Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Nissan Micra DIG-S

Testi, Auto

Tests: Nissan Micra DIG-S

Micra patiešām ir mikra. Vismaz tās ir pirmās domas, kas burtiski iespiežas galvā iesēžoties mazajā automobilī. Galva duras griestos, sēdekļa galvas balsts mugurā. Situāciju neglābj arī visai īsu distanci uz aizmuguri atbīdāmais sēdeklis. Tomēr jau pēc pāris kilometriem situācija uzlabojas, jo sēdpozīcija automātiski “noregulējas” mazliet laiskākā pozā un pēkšņi visas problēmas atkrīt. Izņemot vienu - īsais sēdeklis nekomfortabli nospiež kājas. Kopumā dzīve pie Micra stūres nav slikta - vietas apkārt ir gana, kloķi un pogas ir ērti aizsniedzamā attālumā un ar galvu un pagalvi vairs nav problēmu. Vienīgi tās kājas gan nospiežas, tālākā braucienā būtu grūti. Bet tas viss ir nebūtiski, jo, lai arī cik banāls nebūtu šāds “seksims”, Micra nav paredzēta raženiem tēviņiem, bet gan smalkām kundzītēm. Un viņām šeit dzīve būs daudz piemērotāka gan pilsētas līkločos, gan pasaules apceļojumos.

Micra mūsupusē pieejama divās versijās. “Parastajā” un “karstajā”. Abām ir 1.2 litru trīscilindru benzīna motors, taču “karstā” DIG-S versija aprīkota ar kompresoru, lai no mazā motoriņa izspiestu papildus 18 zirgspēkus, tā nodrošinot mazo automobilīti ar teju simts zirdziņiem. Otrs, un dažu acīs pat galvenais efekts ir krietni zemāks CO2 izmešu daudzums. Micra DIG-S var lepoties ar izcili zemu rādītāju - 99 grami un kilometru. Salīdzinājuma, “parastā” Micra purkšķina 125 gramus. Zemais izmešu daudzums nodrošina arī zemāko attiecīgo nodokli.


Daļēji šāds rādītājs panākts pateicoties Stop/Start tehnoloģijai, kas automašīnai apstājoties automātiski izslēdz dzinēju, tādējādi, nīkuļojot pilsētas sastrēgumos, Micra gaisu lieki nebojā. Stop/Start mūsdienās kļūst arvien iecienītāka un nupat jau ir attīstījusies tik tālu, ka no šīs tehnoloģijas vairs nav jābaidās. Starteri šim uzdevumam ir pielāgoti un dzinējs “pielec” un ir gatavs braucienam ātrāk nekā vadītājs spēj līdz galam izspiest sajūgu un ieslēgt pirmo pārnesumu. Vienīgais cietējs, it īpaši mūsu pusē, kur vienmēr jābūt ieslēgtiem lukturiem, varētu būt akumulators, taču arī tam vajadzētu uzticami kalpot vismaz automašīnas garantijas periodā.

Kā tad mazā Micra brauc? Kā vells! Trīscilindru kompresormotoram piemīt ne tikai uzlabota dinamika, bet arī uz “mīšanu” aicinoša dobja skaņa. Gluži kā tāds mini Porsche būtu paslēpts zem motora pārsega, tā vien gribas mazo tarkšķi dzirdēt vēl un vēl. Tas, protams, ne visai patīk degvielas patēriņa mērītājam, kurš šādā “baudas režīmā” rāda visai neticamus ciparus. Arī 10 litru patēriņš nav svešs šim auto, ja ar to brauc entuziastiski. Protams, ne jau visu laiku ir jāsporto, un, kad jaudas un paātrinājuma testi visos ātruma diapazonos ir pabeigti, ir laiks pabraukt mierīgi un ekonomiski. To Micra prot un ar to ir viegli iejusties mūsu lēnajā satiksmē. Pirmais, otrais, trešais un garākos posmos var pat ripot ceturtajā. Tiesa, šis motoriņš mīl augstus apgriezienus, tāpēc augstajos pārnesumos pie neliela ātruma nejūtas īpaši komfortabli. Jāpiemin arī “pilnīgi mēmais” pedālis, uzsākot no “nulles” apgriezieniem. Līdz kādiem 1700 apgriezieniem dzinējam nepietiek dukas nekam paātrinājuma cienīgam, tādēļ, ja gribat strauji mainīt joslu vai nogriezties, esiet gatavi laicīgi mazliet “uzgāzēt”.

Pilsētas, šosejas un jauktā braukšanas cikla rezultātā Micra iekļaujas visai pieklājīgā degvielas patēriņā, tomēr tas noteikti nav bukletā uzrādītais. 5,2l pilsētā nedabūt nekādi, ja vien neripinaties piektajā robā pa pilnīgi tukšām ielām nakts vidū. Reāli šis cipars būs ap vai virs 6. Kā jau parasti, īstiem degvielas taupītājiem jāizvēlas dīzeļi, diemžēl kaut kāda absolūti nesaprotama lēmuma rezultātā dīzeļmicra nav pieejama.

Toties pieejamas (beidzot!) ir mūsu reģiona kartes Nissan Connect navigācijas sistēmai. Tagad arī Micrai ir pieejama šī lieliskā sistēma, ko Nissan piedāvā visos savos modeļos. Nissan Connect ir navigācijas/izklaides sistēma ar 5 collu skārienjutīgo ekrānu. Tajā ir gan navigācija, gan mūzikas atskaņotājs (iespējams pieslēgt iPod vai citu USB ierīci), gan Bluetooth savienojums, kas ļauj handsfree un mūzikas straumēšanas režīmā pieslēgt telefonu. Un jāsaka, ka atšķirībā no teju visu citu ražotāju centieniem, šeit Bluetooth pieslēgums patiešām darbojas un to ir ērti lietot. Tiesa, Nissan Connect ir padārga opcija, kas pieejama tikai augstākajos aprīkojuma līmeņos.

Par praktiskajām lietām. Micra salonā atradīsiet trīs glāžu turētājus, kas pieņems pat vislielākā izmēra makjato-moka-late-ledus-putukrējuma-kafijas glāzi. Pasažierim priekšā ir veseli divu sīklietu nodalījumi, kuros varēs paslēpt veselu tūtu svaigi ceptu mufinu vai pat rezerves drēbju kārtu tiem gadījumiem, kad nakti nācies pārlaist svešā gultā. Aizmugures pasažieriem gan dzīve nav tik izklaidējoša un neko vairāk kā pietiekoši daudz vietas diviem tur neatrast. Diviem vieta pietiks arī Micra bagāžniekā. Runa, protams, ir par kartupeļu maisiem. Jā, Micra nav nekāds Mini un tās bagāžniekā ir pietiekoši daudz vietas, lai ikdienā nenāktos sūdzēties par tās trūkumu. Automobiļa pašā aizmugurē varēs atrast parkošanās sensorus, kas gan arī pieejami tikai dārgākajās aprīkojuma paketēs. Tāpat kā visai interesants parkošanās palīgs, kas, braucot gar ielas malu, nomērīs vietu starp tur stāvošajiem auto un paziņos, vai tā ir gana liela, lai tur ietilptu Micra. Sīkums, bet patīkams, it īpaši tiem, kas negrib sevi apgrūtināt ar auto gabarītu izjušanu.

Kam patiks Micra? Galvenokārt tiem, kas grib mazu, uzticamu auto par pietiekoši zemu cenu. Lētākās Micra sākas no septiņarptus tūkstošiem latu, savukārt no deviņiem tūkstošiem pieejama jau šī kārdinošā DIG-S versija. Vislabāk auto jutīsies pilsētā, un, lai arī Nissan ir centies šo auto padarīt vizuāli neitrālāku, tam pie stūres vislabāk izskatīsies smalkas kundzītes jebkurā vecumā.

+ DIG-S kompresordzinēja rūciens
+ Nissan Connect
+ salona un bagāžas vietu ietilpība
+ stikla jumts

- degvielas patēriņš neiepriecinās ar reklamētajiem cipariem
- apdares materiāli ir prastāki nekā gribētos

Paldies Norde!

Foto: Kaspars Garda (c) garda.lv















  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Bērnu velo, 20

75.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies