Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Toyota Hilux

Testi, Auto

Šoreiz tests būs mazliet savādāks. Jo auto ir savādāks. Pat ļoti savādāks. Tas ir Toyota pikaps Hilux. Auto, kura bagāžniekā var ielikt abus iepriekš testētos Toyota automobiļus (Aygo, Yaris). Nu labi, ne gluži. Bet tomēr tāds iespaids rodas.

Kāpēc tests būs savādāks? Jo nav īsti iespējams notestēt šādu auto. Ir absolūti nepiemēroti vērtēt tā spējas lielveikala stāvlaukuma labirintos un uzvedību uz ātrgaitas šosejas. Šī auto praktiskumu un lietderīgumu var novērtēt tikai vairāku gadu garumā, ikdienā to izmantojot tiešajiem mērķiem – kravu un rupju tēviņu pārvadāšanai un bezceļa dubļu brišanai. Lai cik arī dīvaini tas nebūtu, bet dīleris nebija sajūsmā par manu ideju piekraut auto ar ķieģeļiem un forsēt mazo Juglu. Tāpēc tests ir tāds nosacīts – manas izjūtas braucot ar populārāko auto Amerikā.

Pirmais iespaids, protams, ir – tas ir milzīgs! Pie kompaktklases auto ikdienā pieradušam cilvēkam, Hilux sākotnēji atgādina trolejbusu. Ar baseinu aizmugurē. Auto ir 5.3 metrus garš, tātad vidēji par metru garāks, kā „parastie” auto. To ir būtiski atcerēties manevrējot pilsētā.


Vērtēt Hilux pēc izskata, būtu tas pats, kas vērtēt zelta zivtiņu pēc smaržas. Tam vienkārši nav nozīmes. Purns, kabīne, kravas kaste. Arī salonu tā vērtēt nedrīkst. Tā nav vakarkleita, tas ir zābaks. Liels, ērts un izturīgs. Arī šis auto ir ļoti labi aprīkots un tā salonā atradīsim gan visus četrus elektriskos logus, gan apsildāmos sēdekļus, gan kondicionētāju. Galvenie vadības slēdži un kloķi atrodas kā ierasts – pa rokai. Tie visi ir lieli un ērti lietojami. Mazāksvarīgas pogas – sēdekļu apsilde, spoguļu regulēšana utt. ir nobāztas kaut kur, kur ir bijusi brīva vieta uz milzīgā paneļa.



Salonā ir vairākas kabatiņas un plauktiņi, tomēr varētu gribēt krietni vairāk. Galu galā tam darba cilvēkam, kurš lietos šo auto, arī noteikti ir mobilais telefons un citi nieki, kas kaut kur jānovieto. Vesela jūra brīvas vietas atrodas pie griestiem. Tur droši varēja izvietot kaut vai vienu plauktiņu saulesbrillēm. Tomēr nekā. Visu līdzpaņemto var vienīgi samest milzīgā kastē zem elkoņbalsta. Tāpat darba cilvēks tiek radināts pie labām manierēm – dzert no mazām glāzītēm. Kabatas durvīs ļauj ievietot tikai standarta glāzes, nevis lielās pudeles, kā tas ir daudziem komercauto (busiņiem).



Salons pats par sevi ir ērts. Lieli, mīksti sēdekļi gan priekšā gan aizmugurē. Priekšēji ir viegli regulējami, diemžēl ne augstumā. Bet vietas pietiek visiem. Šis beidzot ir viens auto, kurā ērti var sasēsties visi pieci? pat tad ja tie ir basketbolisti. Vienīgi pie stūres ērtāk jutīsies mazāka auguma treneris, jo stūres rats arī visaugstākajā pozīcijā tomēr ir par zemu. Lai grozot stūri dūres nesistos pret ceļiem, sēdeklis ir jāatbīda krietni uz atpakaļu. Šo problēmu jau nu Toyota varēja novērst.

Lielajā kravas kastē var pārvadāt arī dārgas lietas...


Iedarbinot dzinēju pirmais ko pamanām ir neierasti daudzās lampiņas uz paneļa. T-belt, Oil check un vēl šādi tādi brīdinājuma signāli, kas acīmredzot iedegsies ja kaut kas noies greizi. Grūti gan iedomāties, kas var noiet greizi tik monolītam un nenokaujamam auto (skat nākošo ziņu – kā iznīcināt Toyota Hilux).

Šobrīd Hilux pieejams tikai ar vienu dzinēju – 2.5l turbo dīzeli. Jaudas cienītājiem tas varētu šķist neaudz par vāju (rudenī būs pieejams arī jauns 3l dzinējs), bet darba uzdevumiem pilnīgi pietiks. Nekādu dižo dinamiku arī, protams, no šī auto nevar sagaidīt. Bet galu galā, tas tam nav paredzēts.



Sākumā nākas pierast pie nepierasti gara ātrumpārslēga, taču ar laiku tas problēmas nesagādā un brīvi varam iekļauties pilsētas satiksmē. Problēmu pārvietoties pilsētā nav, vien jāatceras palielie gabarīti. Ak jā, un jāuztrenē acumērs, lai varētu atmuguriski noparkoties stāvvietā. Aizmugurē redzams vien ļoti augstais kravas kastes borts, un cik tālu aiz tā slēpjas nākošais auto var tikai minēt. Var arī izmantot parkošanās sensoru – piekabes āķi. Kad attālums būs pārāk mazs, dzirdēsiet blaukš un iespējams signalizācijas gaudošanu…

Neticami, bet arī šo testu Hilux izturēja... gandrīz - vieta pietrūka dziļumā.


Manevrēšana nekādas problēmas nesagādā. Auto ir aprīkots ar elektronisko stūres pastiprinātāju, kurš savu darbu veic godam. Pagriezt lielos riteņus nav nekādu problēmu pat stāvot uz vietas uz sausa asfalta. Braucot lielākā ātrumā stūre nekļūst pārāk viegla, tāpēc arī nav sajūta, ka auto „aizpeldēs”.

Lai lieki netērētu degvielu, ikdienā auto pārvietojas tikai ar aizmugurējo riteņu piedziņu. Taču kad vien nepieciešams, var pieslēgt arī priekšējos un izbaudīt bezceļa apstākļus īstā 4x4 manierē. Īpaši smagos apstākļos izmantojams arī pazeminātais pārnesums.

Ar Hilux ērti braukt iepirkties...


Dubļu lauku gan neiznāca pārbaudīt, bet kārtīgas kupenas auto forsē bez aizķeršanās. Labā caurgājamība un paša auto lielie izmēri un jauda, protams, rada nevajadzīgu pašpārliecinātības devu un tā vien gribas izbraukt visas peļķes, šķērsot pļavas un taranēt tramvaju. No pēdējā gan vajadzētu izvairīties.

Īstu vīru auto

1024x768


Savelkot kaut kādu kopsavilkumu, par Hilux varu teikt tā - perfekts auto lai aizgādātu kalnu pie Muhameda, ja otrais atsakās iet pie pirmā. Spartaniskā praktiskuma dēļ auto būs labs palīgs katrā saimniecībā, tomēr diez vai katram vajadzētu par tādu domāt. Savas ambīcijas var kompensēt arī citādāk. Auto, protams, ir piemērots darbiem mežā un lauku sētā. Vērtējumu zvaigznītēs gan nedošu, jo man vismaz pagaidām nav pieredzes ar pikapiem un nav ar ko šo auto salīdzināt. Ja mēs to absurdi salīdzinām ar Aygo, es izvēlos Aygo.

Toyota Hilux. Šībrīža aptuvenā cena 17000Ls (15000Ls par divvietīgu 2WD versiju). Sīkāku informāciju meklējiet Toyota mājaslapā.

Paldies Toyota, Amserv Motors.

  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies