Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Es biju pārsteigts. Nu, Džūks man vienmēr ir paticis, bet nebija liela optimisma par jauno. Parasti ražotāji pamanās sačakarēt galvenās lietas ar ko konkrētais auto ir bijis foršs. Piemēram, tā pati Nissan Note - agrāk bija foršs, ietilpīgs mini-minivens, bet tad Nissan izdomāja, ka tas jāpārtaisa vairāk par hečbeku, kas konkurēs ar Ford Fiesta. Aizgāja pa pieskari ātri vien. Tāpēc arī satraucos, vai Juke nepiemeklēs līdzīga liksta. Izrādās - nē! Tas ir tikai kļuvis labāks!
Vecajam Džūkam bija viena problēma - tas bija bišķiņ par mazu. Jaunais ir pamanījies kļūt ērtāk ietilpīgs. Priekšā vietas pietiek un arī aiz sevis varu sēdēt normāli. No ārpuses nepateiksi - vizuāli šķiet ļoti zems, kupejisks. Tomēr vietas ir gan galvai gan kājām. Es, protams, nesaku, ka šis ir baigi lielais auto - nebūt nē. Tas ir neliels, BET gana ērts. Arī bagāžnieks tam ir optimāli liels, turklāt ar dubulto grīdu.
Šis konkrētais ir visai braši aprīkots “stilīgais” N-Design modelis. Tas nav pats dižākais, bet tā optimāli aprīkots ar uzsvaru uz stilīgumu. Man gan gribas iebilst, ka budžeta kategorijas automobilim nevajadzētu tērēt naudu stilam, bet, nu, cilvēki ir dažādi. Katrā ziņā tas stilīgums šeit ir gana gaumīgs. Nav pārspīlēts ar (idiotisko) klavierlaku, daudz kur salikti “zamšādas” mikrošķiedras paneļi. Glīti. Ērti. Mazliet biedē, ka tas foršais audums šmucēsies.
Dzinējs visiem Džūkiem ir tikai viens - trīscilindru litra motors ar 117 zirgspēkiem. Tie, kas nav braukuši ar moderniem litra dzinējiem droši vien rauks pieri, bet lieki! Šie motoriņi ir lieliski. Tie ir atsaucīgi, elastīgi un vismaz Džūka gadījumā - ļoti dinamiski. Nē, nopietni. Šim auto ir divsajūgu automāts un pat neslēdzot “sporta” režīmu, auto ir ļoti, ļoti lecīgs. Tik ļoti, ka es pat lielāko daļu laika braucu Eco režīmā, vienkārši, lai pedālis būtu mazliet mazāk nervozs. Būtībā pilnīgi visiem dzīves gadījumiem pietiek ar ceturtdaļu gāzes pedāļa gājiena. Es zinu, ka neticēsiet, bet tā ir. Knapi pieskaries un šis jau skrien kā maza raķete.
| |
| |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Neticēsiet, bet nebiju iepriekš braucis ar Duster. Cik gadu tas jau pieejams, bet tā arī nebija sanācis. Tagad sanāca. Forši. Jūs jau ziniet, ka man patīk nedārgi un loģiski auto. Dacia, protams, ir šīs formulas esence.
Konkrētais Duster ir aprīkots ar gāzes iekārtu. Tā šobrīd ir akcija - rūpnīcā uzstādīta LPG iekārta. Turklāt bez papildus maksas. Minu, ka šī ir ļoti populāra opcija.
Ar gāzes auto nebiju braucis gadus… divdesmit? Nezināju īsti ko sagaidīt. Izrādās nekas nav jāsagaida. Vienkārši iekāp un brauc. Ražotājs sola, ka ar vienu uzpildi varot nobraukt ap 300 kilometriem. Es ar gāzi vien izbraucu Ventspili un atpakaļ. Galīgi nevar sūdzēties. Kad gāze beidzās, auto nopīkstēja un sāka tērēt benzīnu. Kopējais patēriņš… huh. Es nezinu. Šis auto nerāda tādas lietas kā degvielas patēriņu. Arī āra temperatūru nē. Toties tam ir infoizklaides iekārta ar Apple Carplay. Perfekti.
Mazliet apbēdināja sēdekļi. Tie ir diezgan neērti. Plakana gan sēžam virsma, gan atzveltne, pagrūti iekārtoties ērti. Protams, trešajā dienā jau esi pieradis un par to nedomā. Tomēr gribētos ērtākus beņķus. Grūti noticēt, ka ekstra centimetrs porolona varētu ietekmēt auto cenu.
Iet auto labi. Dzinējs ir viena litra trīscilindru ar 100 zirgspēkiem. Duster, protams, nav raķete, bet ja vien neplāno apsteigt pilnīgi visus uz Saulkrastu šosejas, tad neredzu satraukumam pamatu. Min tik grīdā un brauc. Pārnesumi pieci. Štepselējami ar roku. Auto pats pateiks priekšā kurā brīdī labāk pārslēgties.
Šis konkrētais ir visai labi aprīkots. Klimats, infoizklaide, lietie diski un tā. Daļa no tā ir lieka, bet nu katram pašam jāsaprot bez kā nevar iztikt. Es, piemēram, nevarētu iztikt bez kruīza kontroles. Par laimi šeit tā ir pieejama un ērti lietojama ar pogām uz stūres.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Es nevarēju izdomāt kā to pareizi aprakstīt - vai nosaukt par lētāku škodu vai par labāku golfu - tāpēc atstāju kā ir - jautājuma zīmēs. Jo Leons liek aizdomāties. No dažādiem viedokļiem.
Pirmkārt jau galvenais - tas ir tas pats auto, kas jaunais Golfs un jaunā Octavia. Tā pati platforma. Bet kas interesanti, lai arī tas izskatās vairāk pēc Golfa, tas būvēts uz garākās bāzes tāpat kā Octavia. Attiecīgi - tajā ir vairāk vietas nekā Golfā.
Arī Leons ir tikpat digitāls. Tam ir viens liels ekrāns, kurā darāms pilnīgi viss. Un ir viens mazs ātrumkloķītis. Pirmajā brīdī izskatās tikpat labi kā Golf vai Octavia, bet iekāpjot un apčamdot nākas secināt, ka Seat tomēr ir krietni taupīgāks - visi materiāli ir krietni zemākas kvalitātes kā brālīšiem. Es nesaku, ka tas ir slikti - tā tiekšanās pēc automobiļu luksusizācijas ( :) ) ir nenormāli pārspīlēta, tomēr kādam švītiņam var arī nepatikt cietā plastmasa.
Seat nosacīti pozicionējas kā sportiskāks zīmols. Vizuāli auto nešaubīgi izskatās dinamiskāks, tomēr braukšanā tas nebūs nekāds kartings. Tas pats Golfs, tā pati Octavia. Šim konkrētajam bija lieli riteņi, attiecīgi mazliet cietāka gaita. Bet tā par sportisku to īsti nenosaukt. Tas nav lēns vai tizls, bet nu, ne raķete. Man pret to nav iebildumu, bet ir visādi gonščiki, kas grib būt ātri un bez žēlastības. Leons vēl nebūs īstais priekš viņiem. Tad būs jāskatās uz Cupra zīmola automobiļiem (tas ir tas pats Seat, tikai stilīgāks, sportiskāks un dārgāks).
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Man sākumā likās, ka tas ir baigi ačgārni - spraudņa hibrīds ar vidēji lielu bateriju. Vai nu parastais hibrīds, vai elektromobilis. Bet šis ir kaut kas pa vidu. Bišķiņ elektromobilis.
Bet tad es izbraucu un sapratu, ka pats es esmu ačgārns. Šī ir ļoti laba kombinācija! Baterijas ietilpība ļauj nobraukt apmēram 50 kilometrus tīri elektriskajā režīmā. Tas ir par maz tāliem ceļiem, bet vidējam braucējam atliektiem galiem pietiek normālai ikdienai. Mājas, darbs, veikals, kas tur vēl. Vairāk par 50km nesavāksies (runa ir par vidējo, nevis par tevi, kurš nobrauc 200km dienā!) Un tas nozīmē, ka ikdienā var braukt bez skaņas, bez izmešiem un bez lielām izmaksām. Un pa nakti pat no mājas rozetes auto spēs pietiekami uzlādēties nākamajai dienai. Bet, kad vajadzēs doties tālajā braucienā, tad piešķilsies benzīna motors un varēs pletēt teju 1000 kilometrus ar vienu “uzlādi”.
Man patīk. Turklāt šāds auto palīdz mazināt skepsi pret elektromobiļiem. Pabrauc, saproti, ka viss ir ok un ka pat ar tiem 50km pietiek lielai daļai tavas dzīves. Nu, es, protams, nemēģinu pierunāt, ka kārtīgam elektromobilim nevajadzētu vismaz 400km akumulatoru.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Jā, tas ir Golfs. Nepārprotami. Izņemot degunu, kas ir mazliet dīvaināks nekā parasti. Taču tas ir ar nolūku. Folksvāgens grib mūs laicīgi pieradināt pie jaunajiem ID sērijas elektromobiļiem, kas aizstās vecos rūcējus. Un tie izskatās krietni citādāk. Jaunā golfa jaunais deguns vairāk “velk” uz ID pusi. Toties dibens ir nepārprotams golfs.
Arī viss pārējais (gandrīz) ir nepārprotams golfs. Četras durvis, samērā kompakts izmērs, lieliska gaita un vadāmība, ērta ergonomi… Mnē. Šeit ir jātaisa atkāpe. Šeit vajag pauzi, lai visu aptvertu. Šeit tas vairs nav klasiskais golfs.
Šī ir “digitālā” paaudze. Panelī vairs nav podziņu. Starp beņķiem vairs nav pārnesuma svira. Viss ir digitāls. Viss ir moderns. Viss ir… sačakarēts.
Es jau esmu pieradis (pieradināts) pie tā, ka mūsdienu automobiļos vairs nav īstu pogu un viss - pilnīgi viss - ir jādara tikai ekrānos ar maigiem pieskārieniem. Tomēr ir sajūta, ka golfs ir aizgājis pārāk tālu. Vai pārāk ātri. Neizbēgami visi auto nokļūs nākotnē, kurā būs tikai viens liels displejs un nevienas fiziskas pogas, taču, šķiet, ka vācieši pasteidzās. Ja tu pārkāpsi vien no Golf 7 uz Golf 8 - tu būsi apjucis. Kādu laiku būs jāpasēž mierīgi un jāpablenž visapkārt.
Ok, ātrumkloķa vietā ir mazs spīdīgs puļķītis. Par šo man personīgi ir liels prieks. Jau sen vajadzēja pāriet uz “digitālajiem” ātrumkloķiem, vienīgi es nekādi netieku gudrs kāpēc tik mazam puļķītim atvēlēts tik daudz vietas. Nu, patiešām. Tas puļķis ir trekna īkšķa lielumā, bet laukums ap to aizņem teju visu viduskonsoli. Kāpēc gan nevarēja to nobāzt citur un viduskonsolē atstāt vietu plauktiņiem un mantu kastītēm?
Labi, labi, es saprotu kāpēc - jo golfs arvien tiek piedāvāts arī ar parasto, vecmodīgo kloķi - tāpēc vācieši negribēja taisīt divus dažādus interjerus. Bet žēl, ka tā. Jo reāli dzīve būtu ērtāka, ja tā puļķa vietā būtu plauktiņš telefonam vai atslēgu saišķim.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Šis ir viens interesants auto. Pirmkārt jau pats T-Roc man liekas baigi feins. Nē, es neesmu sācis pēkšņi iemīlēt nevajadzīgi krosoverizētos auto, bet šis ir feins. Viņam piestāv būt mazam auniņam.
Glīts, pat stilīgs. Nu tie riteņi ir par lielu (riepas par plānu), bet citādi jau forši. Rūc sirdīgi. Un akmansdievs kā viņš iet! Kā traks! Kad beidzot ir iespēja atvēzēties ar gāzes pedāli, tad spēj tik turēties pie stūres! Nē, nu, patiešām. Ļoti jaudīgi un stabili uzvedas. Un pļerkšķina izpūtēju starpgāzēs. Protams, pilnīgi mākslīgi, bet tāpat amizanti.
Vietas iekšā nav daudz. Priekšā ir tieši tik cik vajag, bet aizmugurē - šauri. Un tumši. Mašīna klasiskajiem divarpus cilvēkiem. Toties bagāžnieks ietilpīgs. Es sen neesmu vedis kartupeļu maisus tāpēc nepateikšu cik tādi tur salien, bet man personīgi iebildumu par bagāžnieka ietilpību nebija. Es gan vispār nesaprotu to apsēstību ar bagāžnieku ietilpību un daudz labprātāk redzētu vairāk vietas pasažieriem un mazāk vietas bagāžai. Bet laikam jau vidējais pircējs zina labāk par mani.
Šis R versijas auto ir aprīkots līdz zobiem. Digitālie ekrāni, adaptīvie kruīzi, zamšādas un visi labumi, kas nu piedien. Turklāt - paldies Dievam! - normālās USB ligzdas, nevis idiotiskās USBC, ko sāk bāzt jaunajos autiņos.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto |
Kopš Džoijs aizgāja no jaunā Top Gear tas ir kļuvis par neskatāmu drazu. Diemžēl arī Grand Tour ar vecajiem ākstiem paliek arvien šķidrāks un pēc Klarksona senilās filosofijas vispār varam sākt apšaubīt raidījuma nākotni. Bet ko darīt, ja tomēr gribas to benzīna smaku savā televizorā? Man ir atbilde!
Motortrend. Tas ir netflikss benzīngalvām. Bezceļa gāzēji, vecu hlamu restaurētāji, motoru tjūnētāji un superkāru pārdevēji. Viss krējums visām gaumēm.
Es neko daudz nestāstīšu, jūs jau ziniet kā darbojas video straumēšanas vietnes. Samaksā 4.99$ (rēķiniet paši cik tas ir eiro) mēnesī un skaties. Tas ir lētāk kā Amazon Prime, kurā vispār nav ko skatīties kā vien to GT.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Šis! Pērciet šo! Nopietni. Tik lielisks auto. Nu, nopietni. Jā, liels un tā, bet tik patīkami braukt! Biju ciemos pie regbistiem Valmierā un vēlā naktī atgriežoties Rīgā tā vien gribējās vēl kaut kur vizināties! Tik viegli, paklausīgi, neuzbāzīgi… Superbs brauc superbīgi!
Ok, es mazliet salēju medu, bet nu nav melots! Ir gan auto arī darvas pilieniņi. Piemēram sēdekļi šim konkrētajam ir nez kāpēc neticami cieti. Nācās ilgi grozīt un locīt pareizajā leņķī, lai būtu ērti sēdēt. Un otra lielākā bēda ir aizmugures durvis. Tās ir tik nenormāli garas, ka atverot ir jāatkāpjas kādu pusmetru, citādi ar durvju stūri var izbasktīt ribas. Tā jau dizains elegants, bet vispār fuj par tik nejēdzīgi garām un spicām durvīm.
Iekšā, protams, viss diži. Izstiepies, izlaidies kā vien spēj. Vietas atliku likām. Pat tad, ja priekšā sēž kās garais. Nekādas baigās izklaides gan aizmugurē nav, bet tas arī labi. Galvenais, lai ir ērti sēdēt un nekas netraucē.
Priekšā arī viss ērti (ja neskaita tos sēdekļus ar kuriem jāpakrāmējas). Kloķi lielākoties pareizajās vietās (izņemot to idiotisko kruīza puļķi zem stūres!). Arī klimata galvenās pogas ir fiziskas un tikai jau pēc papildfunkcijām jāstiepjas ekrānā.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Sen nebija testēts tik vienkāršs auto. Ne pēc būtības, bet pēc aprīkojuma. Bāzes versija. Nekā lieka, bet arī nekā… nu, vienkārši nekā. Tik sen jau pierasts pie klimata kontroles, lietus sensoriem utt kā pašsaprotamām lietām, bet te - grozi pats kloķīšus.
Katru reizi testējot pikapus es pieminu, ka nav man baigā pieredze ar tiem pikapiem. Bet nu jau tā kā vajadzētu būt? Jā un nē. Esmu braucis ar dažādiem, bet nekad neesmu lietojis kādu “pēc būtības”. Vedot siena ķīpu pa purvu vai ko tādu. Tāpēc tomēr es nevaru novērtēt visas praktiskās lietiņas, kas šādu auto lietotājiem droši vien ir pašsaprotamas.
Bet nu varu komentēt, ka sēdēt ir ērti, viss ir pārskatāms, ir daži plauktiņi, dažas kastītes salonā. Stūre un pedāļi ir vietā vienīgi braucot gumijas zābakos to mala ķeras aiz paneļa apšuvuma. Citādi viss kā pienākas un arī skopais aprīkojums galvu nelauž - nav jau baigi grūti pagrozīt ventilatora stipruma kloķi.
Viena lieta gan nav piedodama. Nav parkošanās sensoru. Es atvainojos? Kā šādam auto var nebūt? Lai noparkotos ielas malā pie ofisa, reizes trīs kāpu ārā skatīties cik tuvu ir piekabes āķis no aizmugurē stāvošā audi loga. Tas nav nopietni. Vai arī ir? Ja jau šo auto lieto mežā vai fermā, tad nav baigi ko satraukties, ja notrieksi kādu krūmu vai aitu? Lūk, nezinu. Neesmu lietojis pikapu pikapu zemē. Pastāstiet!
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
No sākuma man šis auto dikti patika, bet tad es samulsu. Tagad tas patīk mazāk. Bet, nu, pēc kārtas.
Karoq (nejaukt ar Kamiq, kas izskatās tieši tāpat un tieši tikpat liels) ir maza izmēra krosovers, kas taisīts par pamatu ņemot VW T-Cross. Tā ir tā platforma uz kuras tagad taisa miljons visādus auto visā VW saimē. Atliek vien izvēlēties zīmolu un aprīkojumu, kas iekļaujas vēlamajā budžetā.
Mūsu Karoq ir Scout aprīkojumā, kas paredz mazliet stilīgāku izskatu un bezceļa spējas. Šis, protams, nebūs landkruīzers, taču kā mēs paši par to pārliecinājāmies, riktīgi dubļainā lauku ceļa posmā tas iet cauri bez bēdu. Tātad tas ir absolūti adekvāts pilnīgi jebkuram ikdienas braucējam.
Vizuāli auto izskatās lielāks nekā ir, taču vietas tajā pietiek. Priekšā ir ērti arī garajiem un aizmugurē būs ok arī pārējiem. Un tad vēl paliek bagāžnieks, kas ir tik dziļš, ka otru galu nevar aizsniegt nenosmērējot bikses gar bamperi. Vidējam latvietim tas patiks, jo tur var salikt daudz kartupeļu maisus.
| | | |
|
| | | | ... |