Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Honda Civic 5D

Testi, Auto

Vēl viena nedēļa, vēl viena Honda. Šoreiz viens no populārākajiem šībrīža auto Latvijā. Iepriekšējā nedēļā testētā auto nebēdnīgais brālis – Honda Civic 5D. Jebšu citiem vārdiem sakot – hečbeks no kosmosa. Šis ir auto, kurš nevienu neatstāj vienaldzīgu. Tas vai nu patīk, vai riebj. Tiesa, es vēl neesmu saticis nevienu no tiem pēdējiem. Mums patīk. Pēc skata. Kā ir ar pārējo – to lasiet tālāk.

Kas tad ir šī mūsu viešņa no nākotnes? Tas ir piecdurvju hečbeks (daudziem gan ir problēmas saskatīt un atrast aizmugurējās durvis) ar 1.8 litru 140 zirgspēku dzinēju, Sport komplektācijā. Šeit gan uzreiz jāpiebilst, ka Sport ir tikai aprīkojuma līmeņa nosaukums – tehniski šis auto praktiski neatšķiras no Comfort vai Executive versijas. Tiem, kas grib patiesu sportistu, būs jāpagaida, kamēr līdz mums ieradīsies huligāniskā Type-R versija.




Kā jau noskaidrojām sedana testā, tad Civic bāzes aprīkojums ir ļoti spēcīgs, liekot jautāt – ko gan vēl varētu pielikt klāt. Sport versijai klāt ir nākusi kruīza kontrole, lietus sensors un 17 collu vieglmetāla diski. Kā arī ļoti patīkams a la zamšādas salona tapsējums. Atgādināšu, ka jau bāzes versijai ir seši drošības spilveni, stabilitātes sistēma, logu pacēlāji visām durvīm, klimatkontrole, CD/MP3 atskaņotājs ar 6 skaļruņiem un vēl vesela gūzma visādu labumu.



Pirmais, kas mums bija jāņem vērā, ir tas, ka hečbeks ļoti kardināli atšķiras no sedana. Ne tikai vizuāli, bet arī ar interjeru, salona iekārtojumu, sēdpozīciju un protams gaitu. Aizmirstiet gludo, komfortablo gaitu. Šis auto ir ciets kā zaļš bumbieris un stingrs kā fizikas skolotājs. Gaita ir ļoti stingra, stabila un pārliecinoša. Auto nepadodas pat vispārgalvīgākajiem manevriem un turas pie ceļa kā košļene pie jaunām biksēm. Un uz straujiem manevriem Civics ir nasks. Jo īpaši tāpēc, ka stūre ir ļoti strauja. Šis nav nekāds trolejbuss, kuram stūre jāapgriež piecsimt reižu, lai izbrauktu no pieturas. Maza kustība pa kreisi, un Civics jau atrodas blakus joslā. Šis vairs nav tūļīgais pensionāru auto, kāds bija iepriekšējās paaudzes piecdurvju Civic. Šis ir karstasinīgu jauniešu un brauktmīļu auto.



Stingra piekare – tas ir labi uz gluda ceļa. Bet kā ir ar nelīdzenu ceļu, ar bruģi? Diemžēl ne tik patīkami. Civic iznes cauri visas vibrācijas tieši līdz mūsu dibeniem, un pēc ilgākas braukšanas pa sliktu ceļu jau sākam saņemt sūdzības no aizmugurē sēdošajiem. Bet tajā pašā laikā auto joprojām turas uz ceļa ļoti stabili. Šeit ar sliktu vārdu jāatceras Dodge Caliber, kurš tāpat „kratīja mūsu pakaļas”, bet diemžēl kļuva arī bīstami nestabils. Civics nav nekāds Dodge un lai arī „izbaudot” katru nelīdzenumu, tas droši un pārliecinoši turpina ceļu.



Hečbeka dzinējs ir tieši tāds pats kā sedanam, tomēr šis šķiet krietni dzīvīgāks. Iespējams tas tāpēc, ka šis auto jau bija noskrējis vairāk kā 5000 km, tātad jau labi iebraukts. Ātrumu Civic uzņem labi, pārliecinoši, lai arī tāpat kā sedanam – gribētos mazliet vairāk jaudas pie zemiem apgriezieniem. Bet kā jau zināms, Hondas dzinēji mīl apgriezienus, un paceļoties virs 4000 apgriezieniem minūtē Civicā pamostas īsts nezvērs kurš tā vien grib mūs ātrāk aizvest līdz kungam dzeltenajā vestē ar fēnam līdzīgu priekšmetu rokās.

Tiem, kam patīk „krustojumu dragreiss” būs mazliet jāpatrenējas fiksi pārslēgt ātrumus, jo pirmajā pārnesumā dzinējs maksimālos apgriezienus sasniedz ļoti ātri. Savukārt otrajā pārnesumā „uzgriežot” apgriezienus līdz galam, ātrums jau ir pārsniedzis Latvijā atļauto.



Ja par piekari un dzinēju var teikt galvenokārt labus vārdus, tad ar bremzēm diemžēl situācija ir mazliet savādāka. Tās ir neinformatīvas, salīdzinoši „mīkstas”. Nebūt ne asas, kā mēs to gaidītu no tik „lecīga” auto. Tās gan nekad nepievils – auto apstājas ātri un droši, bet bremzējot nav kontroles sajūtas. Kritiskākā situācijā pat rodas satraukums – vai tiešām auto paspēs apstāties? Paspēs, jau, paspēs. Bet diemžēl bez tās sajūtas, ka lūk – tieši tur un tieši tad.

Runājot par lietām, kas nepatīk – uzreiz jāpiemin vēl dažas. Vispirms jau tie ir durvju rokturi. Gan priekšējām, gan aizmugures durvīm. Skatoties pa gabalu šķiet, ka priekšējās durvis var atvērt atliecot uz āru visu „kliņķi”. Diemžēl nē. Tas ir nekustīgs, un aiz tā slēpjas maza neērta mēlīte, kas jāiespiež rokturī. Nu gaužām neērti un nepraktiski. Otrās paaudzes Golf īpašnieki sapratīs par ko ir runa. Priekš kam vajadzīgs tik liels rokturis, ja jāspiež tik maza mēlīte. Turklāt neuzmanīgi rīkojoties var iespiest sev pirkstgalus.



Aizmugures durvīs stāsts ir pavisam citāds. Pirmkārt jau rokturi ir paslēpti pie loga rāmja un daudziem neizdodas tos pamanīt. Tas, protams, ir amizanti un uzjautrinoši. Diemžēl ne tik jautri ir tas, ka šo rokturi atraduši, cilvēki nespēj durvis atvērt un prasa lai es tās atslēgtu . Bet durvis ir atslēgtas. Vienkārši šie rokturi ir ļoti stingri un jāatloka vairāk kā prasītos.

Nākamais pie kā es gribētu piekasīties ir… nu patiesībā es nezinu pie kā vēl tā īsti varētu piekasīties. Kādam varētu nepatikt kosmiskā paskata panelis. Man patika. Savdabīgs. Interesants. Diemžēl jāsecina, ka pēc gadiem šis panelis varētu zaudēt savu šarmu, jo lielā apaļā ieloka spīdīgā plastmasa viegli skrāpējas un iespējams, ka saulē zaudēs savu sākotnējo krāsu. Savukārt tas, kas ir tur pa vidu – tahometrs- ir vienkārši graujošs! Labā nozīmē. Pirmkārt jau tas ir izgaismots ļoti „stilīgā” bet pietiekoši maigā zilā krāsā. Otrkārt – tas ir izkārtots trīs līmeņos. Zemākajā/dziļākajā atrodas degvielas un temperatūras rādītāji, tad seko pats tahometrs, un vistuvāk uz āru – tieši virs tahometra „gaisā karājas” informācijas displejs. Izskatās tas viss tik tiešām kosmiski, un priecē acis katru reizi iedarbinot dzinēju.



Runājot par dzinēja iedarbināšanu – tas šeit nav tik vienkārši kā parasti. Civicam ir Start poga. Diemžēl tā ir izveidota ļoti savdabīgi, jo atšķirībā no citiem auto, kuriem atslēga kā tāda nav vajadzīga, šeit bez tās neiztikt. Vispirms ierastajā veidā ieliekam atslēgu aizdedzē un pagriežam, pēc tam jau varam spiest Start pogu, kas atrodas paneļa kreisajā pusē. Stilīgi, savdabīgi, bet neērti. Priekš kam gan vajadzīga start poga, ja tik un tā ir jālieto atslēga? Laikam tomēr stilam ir nozīme. Tas ir vienkārši kičīgs kičs kičīgiem kičīgā Civic pircējiem.



Informācijas displejā varam redzēt divus dažādus nobraukumus, momentāno un vidējo degvielas patēriņu katram nobraukumam un temperatūru, kā arī indikāciju, vai aizmugurē sēdošie pasažieri ir piesprādzējuši drošības jostas. Tāpat tur parādīsies brīdinājums par atvērtam durvīm, pārsniegtu ātrumu (pie 65 un 95 km/h) un citi brīdinājumi. Audiosistēmas un klimatkontroles informācija savukārt ir redzama lielā displejā paneļa augšpusē. Arī tas ieturēts modernā stilā ar baltiem simboliem uz melna fona. Šī displeja vietā iespējams arī pasūtīt lielāku navigācijas displeju.

Klimatkontroles vadība ir vienkārša – tāda pati kā citām Hondām, tikai pogas šeit ir savādāk izkārtotas. Cik tas ir ērti – atkarīgs no katra braucēja gaumes. Katrā ziņā nekādas problēmas lietošanā tā neradīja.



Kā jau ierasts – arī šim auto mēs novērtēsim glāžu turētājus. Un par tiem var teikt tikai vislabākos vārdus. Pirmkārt jau tie ir veseli astoņi! Četri priekšā, četri aizmugurē. Tie divi, kas atrodas viduskonsolē ir ar maināmu izmēru, tātad pielāgosies jūsu glāzei/krūzei/pudelei. Pudeles – runa, protams, ir par minerālūdeni vai limonādi – vislabāk ir turēt cimdu nodalījumā, jo tas ir ventilējams – tātad lietojot kondicionieri - dzesējams. Savukārt pašam cimdu nodalījumam varētu veltīt kādu dziesmu vai vismaz dzejoli… Tas ir vienkārši milzīgs! Ir pamatīgi jānoliecas un jāizstiepjas, lai aizsniegtu tā galējo sienu. Tur pilnīgi mierīgi var iebāzt kaķi… kādu kaķi!... Tur vietas pietiek pat mazam bērnam! Neba nu tā, ka mēs mēģinājām, bet tomēr. Varam tikai sapņot, ka tāda mantu glabātuve būtu katram auto!



Lielās mantas mēs protams gribēsim likt bagāžniekā. Kāds tad tas ir? Man nāksies atkārtoties – milzīgs! Protams, nevar hečbeku salīdzināt ar universālu, un tomēr – vietas šeit ir ļoti daudz. Pie tam, Civicam nav rezerves riteņa (tā vietā ir pūšams baloniņš, kurš „aizlāpīs” caurumu ļaujot aizbraukt līdz servisam) tāpēc zem dubultās grīdas atklājas vieta vēl vienam kartupeļu maisam. Ja arī ar to ir par maz – varam nolaist sēdekļu atzveltnes un iegūt kravas telpu, kurā var iestūķēt mēnesi. Bet ko darīt, ja esam nopirkuši paliela izmēra palmu lielā podā? Bagāžnieka jumts tomēr ir par zemu, bet guļus likt eksotisko augu arī negribas. Tad ķeramies pie mazas maģijas – aizmugures sēdekļu pacelšanas! Abas puses – dalītas attiecībā 2:3 tāpat kā atzveltnes – ir paceļamas uz augšu un pielokāmas pie atzveltnes. Tā mēs iegūstam vēl vienu milzu kravas telpu, kurā iekraut palmu, plauktiņu, vai milzīgu suni. Paceļot tikai vienu pusi varam šo telpu izmantot kā iepirkumu maisiņu novietni. Ļoti ērti un praktiski. Turklāt visas pārvērtības ir veicamas ar vienu roku.



Daudzi noteikti prasīs – kā ir ar to dalīto aizmugures logu? Slikti ir. Var pierast arī pie tā, bet salaiduma vieta tomēr traucē skatam atpakaļ. Protams, var uz šo lietu arī skatīties savādāk – citiem auto nav šīs apakšējās stiklotās daļas, bet logs beidzas tikpat augstu… Viena lieta, kas tomēr pietrūkst, ir aizmugurējā logu tīrītāja neesamība. Tā teikt „ātri brauksi – nemanīsi”, bet reizēm tomēr prasās kārtīgi notīrīt lietus lāses.



Kāds tad ir kopsavilkums par Civic hečbeku? Pirmkārt jau tas ir paredzēts pilnīgi citai pircēju kategorijai nekā sedans. Arī ar citiem kompaktklases hečbekiem tas nav īsti salīdzināms ne futūristiskā izskata, ne novatorisko risinājumu ziņā. Pēc Civic iekāpjot citos auto rodas sajūta, ka esam pārcēlušies vairākus gadus senā pagātnē. Var pat izteikt tik drosmīgu apgalvojumu, kā pasludināt Civic par vienīgo īsto 21. gadsimta auto. Civic hečbeks noteikti labāk patiks jauniešiem. Tas ir ātrs, veikls un ļoti stabils. Tajā ir pietiekoši daudz vietas gan pasažieriem gan kravai. Tātad labi piemērots jaunai ģimenei – bagāžniekā pietiks vietas bērnu ratiņiem. Civic ir arī pietiekoši ekonomisks, lai netraumētu ģimenes budžetu. Uz šosejas var iekļauties zem 6 litriem, savukārt kopā ar pilsētas režīmu patēriņš nepārsniegs 7.5 litrus. Kopumā vērtējams kā ļoti labs un izteikti moderns auto, diemžēl ar pāris mīnusiem. Es dodu septiņas zvaigznītes.

Honda Civic 5D. Šībrīža cena 12600 Ls. Lētākais modelis sākot no 10950 Ls.



+ izskats
+ gaitas stabilitāte
+ aprīkojums
+ milzīgs bagāžnieks un cimdu nodalījums
+ paceļami aizmugures sēdekļi

- neinformatīvas bremzes
- neērti rokturi
- bezjēdzīga start poga


Paldies Honda, Bensons Auto.

Šeit vēl bildes

  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

179.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

375.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

345.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Razer Core X Chroma - eGPU

250.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

459.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Bērnu velo, 20

75.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies