Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Dodge Ram 1500

Testi, Auto

Tests: Dodge Ram 1500

Monstrs. Eiropieša prāts nespēj uztver kaut ko tik masīvu. Mums ir pilnas ielas ar dažādiem bezceļa auto, taču nekas nelīdzinās šim monstram, kurš visās dimensijās aizņem vismaz pusotra “parastā” auto vietu. Garš, plats, augsts un smags. Un pārpārēm jaudīgs. Vai tiešām šāds auto var atrast vietu arī mūsu garāžās un sirdīs?

Ram vēsture dalās trīs nosacītās daļās. Pirmā, kas aizsākās pērnā gadsimta sākumā reizē ar masveida autobūvniecību kā tādu, ir pati pikapu idejas dzimšana. Šajā laikā Dodge pikapi tika pie auna ragiem savā logotipā. Otrais posms aizsākās kaut kur gadsimta vidū, kad pikaps amerikāņu dzīvē sāka ieņemt arvien nozīmīgāku lomu pārtopot no vienkārši kravas auto par dzīvesstilu. Nākamais solis ir tikai loģisks - ja pikaps ir tik populārs, tad kāpēc gan tam nepiešķirt tos pašus labumus, kas pieejami citiem auto. Un tā pikaps no vienkārša, utilitāra darba auto tiek pārvēsts par jaunāko tehnoloģiju caurvītu luksusauto ar aprīkojumu, kas var daudzus padarīt skaudīgus.

Līdz šim gan Dodge pikapi nebija izcēlušies ar īpašu izsmalcinātību un apdares materiālu kvalitāti, taču jaunais Ram sola šo tradīciju mainīt. Un patiesi, salona apdare neliek nepatikā savilkt seju un pat pārsteidz ar zināmu izsmalcinātību. Cik nu izsmalcināti var būt milzu paneļi, kam jānosedz šī monstra salons.


Vietas šeit, kā jau tam jābūt pilna izmēra amerikāņu pikapā ir pārpārēm. Sēdekļi ir milzīgi - varbūt pat pārāk lieli - griesti augsti, blakussēdētājs atrodas izstieptas rokas attālumā. Visi kloķi un pogas un slēdži ir tieši tik lieli, lai tos varētu brīvi kontrolēt ar biezos cimdos tērptiem pirkstiem. Arī stūre ir liela un resna - pat pārāk resna, jo ar pirkstiem īsti neizdodas to aptvert. Taču tas netraucē, varbūt pat palīdz sajust šī auto patieso amerikānisko sajūtu. Prērijas, lielceļi, džinsi un kokakola...

Nākamais solis auto apgūšanā, protams, ir dzinēja iedarbināšana. Konkrētais auto ir aprīkots ar tālvadības iedarbināšanu, kas ļauj ziemā uzsildīt dzinēju un salonu vēl ēdot brokastis virtuvē, taču to atstāsim malā - īstais kaifs ir pašam ielikt un pagriezt. Pēc īsas startera zāģēšanas ierūcas Tas. 5.7 litru HEMI dzinējs. Skaņa ir dobja un viegli uzbudinoša - galu galā, šis ir tas pats dzinējs ko montē arī Dodge muskuļauto un daudzos citos mūsdienu Chrysler/Dodge/Jeep automobiļos. Dzinēja saknes gan meklējamas vēl piecdesmitajos gados, taču nav jābīstas par tā arhaismu - šis ir moderns agregāts un pretēji populāram izteicienam, to nevar salabot izmantojot “tikai āmuru un roratslēgu”. 390 zirgspēki, 548 griezes momenti, 6 automātiskie pārnesumi un 4 velkošie riteņi. Piedzīvojumi var sākties!

Pirmā iekļaušanās satiksmē nav viegla. Gabarīti neļauj zaudēt modrību un liek justies kā autobusā. Kas nav tālu no patiesības, jo Ram pasažieri atrodas vienā augstumā ar satiksmes autobusā sēdošajiem. Kad izmēri ir mentāli apgūti, var sākt izbaudīt braucienu. Pārskatāmība ir lieliska visos virzienos, izņemot diagonālo skatu atpakaļ - aizmugurējie statņi nav pārāk palti, taču auto ir tik augsts, ka aiz borta malas mierīgi var būt paslēpies kāds golfiņš. Šeit lieti noder milzīgie spoguļi, kas ļauj brīvi pārredzēt aklos punktus. Savukārt manevrēšanai atpakaļgaitā palīdz gan pīkstošie sensori, gan atpakaļskata kamera. Šādam auto tie ir obligāti, jo augsto bortu dēļ “uz aci” novērtēt distanci ir ārkārtīgi grūti.

Ram ir vienīgais no pilnizmēra pikapiem, kam aizmugurē izmantotas spirālveida atsperes nevis lāgas. Tās nodrošina daudz vienmērīgāku gaitu, ko auto apskatnieki ASV salīdzina pat ar vieglā auto uzvedību. Bail domāt kādi ir viņu vieglie auto un kā uzvedas viņu pikapi ar lāgu piekari, jo Ram tomēr ne uz brīdi neļauj aizmirst, ka ir viens milzu blāķis ar relatīvi vieglu aizmuguri, kas lēkā šķērsojot tramvaja sliedes un līdzīgus ceļa nelīdzenumus. Tomēr tā nav mirstamā kaite un braukt var droši pilsētā, pa šoseju un, protams, pļavu. Bezceļa brišanai Ram palīdzēs bloķējamā pilnpiedziņa, savukārt ikdienas braucieniem pa koplietošanas ceļiem pilnīgi pietiks ar divu - aizmugurējo riteņu piedziņu. Turklāt šis režīms ļauj jo īpaši izbaudīt HEMI jaudu, atstājot aizmugurē braucošos baltu dūmu mākonī (jābrīdina gan, ka 20 collu riepas ir ļoti dārgs prieks).

Tikpat dārgs prieks ir Ram 98 litru bākas uzpilde - viens benzīntanka apciemojums šodien jau beigsies ar vismaz 100 latu robu maciņā. Turklāt ielietais pazudīs ātri, jo HEMI prasa upurus. Pirmais, visai uzmanīgais un saudzīgais brauciens cauri pilsētai beidzās ar 28 litru vidējo patēriņu. Spēcīgi cipari mūsdienām, kad jau 7 litru patēriņš tiek uzskatīts par pārāk augstu. Protams, taisns, mierīgs šosejas posms mazliet izlīdzinās apetīti, kas iespējams nokritīsies līdz pat kādiem 13 litriem, tomēr vidējais reālais ikdienas patēriņš būs ap 17-19 litriem uz 100 kilometriem. Amerikāņiem tas šķiet pieņemami, taču Eiropietim ir grūti sagremot tādus ciparus. Tāpēc arī aprīkojuma cenu lapā zīmīgu vietu ieņem gāzes iekārta. Kamēr vēl gāzes cenas ir krietni zemākas - šī investīcija atmaksāsies ātri.

Patiesībā dzinējs, lai cik mīlēts arī nebūtu Amerikā, ir galvenais šī auto mīnuss Eiropā. Šeit pat nav runa par to vai cilvēks ir gana turīgs lai varētu to atļauties, vienkārši sadzīvot ar šādu absurdu patēriņu Eiropietis nespēj tīri psiholoģiski. Tas šķiet absolūti nepieņemami. Dodge varētu ciešāk sadraudzēties ar savu jauno lielo brāli Fiat un aizlienēt kādu itāļu dīzeli, piemēram trīslitrīgo MultiJet. Ar tādu Ram kļūtu nesalīdzināmi pievilcīgāks un arvien vairāk cilvēku to iekļautu ir-vērts-apskatīties sarakstā meklējot jaunu auto. Galu galā, tas ir luksus-kravas-visurgājējs ar hromētiem diskiem, kruīza kontroli, duālo klimatu, balss vadības brīvroku pieslēgumu, Bluetooth mūzikas straumēšanu, iebūvēto cietni mūzikas glabāšanai, 10 skaļruņu audio sistēmu ar sabvūferi, ādas apdari, 10 virzienos elektriski regulējamiem apsildāmiem un ventilējamiem sēdekļiem, tālvadības iedarbināšanu un, protams, 3 kvadrātmetru kravas kasti. Turklāt tas viss par 3. sērijas BMW cenu. Praktiskā latvieša sapnis. Tikai tas dzinējs... Pielūdzams un nolādējams vienlaicīgi.


Patika:
bagātīgs aprīkojums
adekvāti apdares materiāli
daudz mantu novietņu salonā
RamBox slēdzamās kastes bortos
jaudīgs dzinējs (skat. mīnusus)

Nepatika:
vājprātīgs patēriņš
grūti iekāpt
bezcerīgi atrast stāvvietu pilsētas centrā


Dati:
Dzinējs: 5.7 l HEMI
Jauda: 390 Zs, 548 Nm
Paātrinājums: 6.1 s
Patēriņš: 19 l/100 km
CO2 izmeši: 365 g/km
Kravnesība: 700 kg
Respekts: milzīgs

Foto: Kaspars Garda (c) garda.lv

















  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies