Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Toyota RAV4

Testi, Auto
Šis būs stāsts par to, kā es atradu sev jaunu auto. Un uzreiz pazaudēju.

Tātad, kā jau ierasts, dodos pēc kārtējā testējamā auto. Šoreiz tas ir mazais bezceļnieciņš (tautā saukts par parketa džipiņu) Toyota RAV4. Tas ir tāds neliels burbulītis, paredzēts smalkām kundzītēm braukšanai uz Molu. Vienīgā bezceļa pieredze šādiem auto ir tie divi guļošie policisti, kuri jāpārvar lai iekļūtu Mola autostāvvietā. Reizēm, aizskatoties uz skatlogos esošajiem milzu atlaides sološiem plakātiem gadās uzskriet virsū kādam citam auto, tāpēc lieti noder „ķenguru sitamās” trubas auto purngalā. Parketnieciņi ir pārāk dārgi, pārāk sievišķīgi un pārāk nepraktiski, lai tos nopietni uztvertu kārtīgs vīrišķis… Jebšu tomēr nē?


Ar domām par plīša lācīšu formas čībiņām un dekoratīvajām svecēm (divas, vīriešprāt, visnepraktiskākās lietas) es dodos pie Ravika. Nu īsts pižons, tas Raviks. Vienkāršs, bet šķelmīgs. Puicisks. Un liels. Patiešām liels. Tikai pa gabalu Raviks izskatās pēc maza burbulīša. Patiesībā tas ir gana augsts un gana plats, tikai garumā iekļaujoties standarta auto izmēros. Ar domu – kāpēc gan smalkām kundzītēm paredzēts auto ir tik liels – kāpju tajā iekšā un uzreiz esmu pārsteigts. Patīkami pārsteigts – šeit ir daudz vietas! Salonā, ir daudz vietas. Gan uz priekšu, gan uz augšu, gan uz sāniem. Es, lielais un resnais rupjais tēviņš šajā sieviešu auto jūtos vienkārši perfekti. Kaut kas šeit noteikti nav tīrs, un pirmā doma, protams, ir niecīgā vieta aizmugurē sēdošajiem. Pārsēžos tur un saprotu, ka esmu pamatīgi kļūdījies – arī šeit ir gana daudz vietas. Nākošā doma – noteikti ir nošmaukts bagāžnieks. Veru vaļa lielās durvis aizmugurē, un joprojām palieku pārsteigts – arī bagāžniekā ir daudz vietas. Turklāt tam ir dubultā grīda, zem kuras var paslēpt vismaz vienu kartupeļu maisu. Kāpēc gan smalkajām kundzītēm vajag tik ietilpīgu auto? Jebšu varbūt tomēr jaunais Raviks vairs nav smalko kundzīšu auto?



Konkrētais eksemplārs ir aprīkots diezgan labi. Visas ikdienišķās ekstras un divas lietas - kas liek apmierināti pasmaidīt gluži tāpat kā uztriepjot lielu devu kļavu sīrupa uz pankūkām – mp3 disku atskaņotājs un automātiskā pārnesumu kārba. Ja vēl varētu tepat mašīnā dabūt tās pankūkas, idille būtu pilnīga. Iedarbinu dzinēju – panelis lēnām izgaismojas maigā dzintara krāsā (varētu jau teikt dzeltenā, bet tas skan pārāk prasti…), spidometrs koši baltā un sarkanā – ielādēju mīļāko mp3 mūzikas disku, pārslēdzu pārnesumu sviru D pozīcijā un ļauju Ravikam lēni un maigi uzsākt gaitu dodoties mūsu kopīgajos piedzīvojumos.



Uz priekšu auto kust mīksti un gludi. Ātrumu uzņem vienmērīgi, stūrei klausa pietiekoši atsaucīgi. Skaisti. Ātrāk braucot gan sāk nepatikt automātiskās kārbas raustīgā darbība. Pārāk jau nu izteikti ir jūtama pārslēgšanās, pat nebūt ne maksimālajos braukšanas režīmos. Pārslēgšanās varēja būt krietni maigākas. Ak jā, un kāda suņa pēc šai kārbai ir tikai četri pārnesumi? Šodien, kad Mercedes piedāvā septiņu pakāpju automātus, Toyota jau nu varēja uzmeistarot kārbu ar pieciem pārnesumiem.



Pilsētas režīmā braukt ar Raviku ir tīrā bauda. Automātiskā kārba ļauj dzīvi uztvert daudz mierīgāk un vieglā stūrīte ļauj ērti manevrēt. Ar manevrēšanu lielu problēmu nav, jo Raviks garumā ir praktiski vienāds ar kompaktklasi (Golf), tātad nav jāmeklē īpaši lielas stāvvietas. Tiesa, atpakaļgaitā parkojoties vajadzēs patrenēt acumēru, jo augstā bagāžnieka mala neļauj saskatīt aizmugurē esošo auto. Šeit lieti noderēs milzīgie sānu spoguļi, kurus pēc veiksmīgas noparkošanās var automātiski pielocīt.



Galveno kloķu, sviru un pogu izvietojums mašīnā ir loģisks un automātiski saprotams. Savukārt mazāk svarīgas pogas var sagādāt galvassāpes. Un šeit es runāju par klimata kontroli. Vadības pogas sadalītas trīs apļos. Pogu ir daudz, un dažu nozīme tā arī paliek neskaidra līdz instrukcijas izlasīšanai. Dažām pogām ir savas lampiņas, citām tādu nav un to indikācija jāmeklē turpat blakus esošajā displejā. Esmu diezgan kašķīgs cilvēks un man šāds juceklis nepavisam nepatīk. Teikšu pat vēl skarbāk – man vispār nepatīk klimata kontroles ar pogām. Pirmkārt jau tās nav intuitīvas, ir jāmeklē kur ir kura poga un ko tā īsti nozīmē. Tātad lieka uzmanības novēršana. Otrkārt – automātiskās sistēmas laiku pa laikam grib darboties… automātiski. Un saprast kā domā tas datoriņš ir burtiski neiespējami. Kur viņš pūš? Kāpēc? Kāpēc pēkšņi pūš citur? Kāpēc pat manuālajā režīmā nospiežot kādu pogu pēkšņi ieslēdzas automātiskais režīms? Kāpēc viņš pūš siltu gaisu, ja temperatūra uzstādīta uz 17 grādiem? Nesaprotu. Neciešu. Nost ar sistēmām kas nav loģiskas un novērš uzmanību! (Paldies Dievam šim auto nav centrā novietots digitālais spidometrs, par kuru sūkstījos jau iepriekš)



No praktiskās puses salons ir gandrīz optimāls. Varētu gan vēlēties lai situācija būtu mazliet labāka. Runa ir par plauktiņiem. Priekšā ir vieta četrām glāzēm vai pudelēm, tas labi. Bet kur nolikt to snikeri un piparmētru konfekšu paciņu tā īsti nav. Ja neskaita milzīgo tvertni zem centrālā elkoņu balsta. Bet tā ir noslēgta un regulāri virināt nav lielas patikas. Slēgtie „cimdu nodalījumi” panelī ir divi, bet diemžēl abi pārāk mazi. Labāk būtu apvienojuši un izveidojuši vienu lielu.

Patiesi sajūsmināja aizmugurējo sēdekļu transformēšanās spējas. Tos var ērti bīdīt uz priekšu un atpakaļ tāpat kā priekšējos, tiem var mainīt atzveltnes slīpumu un – triks kurš izpelnās vislielāko atzinību – pavelkot vienu pašu bagāžnieka sānos esošu sviru sēdekļu atzveltnes pašas nokrīt uz priekšu, tādejādi atbrīvojot vietu lielākai bagāžai.



Pašas bagāžnieka durvis gan sagādāja vienu sarūgtinājumu. Uzmanīgi satverot rokturi, tās var atvērt rokas nesasmērējot, lai cik netīra būtu pati mašīna. Savukārt aizvērt – nekā. Durvju iekšpusē nav ne rokturīšu ne jebkā cita aiz kā varētu aizķerties un durvis aizvērt. Būs vien jāsmērē roka un jāstumj no ārpuses. Tas nepavisam nav labi.

Runājot par sarūgtinājumiem uzreiz pateikšu vēl vienu - auto bremzes. Tās ir gaužām neinformatīvas. Bremzē Raviks labi, apstājas kā nākas un bīstamus mirkļus nesagādā, tomēr spiežot bremžu pedāli nekad nav īsti skaidrs, pēc cik liela attāluma tad auto apstāsies. Parasti sanāk pārrēķināties un pēc brīža spiest pedāli daudz straujāk.



Kā tad auto uzvedas bezceļa apstākļos? Stabili. Tiešā nozīmē stabili. RAV4 ir aprīkots ar Active Drive, kas sevī ietver veselu gūzmu drošības sistēmu (Active Torque Control 4WD, Vehicle Stability Control Plus (VSC+), Electric Power Steering (EPS)). Tas viss pieskata auto uzvedību un cenšas mūs pasargāt no negadījumiem. Tāpat sistēma neļauj būt pārgalvīgam – droši aizmirstiet par rallija cienīgiem manevriem.



Dubļu lauks gan šobrīd nebija pieejams, bet sniegā auto ir pārliecinošs un tā vien ķircina izbraukt arvien lielākas kupenas. Auto aprīkots arī ar DAC sistēmu, kas notur auto slīpumā, ja nu reiz radusies tāda vajadzība.

Lai arī Ravikam ir šādi tādi mīnusi, pēc pāris dienām jau esmu pilnībā pieradis un pieņēmis to kā potenciālu sava auto aizstājēju. Domas par kičīgo burbulīti smalkajām kundzītēm ir zudušas pilnībā. Tas nav nekāds „lielveikala auto”, tas ir kārtīgs ģimenes auto, kurā pietiks vieta visiem, ieskaitot ceļojuma čemodānus un suni. Pie stūres ērti jutīsies gan milzu tēviņi, gan tās pašas smalkās kundzītes. RAV4 diez vai pirks rūdīti bezceļa braucēji, tomēr tā „purva brišanas” spējas ir pietiekošas, lai neradītu raizes ikdienišķā situācijā ne pilsētā ne laukos.



RAV4 ir vienīgais pēdējā laikā izmēģinātais auto, kurā es jūtos tikpat labi kā savā. Ar domām par sev piemēroto komplektāciju – prom klimata kontroli, klāt kruīza kontroli – atvados no Ravika un pārsēžos savā auto. Un jau pēc paris mirkļiem es saprotu, ka Raviks tomēr ne tuvu nav mans auto. Ravikam izteikti pietrūkst jaudas, tas ir pārāk mīksts un ļodzīgs un lielākā ātrumā uz šosejas tas viegli „peld”. Un šosejas ir tas, kas ir aktuāli man. Nevis kupenu forsēšana un uz mežu sēņot braukšana. Tā nu sanāk, ka mana „iemīlēšanās” Ravikā bija īsa. Strauji uzradās un strauji pazuda. Labs auto, tikai ne man. Un jums? Vai jums nevajag ērtu (pamēģiniet! Tas tiešām tāds ir), praktisku un uzticamu auto visiem dzīves gadījumiem?

Toyota RAV4. Šībrīža aptuvenā cena 16500Ls. Sīkāku informāciju meklējiet Toyota mājaslapā.



+ ērts
+ universāls
+ labi aprīkots

- nepārliecinošas bremzes
- nepietiekoša jauda dzinējam


Paldies Toyota, Amserv Motors.

  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Macbook Pro 17 collas

299.00 EUR
Pārdod
GoPro Hero 4 Black + Gadgets

195.00 EUR
Pārdod
Xiaomi Pocophone F1

195.00 EUR
Pārdod
Pludmales stila velo

225.00 EUR
Pārdod
Dārza solu

95.00 EUR
Pārdod
Dārza sols

55.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies