Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Saules lapiņas

EkoKakao    
Saules lapiņas



GROW ir pilnīgi jauns risinājums diezgan vecai idejai. Tās ir saules bateriju lapiņas, kuras tiek savienotas lielā režģī. Šo režģi var uzklāt burtiski jebkurai sienai vai virsmai, jo to var brīvi locīt.

Mazās lapiņas, kas starp citu veidotas no otrreiz pārstrādāta polietilēna, ne tikai uztvers saules enerģiju un pārvētīs to elektrībā, bet arī izskatīsies labi. Tā kā lapiņas ir nelielas un piestiprinātas aiz vienas maliņas, tās vējā plīvos un uzvedīsies kā īstas lapas. Gan jau ar laiku būs pieejamas lapiņas dažādās, arī dabīgās formās un mēs varēsim noaudzēt savu māju sienas ar mākslīgiem staipēkņiem.
 


TupunTuries.lv saprātīgi IT risinājumi - vieta mājaslapām un e-pastiem →

Autors: Kārlis

Ekopele, kas barojas no siltuma

EkoKakao, Tehnika    
Ekopele, kas barojas no siltuma Kādu enerģiju dators rada bezvērtīgi un burtiski izpūš to gaisā? Pareizi, siltumu. Pamatīga silšana ir visu laptopu lielākā problēma. Procesors karst un silst viss laptops. Bet izrādās, ka šo enerģiju var izmantot atkārtoti. To var pārvērst elektrībā!

Šādu interesantu ideju radījis kāds speciālists piedaloties "zaļāku ierīču konkursā". Zem laptopa tiek paklāts paklājiņš (tas kalpo arī kā peles paliktnis), kurš uzņem siltumu un izmantojot nanotehnoloģiju pārvērš to elektrībā. Tā, savukārt, ar indukcijas palīdzību uzlādē bezvadu peli. Tāds, lūk, savdabīgs risinājums.

Pagaidām gan tā ir tikai ideja, kas visticamāk netiks realizēta. Taču ideja ir laba un to varētu attīstīt. Piemēram iestrādājot šo siltuma-elektrības konvertoru pašā laptopā un uzlādējot to. Mazs solis tuvāk mūžīgajam dzinējam.
 



Autors: Edgars

Ļoti ekonomisks auto

EkoKakao, Auto    
Ļoti ekonomisks auto


Kā jūs domājat, kurš auto ir visekonomiskākais? VW Lupo ar šujmašīnas motorīti? Varbūt Toyota Prius? Nē, neuzminējāt vis. Visekonomiskākais ir 1959.gada Opel T-1.

Nu labi, runa ir par speciālām ekonomiskuma sacīkstēm sagatavotu auto, bet temats joprojām ir apspriešanas vērts, jo mūsdienu pasaulē daudz uzmanības tiek pievērsts tiešā un pārnestā nozīmē izsmeļamo dabas resursu ekonomēšanai. Kamēr patērētājus no jauna šokē ziņas, ka samērā ekonomiskie hibrīdauto ražošanā patērē tik daudz dabas resursu, ka pēcākie ekoloģiskie ieguvumi ir vienkārši smieklīgi, vecais labais Opel T-1 ar oriģinālo četru cilindru dzinēju patērēja 0.66 litrus benzīna uz 100 kilometriem.

Protams, šis rekords tika sasniegts ar auto, kura konstrukcija bija īpaši atvieglota un izmainīta, bet dzinēja degvielas padeve izmainīta un īpaši ieregulēta. Tomēr rezerves kompromisiem ir lielas un jādomā, ka vecā, labā iekšdedzes dzinēja potenciāls vēl ne tuvu nav izsmelts. Tiesa, ekoloģiskumam vienmēr vispirms jāsākas indivīda galvā.
 



Autors: Kārlis

Dabīgs Pepsi

EkoKakao    
Dabīgs Pepsi Mašīnas paliek zaļākas, mājas paliek zaļākas, viss paliek zaļāks. Arī cilvēki izvēlas dzīvot zaļāk - ekoloģiskāk un dabīgāk. Pie mums to varbūt nemana, bet pasaulē ir novērojama tendence atteikties no limonādēm. Jau stāstījām cik daudz tajās ir cukura (ārprātīgi daudz!), bet ar to jau stāsts nebeidzas. Tur ir vesela gūzma ķīmisku un veselībai kaitīgu vielu.

Lai nezaudētu klientus - un varbūt piesaistītu jaunus, Pepsi ir radījis jaunu dzērienu RAW, kurš tiek prezentēts kā dabīgs produkts. Lai arī pēc skata tas joprojām ir brūns, tā sastāvā izmantoti tādi dabīgi produkti kā ābolu ekstrakts, kafijas lapas, vīnogu skābe utml. Nekādu mākslīgo krāsvielu, nekādas fosforskābes utt. Turklāt Pepsi RAW ir arī liesāks. Tas satur mazāk kalorijas.

Tāda lūk tendence 21. gadsimtā. Visam jāpaliek zaļākam. Ja vēl tas viss arī paliktu lētāks... Šobrīd nav zināma Pepsi RAW cena un šķiet, ka kādu laiku vēl mūsu veikalos to varēsim nemeklēt. Tas paredzēts Anglijas tirgum.

 

Autors: Kārlis

DES: durvju elektrostacija

EkoKakao    
DES: durvju elektrostacija Kur gan vēl acīmredzamāks risinājums... Rotējošas durvis + ģenerators = bezmaksas elektrība. Šādas durvis nav nekāds retums veikalu un biroju ēkās. Tiesa, bieži vien tās darbojas tieši pretēji šai idejā - tās piedzen elektromotors. Taču var šo risinājumu pārvērst par videi draudzīgu.

Šādu risinājumu piedāvā Fluxxlab. Viņi cer visas rotējošās durvis aizstāt ar savu risinājumu, kurš palīdzēs nedaudz ietaupīt elektrību. Daudzviet durvis tiek virinātas bez apstājas un tas dod iespēju saražot ievērojamu apjomu elektrības. Varbūt pat tik daudz, lai darbinātu pāris spuldzītes vai kādu tējkannu. Sīkums, bet sasummējot visus sīkumus varam ietaupīt miljonus.
 



Autors: Kārlis

Paripini, nobildē

EkoKakao    
Paripini, nobildē Jūs jau ziniet, modē ir viss ekoloģiskais. Viss paliek zaļāks. Mājas ģenerē elektrību no vēja un saules, mašīnas brauc ar ūdeņradi un tā tālāk. Tā tālāk ir fotokameras. Sony radījis interesantu fotokameras konceptu. Tas, kas izskatās pēc bēbju grabulīša, patiesībā ir videi draudzīga fotokamera.

Tās vienā galā ir iebūvēts paliels ritenis, kuru griežot tie ražota elektrība. 15 sekundes virpinot šo ratu iegūstam pietiekoši strāvas lai uzņemtu vienu bildi. Tiesa, apskatīt mēs šo bildi varēsim tikai datorā, jo kamerai sava displeja nav. Tie, kā zināms, ir lielākie enerģijas rijēji un mēs noņemtos līki palikdami griežot riteni lai saražotu elektrību displejam.

Skaisti. Ja vien Sony vēl saņemtos un atteiktos to savām absurdi dārgajām atmiņas kartēm...
 



Autors: Kārlis

Honda FCX Clarity

EkoKakao, Auto    
Honda FCX Clarity



Un te nu tas ir. Nākotnes auto. Jau šodien. Honda jau sen lielījās ar savu degvielas šūnu auto FCX, taču līdz šim tas ir bijis vien koncepts. Šobrīd tas jau ir (gandrīz) reāls auto.

FCX Clarity darbojas izmantojot ūdeņradi kā izejvielu elektrības ražošanai. Vienīgais kas paliek pāri šajā auto darbināšanas procesā ir tīrs ūdens (izpūtēju varam saukt par izplūdēju), savukārt videi tik kaitīgais CO2 norodas vispār. Tas ir - nerodas no paša auto. Diemžēl tas rodas ūdeņraža izstrādes procesā, taču salīdzinoši krietni mazāk.

Ar vienu ūdeņraža bāku FCX Clarity var nobraukt līdz pat 430 kilometriem. Nav pārāk daudz, taču ņemsim vērā, ka šāds auto ir pirmais lielais solis nākotnē, un kā vēsta vecs teiciens - pirmie ūdeņraža auto ir jāslīcina. Citiem vārdiem sakot - maisam gals ir vaļā un tuvā nākotnē mēs redzēsim arvien vairāk ūdeņraža auto, kas brauks bez trokšņa un lēnām pilinās dzeramo ūdeni no izplūdēja.

Pirmie FCX Clarity būs pieejami jau 2008. gada vasarā, diemžēl tikai Kalifornijā. Mašīnas kopējā cena nav zināma, taču Honda līzings sola ap 600 dolāru maksājumu mēnesī.
 

Autors: Kārlis

Viegla Pupa

EkoKakao, Auto    
Viegla Pupa Ne tikai zaļāku, bet arī vieglāku nākotni mums sola japāņu ekospeciālisti. Viņi apgalvo, ka tuvākajā nakotnē būs iespējams samazināt automašīnas svaru pat par 500 kilogramiem izmantojot supervieglus materiālus gan virsbūves konstrukcijās gan apdarē.

Teijin Ltd speciālisti iesaka ražotajiem vairāk izmantot modernos, tajā skaitā oglekļa šķiedru, kā arī videi draudzīgus materiālus. Sadarbībā ar Mazda ir izveidots biomateriāls Biofront, kurš ne tikai ir videi draudzīgāks, bet arī izturīgāks. Tas var izturēt lielāku spiedienu un pat par 40C grādiem augstāku temperatūru. Japāņi pat apgalvo, ka šis materiāls izturības ziņā ir pielīdzināms PET pudeļu materiālam (esat mēģinājuši pārplēst limonādes pudeli?)

Lai demonstrētu savas iespējas Teijin ir izveidojuši mazu un super vieglu auto vārdā Pu_pa. To var droši neapspriest, jo neviens to negrasās ražot. Pupa tikai demonstrē biomateriāla iespējas.
 



Autors: Kārlis

Uzvelkamā lampa

EkoKakao, Stils    
Uzvelkam lampa Atkal jau viena skaista un praktiska ideja - uzvelkamā lampa. Tajā ir ģenerators kuru griež atspere. Atsperi var uzvilkt ar lielu atslēgu. Gluži kā rotaļlietu. Nav gan skaidrs cik ilgi lampa degs, bet jo vairāk to uzvilksim jo ilgāk.

Šis ir labs piemēr tam kā ekoidejas saplūst ar stilu. Lampa ir gana stilīga, lai to turētu "goda vietā" turklāt tā nepatērē liekus resursus. Tai ir vēl viens pluss - ejot gulēt tā nav jāizslēdz. Pēc kāda laika tā nodzisīs pati.
 



Autors: Kārlis

Londonas metro dzesēs ar ledu

EkoKakao    
Londonas metro dzess ar ledu Vasara ir klāt. +30C jau ir ikdiena ar ko piecas dienas ir jāsadzīvo un divas var izbaudīt. Karsti ir visur, mājās, darbā, uz ielas. Bet vēl karstāk ir pazemē. Visā pasaulē vairāki cilvēki pat ir gājuši bojā no mežonīgā karstuma metro stacijās un vilcienos. Šo problēmu atrisināt grasās Londonas metro.

Diemžēl uzstādīt parastos kondicionētājus nevar, jo pirmkārt tie aizņem daudz vietas un otrkārt dzesējot vagonus tie uzkarsē tuneļus. Tāpēc tika izgudrots jauns risinājums - metro dzesēšana ar ledu. Pie metro staciju ieejām tiks izvietoti lieli ledusskapji ar ledus gabaliņiem. Katrs, kas dosies uz metro, kopā ar biļeti paņemt saujiņu ledus, kas lēnā garā dzesēs braucēju un visu apkārtni... Nu labi, es muldu. Patiesībā zem vagoniem tiks uzstādītas ledus saldējamās iekārtas, kas vilcienam atrodoties virs zemes ražos ledu. Iebraucot pazemē šis ledus lēnām dzesēs vagonus un tuneļus.

Šādi diemžēl pieaug energopatēriņš, jo līdz jāved smagas iekārtas, kas patērē papildus enerģiju. Vēsums prasa upurus.
 



 vecāki raksti →

...
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies