Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Dodge Caliber SXT

Testi, Auto

Lai arī mums nezināmu iemeslu pēc TC Motors ignorēja mūsu pieteikumu piedalīties Dodge Caliber prezentācijā pirms pāris nedēļām, mēs tomēr pamanījāmies dabūt šo auto savās mazajās netīrajās roķelēs. Jūs jau ziniet, mums tās roķeles ir garas…

Tātad Dodge Caliber SXT. Kas tas tāds ir? Tas ir pilnīgi jauns auto, ar kuru Dodge zīmols (brends) atgriežas Eiropā. Tā priekštecis bija Chrysler/Dodge Neon – kompaktklases sedans, ar kuru Caliber nav burtiski nekādu līdzību. Auto ir veidots sadarbībā ar Mitsubishi - Caliber un Lancer ir viena bāzes platforma.

Caliber nav īsti iekļaujams nevienā klasē. Tas apvieno kompaktklases, bezceļnieka un minivena īpašības. Lai aptuveni rastos priekšstats kāds ir Caliber – iedomājieties Golfu uz milzīgiem riteņiem.

Ilgi gan nekavējieties domās par Golfu, jo atšķirībā no tā, Caliber ir vizuāli ļoti interesants un pievilcīgs auto. Tas veidots klasiskajā Dodge stilā – mazliet dusmīgs, mazliet agresīvs, mazliet izaicinošs, bet ne draudīgs. Tas nav kā bulterjers, kurš izaicina uz divkauju jebkuru, ieskaitot savu saimnieku.




Vienu gan ir grūti nepamanīt – gludās plaknes un asos stūrus. Šķiet vienīgā līkne saskatāma tikai auto siluetā. Visi paneļi, visi dizaina elementi ir plakani un kantaini. Vai amerikāņi atgriežas autodizaina septiņdesmito gadu kubismā? Virsbūve ir kantaina, lukturi ir kantaini, panelis ir kantains, bet kā lai stūri uztaisa kantainu?...



Kas tad mūsu lācītim ir vēderā? Mūsu testa auto ir aprīkots ar burtiski visu, kas vien atrodams papildaprīkojuma klāstā. 2.0 litru 140 Zs benzīna dzinējs, piecpakāpju automātiskā pārnesumu kārba, salona ādas apdare, satelītnavigācija, 9 skaļruņu, sešu disku audiosistēma, un ļoti amerikāniski 18 collu hromēti riteņu diski. Tos nu nekādi nevar nepamanīt. Ja vēl nežēlojam savas ausis un ļaujam vaļu audiosistēmai ar sabvūferi, tad sanāk īsts uzmanības pievēršanas auto.



Laiks beidzot satikt auto dzīvē. Pirmais ko mēs kā parasti darām, ir atveram bagāžnieku, lai tur saliktu fotosomas. Šeit mūs sagaida pirmais, diemžēl nepatīkams pārsteigums. Vietas šeit pietiek, nav arī nevajadzīgu izliekumu, grīda ir gluda, bet viscaur viss ir veidots no cietas plastmasas. Pat Fiat Punto un Toyota Aygo bagāžnieki bija iztapsēti ar mīkstu materiālu, kurš neļauj mantām slīdēt. Šeit savukārt mūs sagaida īsta bagāžas slidotava. Ja bagāžnieka stūros izliktu salātlapas, tomātus, olas, tunča konservus un citas vajadzīgās sastāvdaļās, tad pēc pāris kilometriem dabūsim gatavus tunča salātus. Man gan garšo tunča salāti, bet man labāk patīk saņemt tos no glītas oficiantes, nevis kasīt laukā no bagāžnieka.



Kad mantas esam salikuši uz gaišās ādas sēdekļiem, kāpjam paši iekšā un mēģinām iekārtoties. Nu vietas šeit ir gana. Sēdpozīcija ir augsta, miniveniska. Tādā ir ļoti viegli iesēsties – iekāpšana un izkāpšana ir ērta. Diemžēl perfekto sēdpozīciju neļauj izmantot stūre – tā nav regulējama dziļumā – tikai augstumā. Tātad jāsēž mazliet tuvāk kā gribētos, savukārt tad celis atduras pret ļoti asu (šeit taču viss ir kantains!) viduskonsoles stūri.



Un tas noved pie nākamā, ļoti nepatīkamā secinājuma – visas plaknes un stūri šeit ir ne tikai asi, bet nepierasti cieti. Viss, izņemot ādas sēdekļus un stūri ir klāts ar šaušalīgi cietu, lētu un nepatīkamu plastmasu. Panelis, viduskonsole, spidometrs, durvju apšuvums, elkoņbalsti sānos un vidū,… viss ir viena vienīga plastmasa. Vai tiešām šis ir maksimālais aprīkojums? Diemžēl jā. Tik lēta apdare nebija pat manam vecajam darba Punto.



Tāds paskarbs sākums sanācis. Jāpasaka beidzot kaut kas labs par Caliber. Un kaut kas labs ir audiosistēma. Šeit ir sešu disku mainītājs, kurš beidzot saprot arī mp3 failus. Tātad ar sešiem mp3 diskiem mēs mūziku varēsim baudīt ilgi jo ilgi. Un to tiešām varēs baudīt, jo skaņa ir ļoti laba, viena no labākajām kādu esam dzirdējuši testētajos auto. Perfektuma atskaites punktu gan uzstādīja Lexus GS, un līdz tam līmenim Caliber vēl netiek. Bet daudz tuvāk, kā visi pārējie gan.

Interesants un nekur citur neredzēts risinājums ir „piknika skaļruņi”. Kā jau daudziem auto Caliber bagāžnieka vākā ir iestrādāts skaļruņu pāris, bet tie pieprot kādu interesantu triku – kad vāks ir atvērts un pacelts gaisā, skaļruņus var atlocīt uz āru. Tādejādi auto pārvēršas par labu piknika magnetolu, kas var pieskandināt jebkuru brīvdabas tusiņa vietu. Jauniešiem noteikti patiks šis triks. Mīnuss gan ir tāds, ka pat ar nenolaistiem skaļruņiem bagāžnieka vāks ir salīdzinoši zems un tajā regulāri var atsist galvu.

Atlocāmie "piknika skaļruņi"


Vēl viens interesants jaunums ir kabatas lukturītis. Bagāžnieka jumtā pie lampiņas ir paslēpts uzlādējams kabatas lukturītis. To var viegli izņemt, ērti lietot un gandrīz viegli ielikt atpakaļ. Šāds sīkums patiks daudziem.

Kā tad Caliber uzvedas uz ceļa? Es gribētu atbildēt uz šo jautājumu īsi – slikti. Bet korekti tomēr būs teikt - divējādi. Uz gluda asfalta, vai asfalta ar mazām plaisām un bedrītēm auto brauc gludi, komfortabli un stabili. Bet tiklīdz parādās nelīdzenumi… ak vai! Katru bedri auto pārcieš ar sāpīgu „sitienu pakrūtē”. Dinkš! Tā, it kā amortizatoru vietā būtu koka pagales. Un es to nedomāju labā – sportiskā nozīmē. Plus, pie katra šāda trieciena vienotā unisonā nograb visas plastmasas detaļas – tātad viss salons izņemot sēdekļus.



Zinot šo, labāk izvairīties no bruģa. Pie lielāka ātruma – un ar lielāku ātrumu es domāju tādu ātrumu, kas darītu godu igauņu pūdelim – auto piekare sāk nevaldāmi „driblēt” un gaita kļūst bīstami nestabila. Pat nedomājiet par straujiem manevriem uz nelīdzena ceļa – auto burtiski izleks no ieplānotās trajektorijas. Bet, kad esam atpakaļ uz gluda asfalta – baudām relaksējošu komfortu. Tātad – ja nevēlaties nepatīkamas sajūtas – brauciet pa labiem ceļiem. Lai veicas tādus atrast…

Divi plauktiņi. Apakšējajā ir dzesejams nodalījums dzērieniem



Ja ar Caliber piekari nav īsti labi, tad ar divlitrīgo motoru… ir tieši tāpat. Laikam jau amerikāņi pozicionē Caliber kā jauniešu auto, un vēlas lai jaunieši brauktu droši un netrakotu uz ceļa. Gluži vienkārši nekāda „trakošana” šeit nav iespējama, jo dzinējam katastrofāli nepietiek jaudas. Kamēr auto ieskrienas līdz 100 kilometriem stundā, var mierīgi paspēt iemācīties franču valodu. Paātrinājums nav jūtams nevienā motora apgriezienu diapazonā. Skaņa – jā. Motors rūc tā, ka nomāc mūzikas skanējumu, bet nekas no tā īsti nemainās. Turklāt rūc tas tik slinki, ka negribas to traucēt. „Nūū, jau atkal jāskrien? Negribūūū, labāk pagulēēēt… Ļauj man pagulēēēt…”



Automātiskās pārnesumu kārbas darbību ir grūti novērtēt dēļ slinkā dzinēja. Tā darbojas ar CVT2 variatoru, kas izstrādāts sadarbība ar Nissan. Kā jau variatoram tam nav fizisku pārnesumu kurus pārslēgt, tāpēc nekāda raustīšanās nav un „pārnesumu pārslēgšanas” nav jūtama.

Stūrei Caliber klausa apmierinoši. Tā nav par vieglu un nav arī par stingru. Var just saikni ar ceļu. Kā jau pasmags auto ar augstu smaguma centru, Caliber viegli gāzelējas straujos pagriezienos. Taču vismaz priekšā sēdošie to neizjūt sāpīgi, jo sēdekļiem ir labi sānu balsti, kas stingri notur muguru.

Neticiet oficiālajiem datiem. Pilsētā jārēķinās vismaz ar 13 litru patēriņu


Runājot par sēdekļiem ar labiem vārdiem jāpiemin vietas daudzums. Neskatoties uz kompaktklases izmēriem vietas ir daudz gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem. Ierasto testu - iesēsties „aiz sevis” var izveikt bez grūtībām.

Aizmugurējo sēdekļu atzveltne dalās attiecībā 1:2 un ir nolaižama. Tas gan nav izdarāms tik viegli un eleganti kā iepriekš testētajā Honda FR-V,taču mazliet pieliekot spēku iegūstam gludu kravas telpu kurā var iekraut pat ledusskapi. Protams, jāatceras, ka bagāžnieka grīda ir no plastmasas, tātad to ledusskapi nāksies pamatīgi atsiet, lai tas nešļūktu no vienas puses uz otru.

Lukturītis. Praktisks sīkums.


Pirms es ķeros pie galējā rezumē, man jāsaka vel pāris slikti vārdi. Pirmkārt jau es nekādi nespēju saprast kā jaunam Latvijā pirktam auto var nebūt automātiskās tuvās gaismas! Es pat nebūtu iedomājies, ka lukturi nav ieslēgti, ja vien ceļmalā stāvošs policists neliktu man piedomāt vai viss ir kārtībā. Bet nebija viss kārtībā. Neticami, ka šāds sīkums nav atrisināts. Pat Punto gaismas bija automātiskas… Viens gan ir droši - auto neļaus aizmirst izslēgt gaismas. Tiklīdz atveram durvis, tā tas sāk pīkstēt neciešamā amerikāniskā balsī atgādinot, ka jāizslēdz lukturi. Tikpat neciešami auto pīkst arī tad, ja atveram durvis, kamēr atslēga atrodas aizdedzē. Šeit uzreiz atmiņā ataust Lexus neciešamā pīkstēšana.

Vēl viens ergonomikas mīnuss ir borta datora vadības poga. Tā atrodas zem spidometra, aiz stūres. Tātad braucot to nevaram nospiest, un stāvot ir jābāž roka cauri stūrei. Absurdi neērti.

Nu labi, jāmēģina savilkt kaut kādu kopsavilkumu par Dodge Caliber. Diemžēl jau nekas skaists tas nebūs. Mums gan patika šis auto. Pareizāk sakot – mēs ļoti gribējām, lai mums patiktu šis auto. Diemžēl tas mūs pievīla. Caliber ir ļoti laba ideja – jauniešu auto, kas apvieno kompaktklases, minivena un bezceļnieka īpašības – taču rezultāts ir vienkārši bēdīgs. Vai atkal jāgaida, kad japāņi pārķers šo ideju un uztaisīs auto tādu, kādam tam jabūt? Atliek vien cerēt.




Vienīgais Caliber attaisnojums varētu būt zemā cena. Bet ak vai, arī šeit auto izgāžas. Mūsu testētā auto cena ir gandrīz 17 tūkstoši latu. Par kompaktklases auto, kuram nav (vispār nav pieejama!) klimata kontrole, un kura salons veidots no vienas vienīgas plastmasas? Kaut kas šeit nav īsti pareizi… Lētakais Caliber gan maksā tikai 10 tūkstošus latu, taču tam ir 1.8 litru motors un es pat baidos iedomāties kāds interjers… Taču iespējams, ka tieši tāds – bāzes versijas Caliber ir tas īstais. Nekā lieka, atbilstošs cenai, askētisks, robusts, iespējams izturīgs… Ja jums nav ambīciju pēc augstas kvalitātes apdares un auto sportiskas gaitas, tad varbūt der pamēģināt tādu lēto Caliber. Savukārt tādu maksimāli aprīkotu auto kāds tika mūsu rokās – neiesaku nevienam par savu naudu.

Piecas (no desmit) zvaigznītes. Foršs auto, diemžēl ar pārak daudz mīnusiem.



Dodge Caliber SXT. Šībrīža cena 17000 Ls. (Bāzes versija – 10000Ls)

+ izskats
+ ērts gan priekšā, gan aizmugurē
+ praktisks
+ ļoti laba audiosistēma, ar „piknika skaļruņiem”

- nepiedodami vājš dzinējs
- piekare absolūti netiek galā ar ceļa nelīdzenumiem
- nav pieejama klimata kontrole
- visa salona apdare no cietas, „lētas”, grabošas plastmasas
- pārāk augsta cena (konkrētajam modelim)
- nav automātiskās tuvās gaismas


Paldies A. Lembergam.

Šeit vēl bildes

  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Bērnu velo, 20

75.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies