrumentu panelis. Tahometrs un vesela gūzma signāllampiņu atrodas kur parasti – aiz stūres. Savukārt spidometrs pacēlies krietni augstāk, tuvāk logam, pa vidu atstājot diezgan palielu plauktu, kur var izklāt nelielu piknika galdiņu vai vismaz nolikt saulesbrilles. Paneļa vidū, kā jau ierasts, gozējas klimata kontrole un audiosistēma. Pasažiera pusē cimdu nodalījums kurš gan varēja būt lielāks.



Mar savu raženā latvieša augumu izdodas ļoti ērti iekārtoties pie stūres, pat neatstumjot vadītāja sēdekli līdz galam. Tas ir diezgan pārsteidzoši, jo sēdpozīcija ir salīdzinoši zema, un sedanos parasti ir maz vietas horizontālajā plaknē. Kā ir aizmugurē aiz vadītāja? Pārsteidzoši labi! Vietas pietiek gan kājām, gan galvai, gan pleciem. Pat ļoti ēra sēdēšana, kuru vēl ērtāku padara izvelkamais roku balsts ar diviem glāžu turētajiem. Bet nu atpakaļ pie stūres, laiks braukt!



Pagriežot atslēgu tahometrs, spidometrs un audiosistēmas un klimata kontroles displeji iespīdas glīti zilā krāsā, savukārt spidometrs izpildās ar mazu gaismiņu šovu, līdzīgi kā Lexus IS. Dzinēja troksnis salonā nav īpaši dzirdams. Dzirdam vienīgi ventilatora spēcīgo pūtienu cīņā ar saulē pārkarsušo salonu.



Sākam braukt? Sakām braukt! Gaitu Civic uzņem ļoti viegli un gludi. Eleganti. Un saglabā to tādu visu turpmāko brauciena laiku. Es gan nezinu, ko Honda speciālisti ir sabāzuši Civic piekarē, bet tik vieglu un patīkamu gaitu es sen nebiju jutis. Patiesībā, šķiet, ka nekad. Vienīgā līdzība gaitā varētu būt ar Lexus GS, tikai bez tās smagnējās pieskaņas. Civic piekare nesmādē arī nelīdzenākus ceļus un ļoti stabili un komfortabli jūtas gan uz bruģa gan lauku ceļa. Jo vairāk es braucu, jo vairāk man šis auto patīk. Neslēpšu savu patiku pret šo auto. Es jūtos ērti, stūre ir viegla, gaita vienkārši perfekta. Vienīgais, kas mazliet bojā šo idilli ir dzinējs. Gribētos mazliet vairāk jaudas pie zemiem apgriezieniem. Tiesa, par jaudas trūkumu kā tādu sūdzēties nevar, atliek vien pacelt apgriezienus vismaz līdz 3-4 tūkstošiem un Civic traucas uz priekšu ka prieks vien noskatīties. Ja vienmēr gribas būt pirmajam, tad jāatceras, ka Civic mīl augstus apgriezienus.



Braucot pieklājīgā, bet arī ne eko-plānprātiņa stilā, jauktajā ciklā 50/50 pilsēta/šoseja, auto patērēja tieši 7 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Ļoti apmierinošs sniegums.



Par pārnesumu kārbu neko sliktu nevaru teikt. Arī šim auto ir seši pārnesumi, bet nu jau esmu pieradis pie biežākas pārslēgšanās. Ar automātu braukt gan būtu patīkamāk.



Kā Civicam ir ar praktisko pusi? Labi. Bagāžnieks gan ir salīdzinoši mazs (kaut gan, ja nu tas ir aktuāli – vismaz vienu rumpi var dabūt iekšā veselā veidā; pats personīgi ielocījos bagāžniekā; neprasiet gan kāpēc es to darīju) taču lielākas kravas vizināšanai noderēs nolaižamā sēdekļu atzveltne. Tā dalās attiecībā 3:2. Diemžēl atzveltnē nav lūkas slēpju vešanai, tāpēc vizinot slēpes nāksies nolaist kādu no atzveltnes daļām.



Tie, kas seko līdz mūsu testiem, noteikti zinās, ka man svarīga lieta ir glāžu turētāji. Arī šeit, tāpat kā FR-V, sākotnēji pārņem viegls izbīlis par tādu neesamību, tomēr pēc īsa brīža izdodas atrast atvāžamas maliņas viduskonsolē. Ļoti viltīgi izdomāts risinājums – kad nav glāžu vai pudeļu ko turēt, atbrīvojas vieta daudz citām mantām. Nav gan tā, ka šeit trūktu vietas citām mantām. Bez pieminētā nodalījuma ir vēl viena paliela kārbiņa virs ātrumpārslēga, vēl viens plauktiņš turpat blakus, mazs plauktiņš pa kreisi no stūres un milzīga mantu glabātuve vidū zem elkoņa balsta. Plus cienījama izmēra sānu kabatas priekšējās durvīs, un izteikti lielas aizmugurē. Arī lielais panelis veidots tā, ka uz tā varam izklāt gan karti, gan sakraut citas ceļā vajadzīgas lietas ieskaitot sviestmaizes. Tātad praktiskās ergonomikas jomā Civic saņem augstāko novērtējumu.



Ne pārāk lielā sajūsmā gan es esmu par klimata kontroli. Pareizāk sakot par tās vadību. Dažām podziņām varēja būt lampiņas, lai mazinātu nepieciešamību skatīties ekrāniņā.



Audiosistēma – un jā, es beidzot esmu apmierināts, jo tās spēle arī MP3 diskus – ir vērtējama ar lielu OK. Vadība ir ļoti ērta un loģiska. Skaņa varēja būt labāka. Tomēr ņemot vērā, ka šī ir bāzes komplektācija, tad seši skaļruņi un OK skaņa ir…OK.

Spidometrs. Ak. Nu nepatīk man tie cipari. Nepatīk. Gribu veco labo bultiņu. Tā ir daudz inforamtīvāka un instinktīvi „jūtama”, nolasāma pat neskatoties virsū. Taisnības labad gan jāatzīst, ka pieradu arī pie šiem cipariņiem. Ir jau smuki. Un tomēr man gribētos redzēt rotējošo bultiņu.

Ir viens mīnuss, kuru negribu piedot Civic’am. Bagāžnieks ir atverams tikai no salona. Nezinu vai tas ir drošības apsvērumu vai izmaksu taupīšanas dēļ, bet rokturis bagāžnieka vākā ak vai kā pietrūkst.



Tātad rezumē par Honda Civic 4D. Atšķirībā no iepriekšejās paaudzes Civic sedana šis ir ne tikai „menedžerīšu” auto, bet var kļūt arī par labu ģimenes vai pat jauniešu auto. Interesantais un mūsdienīgais dizains patiks gandrīz visiem. Salonā var ērti sasēsties arī četri garie. Protams, piektajam vidū jābūt ļoti šauram, ja viņš grib justies labi. Četratā visi jutīsies ērti un labi, visiem būs pa glāžu turētajam un vietai čipsu pakai vai sviestmaizēm. Auto gaita ir viena no patīkamākajām kāda sastopama mūsdienu automobiļos. Civic gan nederēs tiem, kas bieži vizina lielizmēra kravas. Taču atcerēsimies, ka Civic ir kompaktklases sedans, nevis bulku vāģis. Vislabāk Civic sedanu varētu noraksturot kā auto trīsdesmitgadniekiem, kam pēc karstā hečbeka gribas kaut ko maigāku, bet negribas tērēt naudu par vidējās jeb lielās klases auto. Man šis auto ļoti patika, un es pat nebaidos teikt, ka ja šobrīd meklētu sev jaunu auto – šis būtu tas pie kā es paliktu.

Deviņas zvaigznes no manis. Pavisam maz pietrūkst, lai to nosauktu par perfektu.



Honda Civic 4D. Sībrīža bāzes modeļa cena 12000 Ls.

+ ļoti bagātīgs bāzes aprīkojums
+ braukšanas komforts (piekares darbība) un stbilitāte
+ ērts salons (arī aizmugurē)
+ daudz ērti lietojami plauktiņi u.c. mantu glabātuves
+ izskats

- dzinējam varētu būt vairāk jaudas pie zemiem apgriezieniem
- bagāžnieks atverams tikai no salona

Paldies Honda, Bensons Auto.

Šeit vēl bildes



  
 
 Iepriekšējais →


.


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies